0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رستاخیز داعش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رستاخیز داعش

درباره رستاخیز داعش

‌درباره‌ی کتاب صوتی رستاخیز داعش اثر ویلیام مک کنتس

داعش برای بشر امروز یادآور جنایاتی است که روی‌دادن آن‌ها در عصر امروز بعید و باورنکردنی به نظر می‌رسید. اما داعش به واقع اتفاق افتاد و زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنین این کره‌ی پیشرفته‌ی خاکی را تحت تاثیر قرار داد. ریشه‌ی شکل گیری داعش یا چنانکه کمتر شنیده‌ایم حکومت اسلامی عراق یک گروه تندرو و ستیزه‌ی جوی سَلَفی است که پیرو یک آموزه‌ی بنیادگرا از مذهب وهابیت تاسیس یافت. ابومصعب الزرقاوی در سال 1999 جماعت توحید و جهاد را شکل داد و پس از پیوستن به القاعده در سال 2004 به عنوان القاعده‌ی عراق شهرت یافت. سال 2013 و آغاز جنگ داخلی سوریه زمینه‌ای بود برای آن‌که داعش به سوریه حمله کند که در طی این تجاوز توانست بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را به تصرف خود درآورد. مهمترین موفقیت داعش در دوران پویایی‌اش تصرف موصل یعنی دومین شهر مهم عراق بود. تصرفات و گسترش حوزه‌ی تحت اشغال داعش باعث شد که در سال 2014 داعش اعلام کند که از آن پس با نام دولت اسلامی و به عنوان یک خلافت جهانی با خلیفه‌گری ابوبکر بغدادی فعالیت خواهد کرد. این حکومت اغتصابی و غیرحقیقی به سرعت دست به اصلاحات عمده مانند چاپ پول و اسکناس، تغییر کتاب‌های درسی و امثال آن در مناطق تحت تصرف خود کرد.

کتاب رستاخیز داعش در هفت فصل با عناوین زیر نوشته شده است:

  • اهتزاز پرچم سیاه
  • موعودگرایی و سوء مدیریت
  • پرچم داران
  • فتنه و تجدید حیات
  • آخرالزمان فرقه‌ای
  • خلافت احیا می‌شود
  • نتیجه گیری

‌درباره‌ی ویلیام مک کنتس نویسنده‌ی کتاب صوتی رستاخیز داعش

ویلیام مک کنتس پژوهشگر و نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1975 به دنیا آمد. او در رشته‌ی مطالعات خاورمیانه دارای مدرک دکترا است و برای مدت زیادی مشاور وزارت خارجه‌ی آمریکا در دفتر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز بوده است. ویلیام مک کنتس همچنین یکی از سردبیران وبسایت "جهادیکا" است که به شکلی عمیق و با رویکردی دانشنامه‌ای به جمع‌آوری اسناد، اتفاقات و بیانیه‌های گروه‌های تندروی اسلامی می‌پردازد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی رستاخیز داعش به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی رستاخیز داعش را با ترجمه‌ی حامد قدیری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این نسخه‌ی صوتی خوانشی از همین کتاب است که پیشتر توسط انتشارات اسم به چاپ رسیده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب 384 صفحه دارد و در خوانش صوتی ارائه شده از این اثر هفت فصل با زمان تقریبی یک ساعت و نیم برای هر فصل توسط اکرم پریمون خوانده شده است.

 

  • کتاب صوتی رستاخیز داعش در دسته‌ی کتاب‌های سیاسی قرار دارد.
  • کتاب صوتی رستاخیز داعش مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی رستاخیز داعش را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است.

