0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آمریکای باستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آمریکای باستان

درباره آمریکای باستان

اغلب افراد، تاریخ آمریکا را تا آنجایی شنیده‌اند که پای کاشفان اروپایی به آن رسید و این قاره کشف شد. اروپایی‌هایی که پا به این قاره نهادند، برای فرهنگ بومی و سنت‌های مردم آمریکا ارزشی قائل نبودند و آثار و سابقه‌ی تاریخی این مردمان را از بین بردند و به این ترتیب تاریخ این منطقه را کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه دادند. کاترین ج.لانگ، نویسنده‌ی کتاب آمریکای باستان سرگذشت اولین ساکنان این منطقه و تمدن‌های گوناگونی که طی دوره‌های مختلف می‎زیسته‌اند را به تصویر کشیده است و از نوع زندگی، شرایط اقتصادی، آداب و رسوم آنها گفته است. ترجمه‌ی این اثر را فرید جواهر کلام بر عهده داشته و اکرم پریمون آن را روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب آمریکای باستان اثر کاترین ج. لانگ

دوران پیشاکلمبی به برهه‌ای از تاریخ اطلاق می‌گردد که مردم اروپا پا وارد  قاره آمریکا نشده بودند. تاریخ قاره‌ی آمریکا تنها به بومیان سرخ‌پوست آن محدود نمی‌شود و تمدن‌های گوناگونی در این قاره زندگی‌ کرده‌اند و آثار بی‌نظیری را از خود باقی گذاشته‌اند. نویسنده در این اثر، تاریخ آمریکای باستان را از اولین ساکنان آن یعنی شکارچیان و خوشه‌چینان مورد برررسی قرار داده است. تاریخ باستانی آمریکا تا پیش از ورود اروپایی‌ها به چهارده هزار سال پیش بازمی‌گردد.

 مورخان اولین ساکنان قاره آمریکا را مردمانی از شمال قاره‌ی آسیا می‌دانند. با گسترش کشاورزی و کشت انواع گیاهان بومیان شکارچی گردآورنده آمریکای باستان، یکجا نشین شدند. استقرار در یک منطقه موجب شکوفایی تمدن‌های مستقل در آمریکای مرکزی شد. از تمدن‌هایی که در این منطقه ظهور کرد می‌توان اینکاها، مایاها و آزتک‌ها را نام برد. دولت، فرهنگ، روابط تجاری، آداب و رسوم هر یک از آنها با تمدن دیگر متفاوت بوده است. قوم مایا با فرهنگ‌ترین جامعه را در سراسر آمریکای مرکزی شکل دادند و مهارت‌های شگفت‌انگیزی در زمینه ریاضیات، ادبیات، شهرسازی و ستاره‌شناسی داشتند. ورود موجی از اروپاییان به قاره‌ی آمریکا در سال 1492 موجب نزاع میان بومیان آمریکا و آنها شد. در این جنگ بسیاری از بومیان آمریکا کشته شدند و اروپایی‌هایِ پیروز میدان، میراث غنی آمریکا را منهدم نمودند.  

علم باستان‌شناسی و پیشرفت تکنولوژی تاثیر زیادی شناسایی مکان‌ها و اکتشافات آمریکای باستان داشته‌ است. در حال حاضر باستان شناسان با تجزیه و تحلیل تاروپود منسوجات باستانی و هم‌چنین عکس‌برداری‌های پیشرفته، کار اکتشاف را آسان کرده است به این ترتیب با گذشت زمان حلقه‌های گم شده‌ی این تمدن تکمیل شده و قطعات مختلف پازل گم‌شده‌ی این سرزمین را کنار یکدیگر قرار می‌گیرد.

کتاب «آمریکای باستان» به مجموعه تاریخ جهان از انتشارات ققنوس تعلق دارد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده و تاریخ را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بررسی می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «آمریکای باستان» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. کتاب «آمریکای باستان» دارای 7 فصل است که ضمائم هر یک از آنها در انتهای هر فصل نوشته شده و برخی از فصول طولانی‌ترِ این کتاب صوتی، در دو بخش خوانده شده است. میانگین زمان مورد نیاز برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 20 دقیقه و ضمائم حدود 8 دقیقه است. حجم کل کتاب صوتی آمریکای باستان برابر با 320 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب آمریکای باستان

پیشگفتار: ماهیت تاریخ آمریکای باستان

فصل اول: شکارچیان و خوشه چینان

فصل دوم: کشاورزی و تاثیر آن

فصل سوم: تمدن در آمریکای مرکزی و نواحی آند آغاز می‌شود

فصل چهارم: اینکا

فصل پنجم: مایاها

فصل ششم: آز‌تک‌ها

فصل هفتم: تماس و پیروزی

‌درباره‌ی کاترین ج. لانگ نویسنده‌ی کتاب آمریکای باستان

کاترین جی. لانگ در سال 1946 در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب‌های تاریخی است و آثار متعددی را در این حوزه به رشته‌ی تحریر درآورده است. از کتاب‌های ترجمه شده‌ به زبان فارسی می‌توان به «آمریکای باستان» و «انقلاب کشاورزی» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آمریکای باستان به فارسی

فرید جواهرکلام از مترجمین پیشکسوت و نام‌آشنای ایرانی است که در سال 1304 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. او به عنوان مترجم در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا مشغول به کار شد و نویسندگی و ترجمه را در کنار شغل اصلی خود دنبال کرد. او پس از مدتی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به مدت 22 سال به تدریس و زبان انگلیسی در مدارس تهران پرداخت. وی پس از بازنشستگی به منظور ادامه تحصیلات خود به آمریکا رفت و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه کلرادو آمریکا اخذ کرد. جواهر کلام آثار ارزشمندی را به فارسی برگردانده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «ظهور  سقوط شوروی»، «توماس ادیسون»، «لژیونر» و «سامورایی» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب «آمریکای باستان» را با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آمریکای باستان را شنید؟

کتاب آمریکای باستان در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ آمریکا قرار دارد.

کتاب آمریکای باستان  برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی آمریکای باستان را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
319.۱۲ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۴۶:۰۱
نویسنده کاترین ج لانگ
مترجمفرید جواهرکلام
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۹.۱۲ مگابایت
۰۵:۴۶:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.3
(4)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آمریکای باستان
آمریکای باستان
مجموعه تاریخ ۱۶

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آمریکای باستان
آمریکای باستان
کاترین ج لانگ
آوانامه
4.3
(4)
70,000
تومان