0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اختر فیزیک برای افراد بی قرار

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اختر فیزیک برای افراد بی قرار

درباره اختر فیزیک برای افراد بی قرار

انسان‌ها از روزگاران دور به آسمان علاقه‌ی زیادی داشتند و همواره تلاش می‌کردند از آنچه در آسمان می‌گذرد باخبر شوند. علم نجوم در طول تاریخ از زمان یونانیان باستان تاکنون مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده است که در طول آن انسان درباره‌ی کره‌ی زمین، منظومه‌ی شمسی، سیارات، ستارگان، کهکشان‌ها و مطالب بسیار دیگر چیزهای زیادی آموخته‌اند. امروزه علم نجوم یا اخترفیزیک به دانشی بسیار جدی تبدیل‌شده است و دانشمندان در سراسر جهان به تحقیق در این رشته مشغول‌اند و دانسته‌های جدید بسیاری را به دست آورده‌اند، دانسته‌هایی که شاید فهمیدن آن‌ها بدون داشتن دانش فیزیک ممکن نباشد. در این میان مروجان علم تلاش می‌کنند که این فضای خالی را پر کنند و یافته‌های دانشمندان را به شکلی قابل‌استفاده در اختیار مردم قرار دهند. نیل دگراس تایسن اخترفیزیکدانی است که به عنوان مروج علم فعالیت می‌کند. او کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار را نوشته است تا افراد غیر دانشگاهی هم بتوانند از این دانش بهره ببرند. این کتاب پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

‌درباره‌ی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار اثر نیل دگراس تایسن

اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار با عنوان اصلی «Astrophysics for people in a hurry» سال 2017 در آمریکا منتشر شد. این کتاب در حقیقت مجموعه‌ای از مقالات تایسن است که او آن‌ها را بین سال‌های 1997 تا 2007 در مجله‌ی تاریخ طبیعی منتشر کرده است. او در این مجموعه مقالات درباره‌ی آسمان سخن گفته است و تلاش کرده است دانش اخترفیزیک را به زبانی روشن برای عموم باز کند. او روایتی زیبا و اعجاب‌آور از آنچه در آسمان اتفاق می‌افتد به دست داده است و تلاش کرده است فاصله‌ی میان دانشمندان و مردم را پر کند. کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار موج جالبی را ایجاد کرد و به شدت با استقبال مخاطبان مواجه شد. در همان هفته‌ی اول بیش از 48 هزار نسخه از آن فروخته شد. کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

نیل دگراس تایسن کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار را در دوازده فصل نوشته است و در هر فصل از مفهومی جذاب و مهم سخن گفته است... عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

فصل اول- بزرگ‌ترین داستانی که تا کنون گفته شده

فصل دوم- روی زمین همچون آسمان

فصل سوم- بگذار نور باشد

فصل چهارم- میان کهکشان‌ها

فصل پنجم- ماده‌ی تاریک

فصل ششم- انرژی تاریک

فصل هفتم- کیهان در جدول

فصل هشتم- درباره‌ی گرد بودن

فصل نهم – نور نامرئی

فصل دهم- میان سیاره‌ها

فصل یازدهم- زمین فراخورشیدی

فصل دوازدهم- تاملاتی در باب دیدگاه کیهانی

‌درباره‌ی نیل دگراس تایسن نویسنده‌ی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

نیل دگراس تایسن ( Neil deGrasse Tyson) اخترفیزیکدان آمریکایی متولد سال 1958 است. او به عنوان مروج علم در سراسر جهان شناخته شده است و در حال حاضر در موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا به عنوان استاد مشغول به کار است. تایسن همچنین مدیر افلاک نمای هایدِن نیویورک نیز هست.

نیل تایسن در نیویورک به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. او از نه‌سالگی به ستاره‌شناسی علاقه داشت و دائم از موزه‌ی ستارگان نیویورک بازدید می‌کرد. او در دانشگاه هاروارد درس‌خوانده است. تایسن سال 1991 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. او تحقیقات زیادی در زمینه‌ی اخترشناسی دارد و جایزه‌‌ی علمی استیفن هاوکینگ را نیز در سال 2017 به دست آورده است. همچنین سیارک 13123 به افتخار او نام‌گذاری شده است.

