0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یونان باستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یونان باستان

نویسنده:
دان ناردو
درباره یونان باستان

یونان سرزمینی کوچک واقع در جنوب اروپا است. اما این کشور در قرن‌های دوم تا ششم پیش از میلاد تمدنی را به وجود آورده‌اند که تاثیر آن تا اکنون باقی مانده است. دان ناردو تاریخ‌دان برجسته‌ی آمریکایی در این اثر،  تمدن یونان باستان را از منظر هنر، معماری، فرهنگ و فلسفه مورد بررسی قرار داده است و از اثرات شگرف این مردم عصر کلاسیک بر اروپای امروزی و مردم جهان می‌گوید.

‌درباره‌ی کتاب یونان باستان اثر دان ناردو

نویسنده در فصل اول کتاب، از نخستین مردمانی که فرهنگ پیشرفته و متمدن یونان را پایه‌ریزی کرده‌اند، صحبت کرده است. مینوسی‌ها از سال 2200 تا 1450 پیش از میلاد می‌زیسته‌اند و شهری باشکوه با امکاناتی نظیر کاخ‌های 5 طبقه، لوله‌‌کشی، شهرک سازی و ... داشته‌اند. خواننده در فصل دوم با سقوط تمدن مینوسی‌ها روبه‌رو می‌شود و شاهد دوران جدید در یونان باستان است. فصل سوم و چهارم به جنگ‌ها، کشورگشایی‌ها و قدرت نظامی این تمدن اختصاص دارد. مخاطب در فصل پنجم با فرهنگ بی‌نظیر و هنر در یونان باستان آشنا می‌شود، پیشرفت در فلسفه و خلق مفاهیم انتزاعی کنونی، ساخت کاخ‌های باشکوه، تئاتر و پرورش دانشمندان بزرگ از دیگر دستاوردهای مردم یونان به شمار می‌آید. نویسنده در فصول شش تا هشت به اختلافات، فتوحات و درگذشت اسکندر و در نهایت به دلایل زوال این تمدن می‌پردازد. اگرچه تمدن یونانیان به نقطه‌ی پایانمی‌رسد اما تاثیرگذاری آنها در پایه‌ریزی ستون‌های فرهنگ، هنر و تفکر در جوامع امروزی غیر قابل انکار است.

کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخِ جهان، مصور است. عکس‌ها و تصویرسازی‌های این کتاب به خواننده کمک می‌کند تصور درستی از فضای تاریخی یونان باستان داشته باشد. به عنوان مثال وقتی نویسنده از معبد آپولون صحبت می‌کند تصویر این معبد، روایت تاریخ را تکمیل می‌کند.کتاب فیزیکی «یونان باستان» متعلق به انتشارات ققنوس است. انتشارات آوانامه، کتاب صوتی «یونان باستان» را عرضه کرده و در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. این کتاب دارای 8 فصل با ضمائم جداگانه است. میانگین زمان برای شنیدن هر فصل حدود 25 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 292 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب یونان باستان

پیشگفتار: برداشتی ساده و والا

فصل اول: عصر پهلوانی - زایش تمدن یونانی

فصل دوم: پیدایش دولت شهرها - پیش‌درآمد دوران باستان

فصل سوم: غرب در برابر شرق - جنگ‌های یونان و ایران

فصل چهارم: امپراتوری آتن - قدرت و گسترش‌یابی به رقابت‌های قدیمی دامن می‌زند

فصل پنجم: جوشش فرهنگی - عصر طلایی آتن

فصل ششم: یونانی در برابر یونانی - جنگ پلوپونزی

فصل هفتم: فتوحات اسکندر – پراکنش فرهنگ یونانی

فصل هشتم: عصر یونانی مآبی: زوال یونانیان

پس‌گفتار: روح یونانی باقی است

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب یونان باستان

دان ناردو نویسنده، تاریخ‌دان و آهنگساز آمریکایی است. او در سال 1947 در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. اغلب نوشته‌های تاریخی دان ناردو برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است.  او داستان‌ها و اتفاقات پیچیده‌ی و سخت تاریخی را به زبانی ساده بازگو می‌کند و آن را در قالب قصه‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد. او از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت و تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ ادامه داد. دان ناردو در این دوران از موسیقی غافل نبود و اهنگسازی را آموخت و در اجراهای متعددی به عنوان نوازنده حضور داشت. اگرچه او اشتیاق و توانایی زیادی برای نوشتن داشت اما نویسندگی را تا سال 1980 تجربه نکرده بود. او با نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب درسی این شانس را پیدا کرد که از سوی ناشران متعدد پیشنهاد برای چاپ کتاب دریافت کند. به این ترتیب او توانست تاریخ را از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معصر به صورت چکیده و مختصر شرح دهد. او در سال 1990 عضو انجمن تاریخ‎دانان باستان شد. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تعداد زیادی از آثار جان ناردو به زبان فارسی نیز ترجمه شده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «بین‌النهرین باستان»، «زنان یونان باستان»، «جنگ و تسلیحات»، «جنبش زنان در آمریکا» و «ژاپن امروز» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب یونان باستان به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «تجدد آمرانه»، «رویارویی فکری ایران با مدرنیت»، «ایران و جنگ جهانی اول» از آثار این ترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «یونان باستان» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

انتشارات ققنوس و مجموعه‌ی تاریخ جهان

گروه انتشارات ققنوس  یکی از ناشران با تجربه با بیش از 40 سابقه‌ی نشر آثار در ایران است. انتشارات ققنوس با انتشار کتاب در حوزه‌های گوناگون، رضایت مخاطبان زیادی را جلب کرده است و با درنظرگرفتن سلایق آنها  مجموعه‌های متعددی را طراحی کرده‌ است تا علاقمندان به یک حوزه خاص، بتوانند جدیدترین آثار آن حوزه را مطالعه کنند. این مجموعه‌ها تنها به بزرگسالان اختصاص ندارد و برای نوجوانان نیز مناسب است. یکی از این مجموعه‌های پرطرفدار، مجموعه‌ی تاریخ جهان است که دوره‌های تاریخی گوناگون از دوران باستان گرفته تا تاریخ معاصر کشورهای مختلف را به صورت خلاصه شرح می‌دهد.

 

کتاب یونان باستان در دسته‌ی کتاب‌های تمدن یونان و تاریخ  قرار دارد.

کتاب یونان باستان مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی یونان باستان را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
292.۳۳ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۱۸:۰۵
نویسندهدان ناردو
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۲.۳۳ مگابایت
۰۵:۱۸:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی بود خیلی خوب بود ممنونم واقعا

5

کتاب جذابی با نثر ساده و گیرا

5

بسیار عالیه

5

عالی بود

5
(5)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
یونان باستان
یونان باستان
دان ناردو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یونان باستان
یونان باستان
دان ناردو
آوانامه
5
(5)
70,000
تومان