0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شبح مرگ بر فراز نیل

معرفی، خرید و دانلود کتاب شبح مرگ بر فراز نیل

درباره شبح مرگ بر فراز نیل

همسر دوم آگاتا کریستی، نویسنده‌ی مشهور داستان‌های پلیسی مکس مالوان، باستان‌شناس انگلیسی بود. آن‌ها باهم بسیاری از سرزمین‌های شرقی ازجمله مصر، عراق، ترکیه و ایران را گشتند. آثار بسیاری از این سفرها در داستان‌های آگاتا کریستی مشهود است. داستان شبح مرگ بر فراز نیل یکی از همین داستان‌هاست. اثر جذابی که باید بخوانید و از قلم نویسنده‌ی توانمندش لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب شبح مرگ بر فراز نیل اثر آگاتا کریستی

شبح مرگ بر روی نیل با عنوان اصلی «death on the nile» اولین بار سال ۱۹۳۷ در انگلستان منتشر شد. داستان این کتاب همچنان که از نامش مشخص است در سرزمین مصر و بر روی رود نیل اتفاق می‌افتد. هرکول پوآرو کارآگاه محبوب داستان‌های پوآرو در این کتاب نقش‌آفرینی می‌کند.

در این داستان زوج جوانی برای ماه‌عسل به مصر آمده‌اند و روی یک کشتی تفریحی روی رود نیل در حال سفر هستند. کارآگاه پوآرو نیز یکی از مسافران همین کشتی است. در طول سفر دختر و پسر جوان احساس می‌کنند کسی آن‌ها را تعقیب می‌کند و بعد دختر جوان کشته می‌شود. حالا کارآگاه پوآرو است که باید کشف کند چه اتفاقی افتاده است.

داستان شبح مرگ بر فراز نیل طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و به نزدیک ۱۰۰ زبان مختلف برگردانده شده است. داستان شبح مرگ بر فراز نیل موردتوجه فیلمسازان و اهالی هنر نیز قرارگرفته و اقتباس‌های مختلفی از روی آن انجام‌شده است. سال ۱۹۷۸ از روی این کتاب فیلمی به همین نام و با کارگردانی جان گیلیرمین (john guillermin) ساخته شد. داستان شبح مرگ بر فراز نیل داستان یکی از قسمت‌های سریال کارآگاه پوآرو هم هست.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب شبح مرگ بر فراز نیل

آگاتا کریستی نویسنده‌ی انگلیسی متولد سال ۱۸۹۰ در انگلستان است. او پدری آمریکایی و مادری انگلیسی داشت و علی‌رغم اینکه همیشه فرصت داشتن پاسپورت آمریکایی را داشت انگلیس را برای زندگی انتخاب کرد. سال‌های جوانی آگاتا با جنگ جهانی اول همراه بود و او مانند بسیاری از همسن و سال‌هایش خدمت پشت جبهه را انتخاب کرد و به‌عنوان پرستار و مسئول داروخانه فعالیت می‌کرد. این فعالیت‌ها دانش او را درباره‌ی داروها و سم‌ها و اثرشان به‌شدت افزایش داد. سال ۱۹۱۴ بود که او با افسر ارتش انگلیس سلطنتی آرچیبالد کریستی ازدواج کرد.

آگاتا نوشتن را در آغاز جوانی شروع کرد. اولین داستان‌های او عاشقانه بودند اما چندان موردتوجه قرار نگرفتند. سال ۱۹۲۰ اولین داستان جنایی این نویسنده تحت عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» منتشر شد. در ادامه او بیش از ۶۰ داستان نوشت که بیشتر آن‎ها به پرفروش‌ترین داستان‌های جهان تبدیل شدند. در مجموع بیش از دو میلیارد نسخه از داستان‌های این نویسنده در سراسر جهان فروخته‌شده است و هنوز هم افراد زیادی به خواندن داستان‌های او علاقه نشان می‌دهند. از روی بسیاری از داستان‌های کریستی فیلم‌های سینمایی مختلفی ساخته‌شده است. از میان این داستان‌ها می‌توان به «سپس هیچکدام زنده نماندند»، «خانه کج»، «قتل در قطار سریع السیر شرق»، «شاهدی برای تعقیب» و «شیطان زیر آفتاب» اشاره کرد. علاوه بر این او نمایشنامه‌ای به نام «تله موش» را در کارنامه دارد که رکورددار بیشترین اجرا در میان تمام نمایشنامه‌های سراسر جهان است. این تئاتر تاکنون بیش از بیست و سه هزار بار به روی صحنه رفته است.

ملکه‌ی جنایت انگلستان سرانجام ۱ در ۱۲ ژانویه‌ی ۱۹۷۶ به مرگ طبیعی درگذشت و در کلیسای سنت مری در چلسی به خاک سپرده شد.

ترجمه‌ی کتاب شبح مرگ بر فراز نیل به فارسی

شبح مرگ بر فراز نیل یکی از مشهورترین داستان‌های آگاتا کریستی است. این داستان در سال‌های مختلف و با نام‌های مختلف در ایران ترجمه و منتشرشده است. ترجمه‌ی سپیده حبیبی از این کتاب با عنوان «قتل بر رود نیل» چاپ‌شده و ترجمه‌ی بهرام افراسیابی «قتل در کرانه نیل» نام‌گرفته است. ترجمه‌های پروانه دادور با عنوان «قتل در ماه عسل»، محمدصادق شریعتی با عنوان «مرگ بر روی رودخانه نیل» و علیرضا نعمتی با عنوان «جنایت در کرانه رودخانه نیل: از عملیات مشهور هرکول پوآرو» نیز در بازار موجود است. «شبح مرگ بر فراز نیل» نامی است که نیما حضرتی برای ترجمه‌ی خودش از این کتاب انتخاب کرده و هرمس این ترجمه را در مجموعه کتاب کارآگاه منتشر کرده است. خرید و دانلود نسخه الکترونیک کتاب شبح مرگ بر فراز نیل با ترجمه‌ی نیما حضرتی در همین صفحه امکان‌پذیر است.

چرا باید کتاب شبح مرگ بر فراز نیل را خواند؟

شبح مرگ بر فراز نیل یک داستان جذاب و هیجان‌انگیز است. شاید جالب باشد بدانید این کتاب یکی از داستان‌های موردعلاقه‌ی خود آگاتا کریستی است. او این داستان را به خاطر فضای رمانیتک و همینطور لوکیشن خاصش یعنی مصر خیلی دوست داشت و علاقه‌ی خوانندگانش به این داستان راضی بود. آگاتا کریستی در کتاب شبح مرگ بر فراز نیل نه‌فقط یک داستان پلیسی که یک درام غم‌انگیز را روایت می‌کند و توانسته در این کار به‌اندازه‌ی روایت‌های پلیسی خوب عمل کند. بسیاری از منتقدان این کتاب را یکی از ده رمان برتری که کریستی نوشته می‌دانند. اگر اندکی به داستان‌های معمایی علاقه دارید شبح مرگ بر فراز نیل می‌تواند انتخاب خوبی برای پر کردن زمان در یک عصر پاییزی باشد.

‌در بخشی از کتاب شبح مرگ بر فراز نیل می‌خوانیم

ریس گفت:

- دروغ مسخره‌ای بود. خیلی ساده مچش باز شد.

پوآرو سر تکان داد و گفت:

-ولی خوب توانستیم او را به بازی بگیریم. نه؟

من هم همین‌طور فکر می‌کنم.

من و شما خوب حرف هم را می‌فهمیم. دوست من.

صدای موتور کشتی از زیر پایشان بلند شد و کشتی شروع به حرکت کرد. کارناک به سمت شِلال به راه افتاده بود.

ریس گفت:

- گردنبند مروارید؛ چیز دیگری که باید تکلیفش معلوم شود آن است.

-برنامه‌ای دارید؟

ریس به ساعتش نگاهی انداخت و گفت:

-بله نیم ساعت دیگر وقت ناهار است. آخر غذا می‌خواهم برای مسافران صحبت کنم.

می‌خواهم به همه اعلام کنم که گردنبند مروارید خانم دویل گم‌شده است و تا زمانی که جستجوی ما در کشتی تمام نشده. کسی حق خروج از سالن را ندارد.

پوآرو به استقبال از این ایده سر تکان داد و گفت:

- فکر بسیار خوبی است. هرکس که گردنبند را برداشته حتماً هنوز هم آن را به همراه دارد. اگر ما هیچ اخطاری از قبل ندهیم. دزد می‌تواند از فرصت استفاده کند و آن را از کشتی بیرون بیندازد.

ریس برگه کاغذ سفیدی برداشت و عذرخواهانه زیر لب گفت:

باید خلاصه‌ای از آنچه تا اینجا فهمیده‌ایم بنویسم. این کار از گیج شدنمان جلوگیری می‌کند.

پوآرو گفت: کار خوبی می‌کنید. برنامه درست و منظم؛ در کار ما اینها همه چیزند.

ریس برای چنددقیقه‌ای سرگرم نوشتن در برگه تمیز و مرتب خود شد. بعد از اتمام کار نتیجه را جلو پوآرو گذاشت و گفت:

-چیزی در این برگه هست که شما با آن موافق نباشید؟

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
367 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۴:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمنیما حضرتی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Death on the Nile, 2,000.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
92,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۸ مگابایت
۳۶۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگه کتابای آگاتا کریستی رو زیاد خونده باشید سریع داستان رو حدس میزنید ولی اگر اول کارید حتما بخونید جزو کارهایی هست که خود خانم کریستی به عنوان کتب محبوب خودش اعلام کرده

5

چرا بعضی نویسنده ها در دو قسمت یا حتی بیشتر کتاباشون گذاشته شده؟!! مثل همین اگاتا کریستی که نمیدونم چرا همه کتاباش یه جا نیست؟

5

یکی از عالی ترین داستان های پوآرو بود ، اینقدر پیچیدگی داشت که هر لحظه به فکرت میرسید فلانی قاتل هست آخر معلوم میشد که نه نیست

5

یکی از بهترین کتابهای آگاتا کریستی بود. هم داستان بسیار جذاب و آموزنده ای داشت و هم پایان غافل گیر کننده.. در کل فوق العاده بود

5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

اولین بار بود که تونستم قاتل رو بلافاصله بعد از وقوع قتل حدس بزنم، تقریبا با همون شیوه ای که قتل انجام شده بود😊😊

5

خیلی عالی بود. با اینکه قبلا فیلمش دیده بودم ولی خوندن کتابش هم ارزش داشت. جزو بهترین کتاب ها از آگاتا کریستی بود

4

جذاب و دوست داشتنی. قاتل جلو چشمتونه ولی نمی توانید تشخیص بدید. مثل همیشه ذهن خلاق یک نویسنده.

1

از سری پوآرو ، اولین داستانی که قاتل کاملا قابل حدس زدنه. با یک پایان به شدت آبکی.

5

یه کم قابل حدس بود ولی در کل خیلی خوب پرداخته شده بود به معماها و گره گشاییشون ..

5

قتل اول با توجه به کتابای قبلی قابل حدس بود ولی کلیت داستان عالی بود.

نمایش 19 نقد دیگر
4.7
(43)
گیرا 🧲 (1)
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
شبح مرگ بر فراز نیل
شبح مرگ بر فراز نیل
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.7
(43)
گیرا 🧲 (1)
56,000
تومان