‌در بخشی از کتاب صوتی رستاخیز داعش می‌شنویم

ماه می 2010 ابوبکر البغدادی رهبری دولت اسلامی را به دست گرفت. این یک موفقیت بود اما حاوی خبر بدی هم برای او بود. نیرو‌های آمریکایی و عراقی رهبر پیشین دولت اسلامی ابوعمر البغدادی را در خانه‌اش کشته بودند و معنایش این بود که دشمنان در دولت اسلامی نفوذ کرده‌اند. بسیاری از رهبران این گروه نیز همین سرنوشت را داشته‌اند. در مقابل دولت اسلامی راهبردش را تغییر داد و به تروریسم پنهانی روی آورد تا با این ناکامی‌ها کنار بیاید اما منتظر فرصتی بود تا در قامت یک گروه شورشی دوباره آشکارا وارد میدان شود. دولت اسلامی بی سرزمین هیچ چیزی نخواهد بود. بسیار دور از ذهن بودن که بغدادی به رهبری برسد. او هیچ آموزش اداری یا نظامی ندیده بود. او جوانی بود با نام اصلی عواد ابراهیم البدری که یک ژولای 1971 در سامرا به دنیا آمده بود. در خانواده‌ای کشاورز و از طبقه‌ی متوسط رو به پایین. هر چند خانواده‌اش سطح پایین بودند خویشاوندان قابل توجهی داشت. دو عمویش در دستگاه امنیتی صدام خدمت کرده بودند و یکی از برادرانش افسر ارتش صدام بود. در دوران کودکی‌اش هم یکی دیگر از برادرانش در جنگ ایران و عراق کشته شده بود. اما خودش به خاطر ضعف بینایی‌اش هیچ وقت به خدمت سربازی نرفت. سامرا شهری که ابراهیم در آن بزرگ شد به خاطر گنبد طلایی حرم دهمین و یازدهمین امامان شیعه مشهور است. درست است که ابراهیم سنی بعدها به شدت ضد شیعه بود اما مدعی بود نسبش به امام دهم شیعیان می‌رسد. این طوری نسب ابراهیم به امام اول شیعیان علی ابن ابی‌طالب علیه‌سلام و به پدر همسر علی(ع) پیامبر می‌رسد. مردی که قرار بود در آینده جنگی علیه شیعیان بنا کند با تاریخ شیعیان آمیخته است و ادعا می‌کند از نسل امامان شیعیان است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی رستاخیز داعش اثر ویلیام مک کنتس بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
506.۰۶ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۱۲:۱۴
نویسنده ویلیام مک کنتس
مترجمحامد قدیری
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۰۶.۰۶ مگابایت
۰۹:۱۲:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
4 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار مفیدی برای بنده بود و علی رغم اینکه نویسنده رئیس سازمان مطالعات اسلام و خاورمیانه در آمریکا بوده تا حدود زیادی نویسنده بیطرفانه با مسئله داعش برخورد کرده ، به گفته خود نویسنده ۲۰ سال از عمر خود را صرف مطالعه متون و تفکرات و فرقه های اسلامی کرده از همین رو نکات و ارجاعات تاریخی بسیار خوبی در کتاب وجود داره (موحدون،فاطمیون،روایات آخر زمانی و حکومت بنی عباسی و... و ارتباط آن ها با تفکرات داعش) ممنون از فیدیبو

4

شگفت زده شدم .از این همه سنگ دلی .آدمها اگر مذهب را وسیله ای برای قدرت طلبی خود کنند.به راحتی می‌توانند دنیا را بگیرند. تقدس بخشیدن به اعمال غیر انسانی فقط از طریق مذهب امکان دارد. وای بر مردمی که به جای تفکر و تحقیق مردم مقدس نما را مرجع و راهنمای خود میکنند. کتاب خوبی بود .کاش نویسندگان عراقی و عربستانی و هر کشوری که داعش در آن رشد و توسعه داشته هم در باره تحولات این طرز تفکر می نوشت

5

کتاب خوبی بود ولی جوری نوشته شده بود که به خواننده القا بشه مسلمان، شیعه یا سنی، همه همین تفکرات داعش رو دارن ولی زیاد و کم. در ضمن در مورد نقش آمریکا در شکل گیری داعش صحبتی نکرده. در کل کتاب کاملا جانبدار نوشته شده.

4

خیلی کتاب شنیدنی و جالبی بود برای کسایی که میخواهند از طرز تفکر وپروپاگاندا این گروه مطلع بشن ،،، جا داشت از رشادت شیرمردان ایران همچنین جسارت و توانایی بی نظیر زنان کورد هم صحبت بشه که متاسفانه این موارد از قلم افتاده بود

4

کتاب صدا گذاری خوبی دارد نثر راوی خوب و شمرده و قابل فهم است ترجمه کتاب بنظرم به سمتی برده شده که به شنونده القا کند که گروه داعش ساخته عربستان و امریکاست

4

کتاب خوبیه ولی ای کاش در مورد نقش دولت ها در ظهور دولت اسلامی توضیح بیشتری می داد.نویسنده در قسمتی از کتاب اشاره ی کوتاهی میکنه و رد میشه.

5

کتاب بابت محوریت داعش عالیست. ولی ایرادی که داره نقش آمریکا در ایجاد بحران را کم رنگ تر کرده

4

جسارتا صدای گوینده خیلی سرد و بیحاله ! خیلی بی روح میخونن.. در کل کتاب خوبیه

5

کتاب عالیست

5

خیلی جامع و کامل با لحن خیلی خوب راوی

نمایش 4 نقد دیگر
4.2
(21)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رستاخیز داعش
رستاخیز داعش
تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمان دولت اسلامی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رستاخیز داعش
رستاخیز داعش
ویلیام مک کنتس
آوانامه
4.2
(21)
82,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر