0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟

درباره چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟
هایدگر بر آن است که وقتی فلسفه قرون وسطی و فلسفه عصر جدید ماهیت یونانی لوگوس و نوس را بنا به مفهومی که از ratio دارند توضیح می‌دهند با این توضیح به جای آن که روشن کنند در ظلمت فرومی‌برند. «روشنگری برآمدگاه ذاتی تفکر را تاریک می‌کند.» هیچ چیز مرموزی در کار نیست. آنچه را هایدگر در باب فراخوانش یا ندای امر اندیشیدنی می‌گوید، چه درست باشد چه نادرست، به درستی نفهمیده‌ایم اگر گمان بریم که از نوعی وحی و الهام حکایت دارد. مسئله بسی ساده‌تر از آنی است که، مثلاً، آدرنو در قطعه نقل شده تصویرش می‌کند. هنوز ندای «بازگشت به سوی خود چیزها» در حضور امر حاضر به گوش می‌رسد. هایدگر هنوز پدیدارشناس است و بلکه تلویحا می‌رساند که پدیدارشناسی ریشه در یونان باستان، ریشه در الثیا یا نامستوری، ریشه در لوگوس و نوس و امر حاضر، حضور امر حاضر دارد. در حقیقت «بازگشت به سوی خود چیزها»، که شعار مدرسه پدیدارشناسی هوسرل بود، انتشار جنجال‌برانگیز هستی و زمان که حتی تا به امروز در میان آثار پدیدارشناسان شاهکاری یگانه و طرفه به حساب می‌آید، انتشار تاریخ و آگاهی طبقاتی که شاید قوی‌ترین و محکم‌ترین تحلیل فلسفی نظریه‌های اقتصادی مارکسیستی باشد و بالاخره تلاش‌های نظری و عملی رزا لوکسمبورگ و بعدها تأسیس مکتب فرانکفورت و رخدادهای دیگر در هنر، تئاتر، سینما و ادبیات در زمان جمهوری وایمار، به لحاظ مقاصد و غایات، مشترکات شگفت‌انگیزی داشتند که مشکل می‌توان آن‌ها را به نوعی همقرانی تصادفی نسبت داد. مارکس بالاخره فلسفه را به انقلاب اکتبر کشانده بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
455 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۱۰:۰۰
نویسندهمارتین هایدگر
مترجمسیاوش جمادی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Was heisst denken?, 1,997 .
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۸ مگابایت
۴۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ترجمه بسیار عالی و کتاب بسیار جذاب.نگاه واکاوانه ی فیلسوف و شکاف اندر شکاف مساله وجد آوره.پانویس های مترجم به ما امکان میده سبک نثر کتاب رو که همبستگی صوری و معنایی واژگان رو دربرداره درک کنیم.سبک‌ نثری که حاصل شیوه ی تفکریست که فیلسوف در این کتاب می آموزد.آدمی علاقه مند می شود به فیلولوژی حتی آنقدر که روی واژگان دقت شده

5

قدرت قلم مترجم حیرت انگیزه! آدم از این همه تسلط لذت می بره. این کتاب اگرچه مربوط به دوره متأخر تفکر هایدگره، اما زبانش قابل فهم و روونه.

5

نمی دونم کار درستی کردم یا نه،،، کتاب به این مهمی رو الکترونیکی خریدم

5

ارزش چند بارخواندن را دارد

4

چه قلمی داره مترجم!

4.6
(13)
110,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟
چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟
مارتین هایدگر
گروه انتشاراتی ققنوس
4.6
(13)
110,000
تومان