0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از خوب به عالی، چرا برخی شرکت ها پیشرفت می کنند و برخی دیگر نه؟

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک از خوب به عالی، چرا برخی شرکت ها پیشرفت می کنند و برخی دیگر نه؟

نویسنده:
جیم کولینز
ناشر:
فیدیبو
درباره از خوب به عالی، چرا برخی شرکت ها پیشرفت می کنند و برخی دیگر نه؟

پیشرفت و رشد مالی پایدار آرزوی هر تاجر و کارآفرین است. مشکلات اقتصادی و چالش‌ها نیز عضو جدایی ناپذیر هر کسب و کاری به شمار می‌آید. با وجود این شرایط مشابه، برخی از شرکت افزایش ارزش و رشد مالی زیادی را تجربه می‌کنند و به رهبر بازار خود تبدیل می‌شوند. جیم کالینز از افراد موفق حوزه‌ی تجارت و بازار کار است که در بسیاری از شرکت‌های موفق در دنیا فعالیت کرده است. او تجربه‌های خودش را  در کتاب از خوب به عالی، در اختیار مخاطب قرار داده است و راه‌کارهایی ارائه می‌کند تا یک مجموعه متوسط  را به سطح عالی‌ ارتقا دهد.

‌درباره‌ی کتاب از خوب به عالی اثر جیم کولینز

کتاب از خوب به عالی با عنوان انگلیسی «Good to Great» برای اولین بار در سال 2001 منتشر شد. این کتاب حاصل تلاش 5 ساله‌ی یک تیم 21 نفره است. سرفصل‌های این کتاب به سوال پر تکرار «چرا برخی شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر نه؟» پاسخ داده است. جیم کولینز به همراه تیم خود شرکت‌هایی که عملکردی متوسط داشتند و پس از مدتی به پیشرفتی پایدار دست یافتند را مورد بررسی قرار داده است و عواملی که موجب رشد و تمایز آنها از سایرین شده است را مشخص نموده‌اند. آنها این عوامل را به مفاهیمی نظیر رهبری، فرهنگ و مدیریت استراتژیک تقسیم نموده‌اند.

کولینز و تیمش طی 5 سال، حدود 2000 مصاحبه مدیران و 6000 مقاله مطبوعاتی را مورد کنکاش قرار دادند و به این ترتیب با کشف تاکتیک‌های هوشمندانه‌ی شرکت‌ها، امکان موفقیت را در اختیار همه قرار دادند. کولینز معتقد است شرکت‌های عالی جواب درستی برای سوالات زیر یافته‌اند.

درچه چیزی می‌توانیم بهترین در جهان باشیم؟

نسبت به چه می‌توانیم شیفته و مشتاق باشیم؟

شاخص اقتصادی مهمی که باید روی آن متمرکز باشیم چیست؟

«وال استریت ژورنال» در مورد کتاب نوشته است: «آقای کالینز در کتاب از خوب به عالی به دو پیام وسوسه‌انگیز اشاره می‌کند: این که افراد معمولی هم می‌توانند به سطح مدیریت عالی دست یابند و کسانی که اصول این کتاب را به کار ببرند، خواهند توانست موسساتی عالی و موفق را پدید آورند.»

‌درباره‌ی جیم کولینز نویسنده‌ی کتاب از خوب به عالی

جیم کولینز، نویسنده سرشناس و استاد دانشگاه استنفورد است. او یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه کسب و کار در جهان به شمار می‌آید و از سوی مجله فوربس در فهرست صد مغز زنده کسب و کار قرار گرفته است کولینز مدرک لیسانس خود را در رشته ریاضی اخذ کرد و تحصیلات خود را در رشته‌ی MBA در دانشگاه استنفورد ادامه داد و موفق به دریافت مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه کلرادو شد و جایزه‌ی استاد برجسته را نیز دریافت کرد.

کولینز تحقیقات گسترده‌ای در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری داشته است و بیش از 25 سال از عمر خود را صرف دادن مشاوره به شرکت‌ها و آموزش به کارآفرینان کرده است. او تجربیات خود را در 6 کتاب به رشته تحریر درآورده که همه‌ی آنها از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده است. آثار او بسیار خواندنی است و توجه افرادی زیادی را درسراسر جهان به خود جلب کرده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان «از عرش به فرش»، «ساختن برای ماندن» و «انتخاب عالی» را نام برد.  فیدیبو میکروبوک از خوب به عالی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب از خوب به عالی را خواند؟

کتاب از خوب به عالی در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت در کسب و کار قرار دارد. کتاب از خوب به عالی برای مدیران و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند شرکت خود را از سطح متوسط به سطح عالی برسانند و رهبر بازار شوند، توصیه می‌گردد. هم‌چنین این کتاب برای کارآفرینانی که در ابتدای راه هستند و دوست دارند فرهنگی عالی و برنامه‌ریزی استراتژیک را از ابتدا در شرکت خود پایه‌گذاری کنند، بسیار مفید است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی میکروبوک از خوب به عالی 20 صفحه است و با صرف 20 دقیقه زمان می‌توانید از خلاصه مفاهیم این کتاب بهره ببرید. کتاب از خوب به عالی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع موفقیت در کسب و کار را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب از خوب به عالی می‌خوانیم

