0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رنسانس ایتالیا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رنسانس ایتالیا

درباره رنسانس ایتالیا

رنسانس را می‌توان عصر تحول بزرگ نامید. زمانه‌ای که در آن کشورهای اروپایی از بند استبداد پاپ و کلیسای مرکزی رهایی یافته و در راه شکوفایی گام نهادند. پرچمدار این حرکت عظیم را می‌توان ایتالیا دانست. این کشور در همه عرصه‌های زندگی اجتماعی، دینی، اقتصادی، فرهنگی و شخصی دست‌خوش تحول شگرفی شد. کتاب «رنسانس ایتالیا» شرح ساده زندگی روزمره مردم ایتالیا و تاثیر رنسانس بر زندگی روزمره این مردم است.‌

درباره‌ی کتاب صوتی رنسانس ایتالیا اثر کارِن اُسمَن

کتاب رنسانس ایتالیا نوشته‌ی کارن اسمن برای نخستین بار در سال 1995 منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان است که شامل بیست و پنج جلد است. هر جلد از این مجموعه موضوعی تاریخی را به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح می‌دهد. نسخه‌ی فیزیکی این مجموعه را انتشارات ققنوس و نسخه‌ی صوتی آن‌ها را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. این انتشارات درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «رنسانس را می‌توان عصر تحول بزرگ نامید. زمانه‌ای که در آن کشورهای اروپایی از بند استبداد پاپ و کلیسای مرکزی رهایی یافته و در راه شکوفایی گام نهادند. پرچمدار این حرکت عظیم را می‌توان ایتالیا دانست. این کشور در همه عرصه‌های زندگی اجتماعی، دینی، اقتصادی، فرهنگی و شخصی دست‌خوش تحول شگرفی شد. کتاب «رنسانس ایتالیا» شرح ساده زندگی روزمره مردم ایتالیا و تاثیر رنسانس بر زندگی روزمره این مردم است.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی رنسانس ایتالیا

کتاب رنسانس ایتالیا در هفت فصل نوشته شده است.

فصل اول: بذرهای رنسانس ایتالیا

فصل دوم: رنسانس نخستین در فلورانس

فصل سوم: انسان‌گرایی در رنسانسِ نخستین

فصل چهارم: هنر و معماری رنسانس نخستین

فصل پنجم: رُم و تهاجم فرانسوی‌ها به ایتالیا

فصل ششم: سه هنرمند بزرگ رنسانس بَرین

فصل هفتم: رنسانس پسین‌

ترجمه‌ی کتاب صوتی رنسانس ایتالیا به فارسی

مهدی حقیقتخواه مترجم توانا و پرکار ایرانی در حوزه‌ی تاریخ، متولد سال 1327 است. او تاکنون با برگرداندن بیش‌از بیست کتاب تخصصی تاریخ به فارسی کارنامه‌ی ادبی پرباری را برای خود درست کرده است. او مترجم تخصصی مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» است. این مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی می‌کوشد تا اندیشه‌های تاثیرگذار در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گستره‌ی متنوعی از نقاط مختلف جهان از تمدن‌های قدیمی مانند مصر تا زمان معاصر را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی رنسانس ایتالیا را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی رنسانس ایتالیا را شنید؟

مردم به رنسانس که فکر می‌کنند، به یاد نمازخانه سیستین میکلانژ (میکلانجلو)، مونالیزای لئوناردو داوینچی، و تعداد زیادی نقاشی ها، مجسمه ها و ساختمان‌های عظیم دیگری می‌افتند که در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم در ایتالیا آفریده شد. گرچه این هنرمندان بزرگ و آثارشان به راستی مظهر اوج این عصرند، اما رسانس صرفا انقلاب هنری نبود. در طول چندین قرن (تقریبا از ۱۳۷۵ تا ۱۶۲۵) در تمام وجوه زندگی انسان در اروپا تغییرات چشمگیری صورت گرفت. مردان و زنان عصر رنسانس شاهد بودند که در همه عرصه ها، از روش کسب و کار مردم گرفته تا شیوه سیاست ورزی و اسلوب بنای خانه هایشان؛ نو دارد به سرعت جانشین کهنه می‌شود.

 

کتاب صوتی رنسانس ایتالیا در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

کتاب صوتی رنسانس ایتالیا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی صوتی رنسانس ایتالیا را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

کتاب صوتی رنسانس ایتالیا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی رنسانس ایتالیا می‌شنویم

برجسته ترین گرایش فکری مورد پشتیبانی دانشوران رنسانس انسان گرایی یا اومانیسم بود. انسان گرایی نوعی برنامه آموزش و پژوهش و گونه ای نگرش فلسفی بود که بر فرد و مسئولیت هایش نسبت به خود و جامعه تمرکز داشت. انسان گرایان بر این نظر بودند که وظیفه هر کس این است که در هر کاری که انجام می دهد برای کمال و فردیت تلاش کند. حتی مهم تر از آن، بسیاری از انسان گرایان مدعی بودند که خداوند حکم کرده است که افراد نهایت تلاش خود را بکنند که بهترین باشند. برای مثال، جیووانی پیکو دلا میراندولا، یکی از مشهورترین دانشوران رنسانس، در « خطابه اش در باره منزلت انسان » می گوید که خداوند به آدم گفت: « تو با آزادی انتخاب و با سربلندی... می توانی سرشت خود را به هر صورتی که می پسندی شکل دهی. » این تفویضِ اختیار شامل همه عرصه های زندگی انسان می شد. به مردم آموزش داده می شد که آن ها وظیفه دارند در آموزش، سیاست، کسب و کار، هنر، و صنعت نمونه باشند.

انسان گرایان همچنین، با ادعای این که ایتالیا محور امپراتوری های یونان و روم و گهواره تمدن و فرهنگ اروپای غربی بوده، مباهات به گذشته را به ایتالیایی ها تلقین می کردند. هنرمندان و دانشوران ایتالیایی دلمشغول نوشته ها، فلسفه، و هنر یونان و روم باستان شدند و آن ها را معیار کمال به حساب آوردند، معیاری که به عقیده آن ها در طول قرون وسطی از دست رفته بود. دانشوران رنسانس فکر می کردند، با احیای روش ها و آموزه های باستانی، دارند تمدن و فرهنگ متعالی را به اروپا بازمی گردانند. مارسیلیو فیچینو در سال ۱۴۹۲ نوشت: «این عصر، با دستیابی به آنچه در میان مردم باستان مایه سرافرازی بود و از آن پس تقریبا به دست فراموشی سپرده شده بود،... آموزش را از تاریکی به روشنایی بازگردانیده است.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی رنسانس ایتالیا اثر کارِن اُسمَن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
259.۱۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۱:۴۳
نویسندهکارن اسمن
نویسنده دومکارِن اُسمَن
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۹.۱۷ مگابایت
۰۴:۴۱:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظر من کتاب خیلی خوبی بود. همه جوانب تحولات رنسانس ایجاد کرده بود را به طور خلاصه پوشش میداد. از جمله شرایط اجتماعی، هنر و تاریخ و فلسفه و غیره. همزمان با کتاب رنسانس انتشارات ققنوس خوندم که همپوشانی زیادی حتی در جزییات داشتند.

5

دوست داشتم کتاب های تاریخ هنر هم اندازه رمان ها و داستان ها مانت میداشت چقدر درد اوره

4

خوب بود

4.6
(5)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رنسانس ایتالیا
رنسانس ایتالیا
مجموعه تاریخ ۴۷

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رنسانس ایتالیا
رنسانس ایتالیا
کارن اسمن
آوانامه
4.6
(5)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان