0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
متافیزیک چیست؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب متافیزیک چیست؟

درباره متافیزیک چیست؟
کتاب «متافیزیک چیست؟» از آثار کلیدی هایدگر و در واقع، درس‌گفتاری است که وی در سال ۱۹۲۹ به مناسبت انتصاب به جانشینی هوسرل در دانشگاه فرایبورگ ایراد کرده است. هایدگر چهارده سال بعد، یعنی در سال ۱۹۴۳، یک پسگفتار و بیست سال بعد، یعنی در سال ۱۹۴۹، درآمدی بر این درس‌گفتار می‌افزاید، که این را می‌توان حاکی از بیعت‌های مجدد او با مضمون این درسگفتار طی بیست سال دانست. این درس‌گفتار کوتاه، در عین حال که مضمون اصلی هستی و زمان را در بر دارد، از نخستین گام‌های هایدگر در راه چرخش فکری او نیز نشان دارد. در بخشی از کتاب «متافیزیک چیست؟» می‌خوانیم: «در بخش دوم این پیشگفتار، کوشیده‌ایم تا از رهگذر فهم این اثر و مناسبت آن با سیر و سلوک فکری هایدگر به طور کلی، در حدّ توان خود، خطوط اصلی فلسفه و تفکر او را مطرح کنیم. خواننده مختار است که این بخش را قبل یا بعد از خواندن اصل اثر مطالعه کند، یا اصلاً آن را نخواند؛ ولی ما، به اقتضای زبانِ کمابیش غامض این اثر، بر آن بوده‌ایم که، در عین حفظ امانت، فهم درسگفتار را برای خود و شاید برای بعضی از خوانندگان آسان‌تر کنیم، و در عین کوشش برای موجزگویی، خود را مقید به آن نکرده‌ایم که مقدمه، بنا به رسم معمول، الزاما کوتاه‌تر از متن باشد؛ زیرا اولاً خوانشِ هر یک از آثار هایدگر جدا از زمینه کلی تفکر او به زحمت ممکن است وافی به مقصود باشد، و ثانیا قصد ما از ترجمه این اثر صرفا آن نبوده است که کاری کرده باشیم، بلکه در حد توان کوشیده‌ایم که این کار هرچه مؤثرتر باشد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
421.۰۰ بایت
تعداد صفحات
221 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۲:۰۰
نویسندهمارتین هایدگر
مترجمسیاوش جمادی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Was ist Metaphysik [۱۹۶۹]
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۲۱.۰۰ بایت
۲۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شاید ترجمه قدری وزن ادبی ش سنگین باشه، اما خب خود هایدگر هم نثری وزین داره و عمدا کلی بازی با کلمات داره. از این نکته بگذریم انصافا ترجمه ش میخکوب کننده س. جاهایی چنان هیمنه ی متن رو بهت منتقل می کنه که آدم می مونه از این همه قدرت قلم! این کتاب مناسب آشنایی با فلسفه نیست. یکی از آثار مهم هایدگره که بعد از آشنایی با فلسفه و خواندن هستی و زمان باید مطالعه بشه.

5

متاسفانه به علت نقص در دستور زبان فارسی ترجمه متون فلسفی و به طور کل ترجمه از المانی و انگلیسی به جذابیت همان اثر اصلی نیست و منظور اصلی نویسنده بسیار کم نزدیک است، گاها در این کتاب به سختی میشد جمله ای رو متوجه شد و حتی گاها به کلماتی من درآوردی برخورد میشود.

5

اگر فقط یک کتاب از هایدگر میخواید بخونید، همین کافیه.

4

بهترین منبع برای شناخت متافیزیک و برای آشنایی بیشتر با فلسفه

5

مهمترین کتاب هایدگر درک این کتاب درک هایدگره

5

هر اثری از هایدگری، خواندنیست.

4

ترجمه خوبی دارد

4.5
(15)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
متافیزیک چیست؟
متافیزیک چیست؟
مارتین هایدگر
گروه انتشاراتی ققنوس
4.5
(15)
59,000
تومان