داروخانه‌های زنجیره‌ای والگرین، نمونه خوبی از بهره برداری درست از فناوری‌های جدید است. در ابتدای دوران شکوفایی کسب وکارهای آنلاین، داروخانه مجازی drugstore.com تاسیس شد. کندی شرکت والگرین در آنلاین کردن کسب وکارش، باعت شد ۴۰ درصد ارزش سهامش را از دست بدهد و برای به کارگیری تکنولوژی تحت فشار قرار بگیرد. شرکت قبل از اقدام خوب بررسی کرد که حضور در دنیای مجازی چگونه می‌تواند به تداوم استراتژی اولیه شرکت کمک کند: راحت‌تر کردن تجربه خرید از داروخانه و افزايش سود به ازای هر مراجعه. یک سال بعد، walgreens.com رhه اندازی شد و همان استراتژی اولیه شرکت را از طریق نسخه‌های آنلاین ارتقا داد. شرکت drugstore.com تقریبا تمام ارزش اولیه خود را طی یک سال از دست داد. اما والگرین دوباره قدرت گرفت و درهمان یک سال ارزش سهامش را دو برابر کرد.

رهبران سطح ۵ موتور محرک تغییرات موقق از خوب به عالی هستند.

همه شرکت‌های خوب به عالی از رهبری سطح پنج طی حرکت خود بهره‌مند بودند. رهبران سطح ۵ شخصیت قوی دارند. در کار تیمی عالی عمل می‌کنند و مدیران موثری هستند. علاوه بر اين، آرمان‌های بزرگی هم برای شرکت در سر دارند. همزمان متواضع هم هستند. به شدت به نتایج اهمیت می‌دهند و می‌خواهند عملکرد شرکت پیوسته بهبود یابد. رهبران سطح بیش از هرچیز خود را عضوی از تیم می‌دانند. همه را در موفقیت‌های شرکت سهیم می‌کنند و بیش از حد بر نقش خود تاکید نمی‌ورزند. البته در برابر کوچک‌ترین کاستی‌ها خود را مسئول می‌دانند.

داروین اسمیت توانست شرکت کیمبرلی کلارک را تبدیل به یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت محصولات سلولزی و بهداشتی در دنیا کند. او هرگز نخواست از خود یک قهرمان یا فردی مشهور بسازد. مثل کشاورزها لباس می پوشید و تعطیلات را در مزرعه کار می‌کرد و از معاشرت با لوله‌کش‌ها و برق کارها لذت می‌برد. در مقابل، دو شرکت از گروه سه تایی شرکت‌های مقایسه‌ای مدیرانی متکبر داشتند که به موفقیت بلندمدت شرکت لطمه زدند. این آسیب بیشتر از همه در برنامه‌ریزی برای جانشینی خود را نشان داد. مثلا استنلی گوالت، مدیر موفق، مشهور و مستبد رابرمید، آنقدر به تیم مدیریت بی‌توجه و بی‌اعتنا بود که شرکت رابرمید تحت مدیریت جانشین او شکست سنگینی تجربه کرد: تحسین شده‌ترین کسب وکار مجله فورچون ظرف پنج سال توسط یکی از رقبا خریداری شد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب از خوب به عالی اثر جیم کولینز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت در کسب و کار می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
157.۲۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
20 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۰:۰۰
نویسندهجیم کولینز
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱۵۷.۲۳ کیلوبایت
۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
17 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبی برای استارت اپ ها مخصوصا که تفکرشان بر این است که برای موفقیت باید کار فوق العاده بزرگی رو انجام بدن در صورتی که ´´موفقیت از قدم های کوچیک و درست و مداوم به دست میاد.

4

با توجه به اینکه دوستان میگن ترجمه خیلی ضعیفه لطفا انتشارات دیگه ای رو بیارید فکر میکنم انتشارات نو اندیش هم این کتاب رو چاپ کرده حداقل اونو بخونیم

1

من این کتاب رو به پیشنهاد رابرت کیوساکی خوندم ، ولی واقعا نکته قابل توجهی نداشت ، شاید چون خلاصه شده اینقدر پراکنده و ضعیف هست

4

سلام به طور کلی خلاصه شده بود زیاد چنگی به دل نزد من پیشنهاد نمی کنم زیاد مناسب نبود

1

خیلی بد و ضعیف خلاصه برداری شده،واقعا کلاهبرداری است،اسم این را میکرو بوک گذاشتن

3

سلام بنظر من کتاب مدیریت زمان برایان تریسی هم همینارو میگه من پیشنهاد نمیکنم

1

خیلی کوتاهه. خیلی متوجه نشدم. بهتره اصل کتاب رو بگیرید.

4

کتاب خوبیه ولی قلم خوبی نداره.

4

ارزش یک بار خواند را حتما دارد

5

عالی بود متشکرم

نمایش 4 نقد دیگر
3.5
(23)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از خوب به عالی، چرا برخی شرکت ها پیشرفت می کنند و برخی دیگر نه؟
از خوب به عالی، چرا برخی شرکت ها پیشرفت می کنند و برخی دیگر نه؟
جیم کولینز
فیدیبو
3.5
(23)
10,000
تومان