0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ظهور و سقوط اتحاد شوروی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی

درباره ظهور و سقوط اتحاد شوروی

کتاب خواندنی ظهور و سقوط اتحاد شوروی نوشته‌ی جان آر. ماتیوز با بررسی علل وقوع نارضایتی‌ها و اعتراضات در روسیه آغاز می‌گردد و ریشه‌های مشکلات اجتماعی و اقتصادی را در این دوران مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب مروری مختصر بر اتفاقات قرن نوزده و بیستم روسیه است و آخرین سال‌های پادشاهی تزار، روی کارآمدن دولت کمونیستی، ازهم پاشیده شدن اتحاد شوروی و سقوط کمونیسم را بازگو می‌کند. کتاب را ظهور و سقوط اتحاد شوروی فرید جواهر کلام ترجمه کرده و اکرم پریمون خوانش آن را بر عهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی اثر جان آر. ماتیوز

در اواسط قرن نوزدهم روسیه آشوب‌های پی‌در‌پی و متعددی را تجربه کرد و مقدمات انقلاب روسیه را در سال 1917 فراهم کرد . پیش از انقلاب روسیه، تزار نیکلای دوم بر روسیه فرمان‌روایی می‌کرد. اصلاحات بی‌فایده و تصمیم‌های ناکارآمد او روزبه‌روز بر تعداد مخالفان و معترضین می‌افزود و آتش انقلاب را بیشتر از پیش گرم می‌کرد. در اوایل قرن بیستم سه حزب در روسیه از قدرت زیادی برخوردار بودند و هریک با تفکرات مستقل در جهت پیشبرد انقلاب می‌کوشیدند. حزب بلشویک یکی از این احزاب بود که توانست به رهبری لنین، قدرت و وفاداری زیادی به دست آورد. با سقوط تزار و قتل بی‌رحمانه‌ی او و اعضای خانواده‌اش، انقلاب روسیه به پیروزی رسید و لنین با کودتا توانست به بالاترین قدرت سیاسی برسد. او اتحاد جماهیر سوسالیستی متشکل از روسیه، بلاروس، اوکراین و جمهوری‌های قفقاز (گرجستان، آذربایجان و ارمنستان) را تشکیل داد. دولت کمونیستی لنین پیرو مکتب سوسیالیسم مارکسیسم بود و نام حزب بلشویک در سال 1918  به حزب کمونیست روسیه تغییر یافت.

در 19 اوت سال 1991 محافظه‌کاران حزب کمونیست علیه گورباچف (آخرین رهبر حزب کمونیست) دست به کودتا زدند. اگرچه این کودتا با شکست روبه‌رو شد اما نقطه‌ی عطفی در تاریخ کمونیست روسیه به شمار می‌آید و موجب شکست و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد. جان آر. ماتیوز نویسنده‌ی این اثر، علل روی کارآمدن حزب کمونیست و فروپاشی آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داده است. کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی زبانی ساده و گیرا دارد و مخاطب را به آسانی به دل تاریخ می‌برد و او را فراز و نشیب و تنگناهای تاریخ قرن نوزده و بیستم روسیه آشنا می‌کند.

کتاب فیزیکی ظهور و سقوط اتحاد شوروی متعلق به مجموعه تاریخ از انتشارات ققنوس است. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «ظهور و سقوط اتحاد شوروی» را در اختیار علاقمندان به کتاب صوتی قرار داده است. «ظهور و سقوط اتحاد شوروی» دارای 6 فصل به همراه ضمائم منفصل است. میانگین زمان گوش کردن هر فصل حدود 35 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 247 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی

پیشگفتار

فصل اول: انقلاب 1917

فصل دوم: دوران لنین

فصل سوم: استالین

فصل چهارم: دوران خروشچف

فصل پنجم: دوران برژنف

فصل ششم: گورباچف

پسگفتار

‌ترجمه‌ی کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی به فارسی

فرید جواهرکلام یکی از مترجمین سرشناس، پیشکسوت در حوزه‌ی ترجمه‌ی آثار تاریخی و ادبی است. او در سال 1304 به دنیا آمد. جواهرکلام مدرک کارشناسی را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران اخذ کرد. او سپس به فرانسه رفت و رشته روانشناسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد اما پس از مدتی به تهران بازگشت و تاچندین سال در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا مشغول به کار شد. جواهر کلام درهمین دوران  به نویسندگی و ترجمه روی آورد. جواهرکلام در اداره آموزش و پرورش استخدام شد و به مدت 22 سال به تدریس و زبان انگلیسی در مدارس تهران پرداخت. وی پس از بازنشستگی تصمیم گرفت تحصیلات خودرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهد و مدرک خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلرادو آمریکا اخذ کرد. این نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی آثار ارزشمندی را ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «آمریکای باستان»، «سامورایی»، «تمدن مایا» و «لژیونر» اشاره کرد.  انتشارات آوانامه کتاب «ظهور و سقوط اتحاد شوروی» را با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی را خواند؟

تاریخ و سرگذشت ملت‌ها درس‌های زیادی برای آموختن دارد. شروع حکومت، نقطه‌ی عطف و پایان آن با حکومت دیگر اشتراکات قابل تامل زیادی دارد. تاریخ به انسان‌ها آگاهی می‌بخشد و آنها را از سرگذشت کلی انسان‌ها باخبر می‌سازد. کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی قرار دارد. این کتاب یک برداشت جامع و کامل از یک دوره‌ی تاریخی مهم را به مخاطبان ارائه می‌دهد. کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی مناسب برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال مناسب است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
247.۸۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۹:۱۸
نویسنده جان آر ماتیوز
مترجمفرید جواهرکلام
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۷.۸۷ مگابایت
۰۴:۲۹:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
17 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبی بود. راوی بسیار جذاب روایت کرد. برای من که از تاریخ شوروی هیچی نمیدونستم خوب بود ولی بنظرم برای کسانی که تاریخ زیاد خوندن یه مقدار خلاصه بود. برای فهم کلی یک برهه از تاریخ دنیا عالیه

4

کتاب خوبی بود اما فکر میکنم برای کسانی جالب باشه که به این حیطه مشخص تاریخی علاقه دارند و برای افراد دیگه فکر میکنم خسته کننده باشه

1

کتاب به شدت با جهت گیری ذهنی و دور از واقعیت بینی نوشته شده

5

کتاب بسیار مفیدی بود و تونست اطلاعات منو در مورد تاریخچه کمونیست و رهبرانش و همچنین ایده مارکس برای ایجاد یک کشور زیاد کنه

3

راوی بسیار حرفه ای و زیبا کتاب رو خوندند اما خود کتاب به نظرم یه جورایی از واقعیت به دور هست. شاید بشه گفت جانبدارانه

1

بجای آوردن سند و مدرک اتفاقات را با اجی مجی به خورد مخاطب دادن .حیف از قلم و کاغد و زحمت تهیه کنندگان

4

توضیح تاریخ کلی شوروی به همراه تحلیل و روایت جذاب. حتماً شنیدنش رو بهتون توصیه می‌کنم.

4

کتاب بسیار عالی ای بود. اگه به این دوره از تاریخ روسیه علاقه دارین از دستش ندین ?

5

بسیار عالی اطلاعات خوبی درباره تاریخچه شوروی میده حمتن خریداری کنید

5

بسیار عالی/ لطفا کتاب های تاریخی بیشتر قرار بدید

نمایش 14 نقد دیگر
3.9
(35)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ظهور و سقوط اتحاد شوروی
ظهور و سقوط اتحاد شوروی
جان آر ماتیوز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ظهور و سقوط اتحاد شوروی
ظهور و سقوط اتحاد شوروی
جان آر ماتیوز
آوانامه
3.9
(35)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر