0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهل عاشقانه سرگردان نوشته سید علی شجاعی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چهل عاشقانه سرگردان نوشته سید علی شجاعی

نویسنده:
علی شجاعی
درباره چهل عاشقانه سرگردان نوشته سید علی شجاعی

حکایت صوتی کوتاه

زمانی که داخل مترو و یا تاکسی در حال رفتن به محل کار و یا خانه هستید. بهترین گزینه برای گذران این زمان استفاده از کتاب‌های صوتی است. در سال‌های اخیر بسیاری از ناشران خوب کشورمان، کتاب‌های الکترونیکی و چاپی را تبدیل به کتاب صوتی کرده‌اند. استفاده از کتاب‌های صوتی لذت خاص خود را دارد. شما می‌توانید داستان‌های جالب صوتی بسیاری را از فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

داستان‌های کوتاه عاشقانه صوتی «چهل عاشقانه سرگردان»

رمان چهل عاشقانه سرگردان توسط سید علی شجاعی نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات ستاک به چاپ رسیده و منتشر شد. این کتاب تصاویر بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای دارد. تصویرگران کتاب صوتی چهل عاشقانه سرگردان، گلرخ محتاج الفضل، زهرا کیقبادی و نازنین عباسی است. رمان چهل عاشقانه سرگردان مجموعه‌ای از داستان‌ها و جملات عاشقانه است. این چهل داستان در قالب شعر سپید نوشته‌ شده‌اند. منظور عشق در تمامی اشعار این مجموعه عشق زمینی است. علی شجاعی به زیبایی هر چه تمام عشق را ترسیم کرده‌است.

در نگاه شما عشق چه معنایی دارد؟ آیا مانند سعدی است که می‌فرماید:« همه بر سر زبانند و تو در میان جانی»، یا فروغ فرخزاد « هیچ میدانی کز این عشق نهان آتشی سوزنده بر جان داشتم»، یا از نگاه مولانا « بی‌همگان به سر شود، بی تو به سر نمی‌شود»، یا عطار نیشابوری « گر نباشد هر دو عالم، گو مباش تو تمامی! با توام تنها خوش است»، یا جبران خلیل جبران « و آن کسی که دوست داری؛ نصف دیگر تو نیست او تویی اما جایی دیگر ... !» در این دنیای پهناور عاشقان بسیاری بودند و هستند که سر و جان را در راه معشوق فدا کرده‌اند. از خسرو شیرین، لیلی و مجون، ویس و رامین، سام و نرگس، آیدا و احمد، جبران خلیل و ماری هکسل، رومئو و ژولیت، زال و رودابه، زهره و منوچهر، رستم و تهمینه، وفا و مهر، اورنگ و گلچهره، اتلو و دزدمونا، ناپلئون و دزیره، الیزا و بهتوون، سلیمان و ملکه سبا و هزاران هزاران عاشق و معشوق اساطیری دیگر. نگاه این عاشقان به معشوقه‌هایشان فراتر از نگاه تمامی انسان‌ها به یکدیگر است. ذات عشق این است. عشق کاستی‌ها را نشان نمی‌دهد. زمانی که به مجنون از کاستی‌ها و زشتی‌های لیلی گفتند او چنین پاسخ داد:« اگر در دیده مجنون نشینی                            به غیر از خوبی لیلی نبینی»

عاشق کر و کور است. اما دلی دارد که تنها خدا می‌تواند عمق آن را متوجه شود. تاکنون به این اندیشیده‌اید که سر چشمه این عشق‌های بزرگ از کجاست؟ خداوند خود خالق عشق است. اولین احساس عاشقی در قلب انسان موقع تولد توسط خداوند گرفته می‌شود. خداوند با همان عشقی که تک تک انسان‌ها را خلق می‌کند. همان عشق را نیز به تک تک مخلوقاتش هدیه می‌دهد. به همین دلیل است که وجود ما با خداوند یکی است. به همین دلیل است که تمام عشاق خودشان را با معشوق یکی میبیند. عشق زیباست. آنقدر زیبا که اگر در زندگی وجود نداشته باشد. زندگی هیچ مزه‌ای ندارد. تعبیر هرکس از عشق متفاوت است. برخی عشق را در یک انسان و برخی در یک شیء می‌بینند. زندگی با عشق زیبا و شیرین است. دکتر بهشتی می‌گوید:«

عاشق شوید!

برادرها و خواهرها عاشق شوید،

زندگی به عشق است.

عقل به آدم زندگی نمی‌دهد ...

عقل به آدم حساب می‌دهد که چه جور بهتر بخورد، چه جور بهتر بخوابد، چجور بهتر پلاسیده شود، چه جور بهتر دل مرده باشد ....

عشق است که در درون انسان آتش زندگی و شعله‌‌ی زندگی را بر می‌افروزاند ....»

کتاب صوتی چهل عاشقانه سرگردان ده فصل دارد. در میان اشعار نوای دلنشین موسیقی نیز به گوش می‌رسد. آهنگ ساز این مجموعه مسعود بقایی است. انتخاب موسیقی مناسب برای اشعار علی شجاعی لطافت و دلنشینی این اشعار را دو صد چندان کرده‌است.