نیل تایسن بیشتر از آنکه به کار آکادمیک علاقه داشته باشد به ترویج علم علاقه‌مند است و کتاب‌های مختلفی برای عموم نوشته است. از میان آثار او «کتا‌ب‌های راز آفرینش هستی» و «اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار» به فارسی برگردانده شده است. نیل تایسن به خاطر سال‌های فعالیتش برنده‌ی جایزه‌ی خدمات عمومی برجسته‌ی ناسا و مدال رفاه عمومی سال 2005 شده است.

ترجمه‌ی کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار به فارسی

اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار هم‌زمان با همه‌جای دنیا در ایران نیز ترجمه شد تا مخاطب ایرانی هم بتواند از این کتاب علمی جذاب بهره ببرد و جواب بسیاری از سؤال‌هایش درباره‌ی ساختار جهان را در آن پیدا کند. انتشارات مازیار نسخه‌ی چاپی این کتاب را منتشر کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار را با ترجمه‌ی دکتر قاسم کیانی مقدم عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار را خواند؟

کنجکاوی ما انتهایی ندارد، اینکه از کجا آمده‌ایم، در کجای جهان قرار داریم و در جهان چه می‌گذرد سوا لاتی است که انسان را در طول تاریخ به خود مشغول کرده است. دانش اخترفیزیک دانشی است که به تاریخ کره‎‌ی زمین، منظومه شمسی، ستارگان و هرچه در پیرامون کره‌ی زمین است می‌پردازد. مطالعه‌ی این دانش انسان را به میلیاردها سال قبل که خورشید ستاره‌ای جوان بود و زمین هنوز میزبان حیات بود می‌برد و درعین‌حال پیش‌بینی می‌کند چند میلیارد سال بعد چه بر سر محیط زندگی ما خواهد آمد. نیل داگلاس تایسن در کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار این دانش را به زبانی زیبا و قابل‌فهم برای عموم مردم روایت کرده است تا هر فرد کنجکاوی که می‌خواهد بیشتر بداند و بیشتر بفهمد از آن استفاده کند. بی‌شک خواندن و دانستن درباره‌ی اعماق کیهان و بزرگی آفرینش بینش جدیدی به انسان می‌دهد و دید او را به زندگی عمیق‌تر خواهد کرد.

کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار را پویا اشعاری به‌ عهده داشته ‌است.

کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار اثر نیل دگراس تایسن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
287.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۱۳:۱۲
نویسنده نیل دگراس تایسن
مترجم قاسم کیانی مقدم
راویپویا اشعاری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۷.۷۳ مگابایت
۰۵:۱۳:۱۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مسائل کیهان شناسی در حد ابتدایی بیان میشه. و بنابراین جنبه های حیرت آور جهان رو نمیتونه بیان کنه. کتاب جهان های موازی میچیو کاکو بسیار بسیار جامع تر و جذاب تر است.

3

ترجمه ی خوبی نیست و گوینده ی محترم زحمت‌نکشیده یکی دو بار قبلش کتاب رو از رو بخونه که اینقدر سوتی نده . ۳ ستاره اون هم فقط برای نویسنده و اصل مطلب و ارزشش

5

مطالب علمی با زبان ساده و قابل فهم بیان میشن. راوی هم من رو یاد دوبلر های مستند های شبکه چهار میندازه و کارش عالیه. منکه از کتاب راضی بودم

4

میشه فایل پی دی اف را هم بذارین؟?

2

راوی صدای پر انرژی ای نداره، مطالب کتاب هیجان انگیزه و این با تن صدای راوی هماهنگی نداره

4

کتاب فوق العاده ایه برای دوستاران تازه کار اختر فیزیک پیشنهاد میشه.

1

عالی.. فقط بعضی جاها پیچیده هستش که با توضیح سریع نمیشه فهمید، من متنیشو ترجیح میدم

5

عالیه خیلی شیوا و قابل فهمه برای عموم

4

خارج از ایران چگونه میتوان بخرد

4

کتاب خوبی بود ممنون

نمایش 2 نقد دیگر
3.9
(17)
اجرای روان 🎙️ (1)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اختر فیزیک برای افراد بی قرار
اختر فیزیک برای افراد بی قرار
نیل دگراس تایسن
آوانامه
3.9
(17)
اجرای روان 🎙️ (1)
70,000
تومان