0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آقای کوئین مرموز

معرفی، خرید و دانلود کتاب آقای کوئین مرموز

درباره آقای کوئین مرموز

در ماورای تکرار‌های زندگی بشر در طول تاریخ ، همواره نقاط رمز‌آلود ذهن بشر را به چالش کشده‌است. لحظاتی پر پیچ و خم و نفس‌گیر که سکوی پرتاب آدمی به کور راه‌ها است. برای روشنایی نقاط تاریک درون ذهن و زندگی باید از جزیره امن تکرار فراتر رفت.

نقد و بررسی کتاب آقای کوئین مرموز

کتاب آقای کوئین مرموز به قلم نویسنده خوش‌نام رمان‌های جنایی و ادبیات کاراگاهی "آگاتا کریستی" است. کتاب آقای کوئین مرموز برای اولین بار در سال 1930به چاپ رسید و نگاه علاقه‌مندان به آثار آگاتا کریستی و افراد دیگر را به این کتاب جذب کرد. آقای کوئین مرموز در ژانری پلیسی، سفری پر تلاطم و نفس‌گیر و مرموز به دل داستان‌های رمزآلود را روایت می‌کند.

هر فصل و یا داستان این کتاب روایتگر رمز و رازهای جداگانه و جدیدی است که از طریق تعامل بین شخصیت‌های آقای ساترزویت  Satterthwaite، که فردی مقتدر در جامعه است که با نام آقای کوئین  که فردی مرموز است در کتاب معرفی می‌شود. او در اکثر فرصت‌های طلایی به صورت جادویی ظاهر شده و به همان اندازه هم به صورت مرموزی ناپدید می‌شود.

ساترزویت Satterthwaite، مردی ریز نقش اما بسیار هوشیار است. او کسی است که قادر است هر رمز و رازی را از طریق طرح سوالات هوشمندانه و متناقض در غالب آقای کوئین حل کند.

این کتاب به مجموعه‌ای از پازل‌های ساده و حل شده توسط ساترزویت Satterthwaite، مشهور است که البته این پازل‌ها با راهنمایی آقای کوئین مرموز حل شده‌اند. ارزش این اثر در خواندن عناصر تعلیق آمیز، احساسی و منحصر به فرد فوق‌العاده‌ای است که بروی پازل‌های کلاسیک آگاتا کریستی پوشانده شده‌است.

ترجمه کتاب آقای کوئین مرموز به زبان فارسی

کتاب آقای کوئین مرموز ترجمه "نیما حضرتی" مترجم خوش ذوق کشورمان است که با قلمی شیوا و زبانی فصیح این کتاب را ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان به آثار آگاتا کریستی قرار داده‌است. این کتاب برای اولین بار در انتشارات هرمس و در سال 1396 منتشر شده‌است. نیما حضرتی مترجم دیگر آثار آگاتا کریستی مانند آواز قو و شبح مرگ بر فراز نیل هم بوده‌است. نیما حضرتی با ترجمه موفق اثر آقای کوئین مرموز قلم پرتوان خود را در ترجمه آثار انگلیسی به زبان و فرهنگ ایرانی به همگان نشان داد. نسخه الکترونیکی کتاب آقای کوئین مرموز به ترجمه نیما حضری را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

درباره بانوی داستان‌های جنایی آگاتا کریستی

نویسنده نام آشنای دنیای داستان بانو "آگاتا کریستی" زاده 15 سپتامبر سال 1890 در انگلستان است.

او پدری آمریکایی تبار و مادری انگلیسی داشته‌است.

نام اصلی وی آگاتا مری کلاریسا میلر “Agatha Mary Clarissa Miller”  است. وی با نام مستعار "مری وستماکوت" خالق آثار عاشقانه و رمانتیک هم هست. آگاتا کریستی خالقی توانمند بود که شخصیت‌های بزرگ و مشهوری مانند هرکول پوآرو و خانوم مارپل را آفرید. داستان‌های آگاتا کریستی مانند زندگی شخصیی‌اش پستی بلندی‌های بسیاری داشته‌است. آگاتا کریستی در زمان جنگ جهانی اول  به دلیل توانایی و دانشی که در زمینه دارو و سموم داشت در بیمارستان‌های جنگی و داروخانه‌ها کار می‌کرد.

 این دانش سبب شد در داستان‌هایش از علم خود بهره برده و داستان‌هایش را با استفاده از این موضوع پیش ببرد. زندگی آگاتا موج‌های سهمگین زیادی را از خیانت همسر اول و جدایی تا مرگ مادرش به خود دیده‌است. آگاتا کریستی در سال 1930 زمانی که بانویی چهل ساله بود با مردی جوان‌تر از خودش ازدواج کرد. آگاتا و همسرش بعد از ازدواجشان به شهرها و کشورهای مختلفی سفر کردند که رنگ و بوی این سفرها در آثار کریستی بسیار دیده می‌شود. شهرت آگاتا کریستی و داستان‌هایش به سبب نوشتن داستان‌های پلیسی و جنایی است. آگاتا کریستی 66 رمان جنایی، پلیسی را در کارنامه خود دارد.

به اعتقاد بسیاری از افراد شخصیت هرکول پوآرو مشهورترین کاراگاه در ادبیات دنیاست. در واقع باید گفت آگاتا کریستی سبک تازه‌ای را به ادبیات نیفزوده است اما به جایگاه والایی در ادبیات انگلستان دست یافته است. در داستان‌های آگاتا کریستی یک روال همیشگی وجود دارد اما او با توانایی بالا با ذهن و قوه کنجکاوی مخاطب بازی کرده و آن را برمی‌انگیزد در نتیجه این کنجکاوی داستان‌های وی برای مخاطبان دلچسب است.

بانو آگاتا کریستی خالق داستان‌های خارق‌العاده جنایی که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد در 12 ژانویه سال 1976 در خانه خود در آکسفورد شایر انگلستان به مرگ طبیعی درگذشت.

بخشی از کتاب آقای کوئین مرموز

_عشاق

او این واژه را غرق در تفکر و بدون هیچ شرمی از حضور دوستش تکرار کرد. واژه آقای کوئین را نیز به

فکر فرو برد.

_عشاق... شما کمک های زیادی به عاشق ها کرده اید. آقای کوئین

آقای کوئین چیزی نگفت, فقط سرخم کرد.

_شما عاشقان بسیاری را از شرمندگی، و حتی بدتر از آن، از مرگ رهانیده اید. حتی گاهی از خود

مرده ها هم دفاع کرده اید.

_شما در مورد خودتان حرف می زنید... این کارها را خودتان انجام داده اید... نه من.

آقای ساترزویت گفت:

_هیچ فرقی ندارد. خوب می دانید.

و با دیدن سکوت همصحبتش, ادامه داد:

_ شما از طریق من عمل می کردید. به هر دلیلی که بود. هیچ وقت مستقیم وارد عمل نمی شدید.

آقای کوئین گفت:

_گاهی هم این کار را کرده ام.

در همان حین, دختری از پیچ مقابل آنها بیرون آمد. دخترک حقیقتا زیبا بود. موهایی زیبا؛ چشمان

آبی و لباسی از کتان صورتی بر تن داشت. آقای ساترزویت او را شناخت. مولی استئول بود که قبلاً

هم همین جا او را دیده بود.

دخترک برای خوشامدگویی دستی برایشان تکان داد و فریاد زد:

_جان و آنا همین الآن برگشته اند. حدس می زدند که شما برسید. ولی مجبور بودند برای تمرین

بروند.

آقای ساترزوبت پرسید:

_تمرینِ چی؟

_ تمرین نمایش بالماسکه یا یک همچین چیزی... درست نمی دانم شما به آن چه می گویید. آواز و رقص و این چیزها. آقای مَنلی یادتان هست؟ صدای زیبایی دارد و قرار است دلقک باشد و من هم قرار است زن دلقک باشم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
341 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۲:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمنیما حضرتی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The mysterious Mr. Quin, c۱۹۸۶
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
118,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۳ مگابایت
۳۴۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی جالب و پر کشش بود . مثل همه کارهای خانم کریستی درگیر کننده و پر هیجان و عالی. مجموعه داستانهای مرتبط با هم هست که داستانها به ترتیب جالبتر و پر هیجانتر میشن. ولی چون مرتبط هستن باید دنباله دار خونده بشن. بااینکه کاراگاههای همیشگی خانم کریستی حضور نداشتن ولی شخصیتهایی که ترسیم شدن کاملا قوی و جذاب بودن .

5

نویسنده مورد علاقه منه ایشون واقعا حرفی برا گفتن نمیزارن خیلی جذاب و رمز الود هست داستاناشون همش میخونی تا ببینی چی میشه

1

بیشتر کتاب‌های آگاتا کریستی رو خوندم. این یکی رو دوست نداشتم. بیشتر از جنایی بودن، یه کتاب رومانتیک بود.

4

حتی تا نصفه هم نتونستم بخونم خیلی بد بود کتابش

4

کتاب جالبیه و ارزش خوندنو داره.

4

اصلا جالب نبود

4.2
(14)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
آقای کوئین مرموز
آقای کوئین مرموز
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.2
(14)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
70,000
تومان