انتشار کتاب صوتی «چهل عاشقانه سرگردان»

کتاب چهل عاشقانه سرگردان در سال 1396 توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده‌است. گوینده این کتاب صوتی هنرمند خوب کشورمان مهدی پاکدل است. شما می‌توانید کتاب صوتی چهل عاشقانه سرگردان به قلم سید علی شجاعی، روایت حسین پاکدل و انتشارات کتاب نیستان را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

حسین پاکدل در سال ۱۳۳۸ در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل دانشگاه تهران است. حسین پاکدل فراتر از فعالیت در عرصه باریگری، فیلم‌نامه نویس و کارگردان نیز هست. او سال‌های بسیاری در زمینه اجرای برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کرد. حسین پاکدل به مدت ۷ سال مدیر شبکه اول صدا و سیما بود.

آقای پاکدل یکی از چهره‌های سرشناس در تئاتر کشورمان محسوب می‌شود. او سال‌ها مدیر تئاتر شهر نیز بود. حسین پاکدل در یک خانواده هنرمند زندگی می‌کند. برادرش مهدی پاکدل یکی از بازیگران خوب کشورمان و دیگر برادرش مسعود پاکدل عکاس و برنامه‌ساز تلویزیون است. به علاوه همسر او بانو عاطفه رضوی، از هنرمندان نامی کشورمان است. از فعالیت‌های این هنرمند در زمینه تئاتر می‌توان به حضرت والا، دکتر نون، سمفونی درد و ...، در زمینه فیلم‌های سینمایی خانه کاغذی، برف روی کاج‌ها و ...، در زمینه فیلم‌های تلویزیونی از سرنوشت، شاهرگ، ایراندخت و فیلم‌های نمایش خانگی مانکن، عالیجناب و ..‌. اشاره کرد.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «چهل عاشقانه سرگردان»، سید علی شجاعی

سید علی شجاعی فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی صنایع است. او اکنون مهندس صناع و تحلیل سیستم‌ها است. او از کودکی علاقه بسیاری به نویسندگی داشت. علی‌رغم علاقه‌اش به نویسندگی، به تحسیل در رشته‌ی مهندسی صنایع مشغول شد. اما علاقه‌اش را رها نکرد و نویسندگی را ادامه داد. آقای شجاعی اکنون مدرس منطق و کلام، فلسفه غرب و فلسفه اسلامی نیز هست. بسیاری از داستان‌های کوتاه این نویسنده ایرانی در مجلات آمریکایی به چاپ رسیده‌است. از این داستان‌های کوتاه می‌توان به Take Me Into Your Dreams Maria در مجله‌ی گنجشک خاکستریِ آمریکا Grey Sparrow، داستان What Others Call Life در مجله‌ی کامپوز ژورنال Compose Journalدر آمریکا و داستان Elegy Ceremony Like Missing Of Yunes در مجله‌ی دره سیب Apple Valley Review در کانادا اشاره کرد. او فراتر از نویسندگی، طراح پوستر نیز هست. سید علی شجاعی اکنون قائم مقام انتشارات کتاب نیستان است. از آثار این هنرمند می‌توان به موسی‌ترین به طور، عاشقی به وقت کتیبه‌ها، جاده سنگی صلح، سه‌گانه فلسفه برای کودکان، حاء. سین. نون، موش و گربه و باقی دوستا، مرا به خواب‌هایت ببر ماریه، به بلندای آن ردا، به دیوارها بخند و ... اشاره کرد. تمامی کتاب‌های نام برده در فیدیبو موجود هستند.

داستان جالب صوتی از کتاب «چهل عاشقانه سرگردان»

آنوقت‌هایی که بی‌هوا و رها می‌خندی و سر خوش سرت را عقب می‌بری و بی‌گاه چشم‌هایت را می‌بندی و گاه هم با انگشت طره‌ی پیش آمده بر پیشانی را عقب می‌دهی، همان وقت‌ها هر بارش حس پیامبری را دارم که طعم اولین وحیش را می‌چشد. عطر نفس‌هایت را دوست دارم، وقتی دوستت دارمی را در دهان حبس می‌کنی و می‌گردانی و می‌گردانی و می‌گردانی و نمی‌گویی.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
28.۶۹ مگابایت
مدت زمان
۴۳:۱۶
نویسندهعلی شجاعی
راویحسین پاکدل
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸.۶۹ مگابایت
۴۳:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
16 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

من اصلا دوست نداشتم، توصیه میکنم کتاب متنی رو بخونید، البته دور از انصاف هستش که این نکات رو عنوان نکنیم، صدای آقای پاکدل بسیار دلنشین، موسیقی متن عااالی، ولی من نتونستم با محتوای کتاب ارتباط برقرار کنم، همین دو نکته بود که نصفشو گوش کردم

5

صدای دلنشین استاد پاکدل و موسیقی عالی متن... عالی بود... مرسی

4

عالی عالی واقعا احساس خوبی بود درود براستادشجاعی وهزاران درود براستاد پاکدل عزیز

4

دلنشین...

2

انتظارم از آقای شجاعی بیشتر بود در حد اس ام اسهای تلفنی بود

5

چقدر شبیه پاییزی... که زرد و سرخ می‌خواهی و زیر پا....

5

دلنشین و ارامش زیاد و اهنگ و سازش عالیه ♥️💞

5

بسیار شنیدنی ... مخصوصا بخش هفتم

3.8
(12)
15,000
٪50
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهل عاشقانه سرگردان نوشته سید علی شجاعی
٪50
چهل عاشقانه سرگردان نوشته سید علی شجاعی
علی شجاعی
انتشارات کتاب نیستان
3.8
(12)
15,000
٪50
7,500
تومان