0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فقط پتی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فقط پتی

نویسنده:
جین وبستر
درباره فقط پتی

ادبیات کلاسیک بخش جذابی از ادبیات است که اغلب کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای به آن علاقه نشان می‌دهند، داستان‌هایی جذاب و ساده اما پر از جزئیات روزمرگی‌های زندگی‌اند. اغلب داستان‌های قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم زندگی آن زمان را به تصویر می‌کشند و جزئیات جالبی را درباره‌ی فرهنگ غالب جوامع آن زمان نشان می‌دهند. جین وبستر یکی از زنان نویسنده‌ای است که داستان‌هایی جذاب و خواندنی نوشته است و در ان‌ها از دغدغه‌هایش حرف زده است.

نویسنده‌ی بابا لنگ‌دراز کتاب دیگری هم نوشته است که با همان حال و هوای آشنا داستان دخترهای دوست‌داشتنی دیگری را تعریف می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب فقط پتی اثر جین وبستر

رمان فقط پتی با عنوان اصلی «just patty» ششمین رمان جین وبستر است که او آن را سال 1911 منتشر کرد. رمان فقط پتی بر اساس تجربیات جین وبستر در مدرسه‌ی شبانه‌روزی «لیدی جین گری» که او دوران نوجوانی‌اش را در آن گذراند شکل‌گرفته است. این رمان پیش درآمدی بر اولین رمان او «وقتی پتی به دانشگاه رفت» است.

پتی شخصیت اصلی این داستان است و او دوستانش در مدرسه‌ی شبانه‌روزی «سنت اورسولا» زندگی می‌کنند. دخترها در این محیط اتفاقات جالب‌توجهی را تجربه می‌کنند و با افراد محلی رفت‌وآمد می‌کنند. جین وبستر با لحن جذاب مخصوص به خودش این داستان‌های روزمره را برای مخاطب تعریف می‌کند.

منتقدان نسبت به این کتاب نظرات مثبتی داشتند و این کتاب را با عباراتی همچون «بسیار هیجان‌انگیز»، «سرگرم‌کننده» و «سرشار از لذت» توصیف کرده‌اند.

خلاصه داستان فقط پتی

زندگی در مدرسه‌ی شبانه‌روزی «سنت ارسولا» در جریان است و دخترها ماجراهای جالبی را از سر می‌گذرانند، ماجراهایی که برای همه‌ی دخترهای در این سن و سال اتفاق می‌افتند. جین وبستر فقط پتی را در دوازده فصل نوشته و در هر فصل ماجرایی از پتی و دوستانش را روایت کرده است. عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

1 – تجدیدنظر

2- ماجرای عاشقانه سنت جان

3-اعتصاب ویرجیل

4- سومین نفر از آخر

5- ماه عسل فلنیگان

6- کمربندهای نقره‌ای

7- عمو بابی

8- انجمن همبستگی سرینا

9- دختر کوچولوی عزیز

10- پیازها و ارکیده‌ها

11- کیک پای لیمو و میمون

12- ورود کولی‌ها

‌در بخشی از کتاب فقط پتی می‌خوانیم

آنان خانه‌ای ییلاقی که پنج اتاق داشت، اشغال کرده بودند که نزدیک به دروازه‌های کالج سنت یورسولای مقدس بود. آنان از طریق صدقه و نذورات خیرخواهانه ۱۶۴ دختر دانشجو و نیز کار متناوب پاتریک مورفی که در شغل سنگ‌تراشی و سنگ‌کاری به‌قدر کفایت لایق و کاردان بود، روزگار می‌گذراندند.

مورفی سنگ‌تراش دروازه‌های بزرگ ورودی و دیوار طویلی از سنگ‌های ده اکری ر در محدوده کالج ساخته بود. کوچه بهشت در قسمت بال غربی، تمام دودکش‌ها مسیر عبوری کالسکه و زمین‌های تنیس را او ساخته بود. درمجموع کالج او یورسولای اثری جاویدان و ماندگار از کارهای طاقت‌فرسا و بی شایبه پاتریک مورفی شده بود.

آقا و خانم مورفی با تظاهری نامعمول، نخستین فرزندشان را به اسم یورسولای غسل‌تعمید داده و نام مسیحی سنت یورسولای را بر او گذاشتند. یورسولا مورفی؛ نام بدی نبود؛ اما پسرک تا حد زیادی ارزش چنین نام مقدسی را با پوشیدن لباس‌های دست‌دوم دختران کالج کم می‌کرد. برای مدتی، احتمال این خطر وجود داشت که طفل پسر زیر انبوه لباس‌های دخترانه مدفون شود؛ اما به خواست خداوند. والدینش یک لباس دست‌دوم پسرانه پیدا کردند؛ که بخشی از غصه یورسولا را کم کرد.

پس از یورسولای کوچولو مادر خانواده مورفی هر سال فرزند دیگری را به دنیا آورد و یکی از وظایف دخترها در کالج یورسولای انتخاب نام برای این بچه‌ها و تهیه وسایل زندگی بود.

خانم مورفی اصلاً برای پیدا کردن نام فرزندانش حرص نمی‌خورد. او همواره از نام‌های جالب هنری که دخترها انتخاب می‌کردند استقبال می‌کرد. خانم مورفی به خاطر سواد کمش، هرگز نمی‌توانست انتخاب درستی داشته باشد.

برای دخترهای کالج انتخاب نام برای بچه‌های خانواده مورفی همانند انتخاب رئیس‌جمهور موضوعی پیچیده و

سخت بود. دخترها نام‌های مختلف پيشنهاد می‌کردند. البته نصفی از نام‌ها در مرحله مقدماتی رد می‌شد.

درخواست برای ری گیری در میان دختران شور و هیجان جدیدی می‌انداخت؛ اما تنها یک مشکل وجود داشت.

خانواده مورفی معتقد بودند که هر بچه باید یک نام روحانی و مذهبی داشته باشد و تا یادآور آن شخص باشد. پاتریک مورفی در برابر این اعتقاد، سرسختانه ایستادگی می‌کرد.

به‌هرحال دخترها بامطالعه دقیق در انجیل و تاریخ از نخستین شهیدان و مبلغان مسیحیت؛ موفق شدند. فهرستی از نام‌های فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد از قدیسان ناشناخته پیدا کنند!

‌درباره‌ی جین وبستر نویسنده‌ی کتاب فقط پتی

جین وبستر نویسنده‌ی مشهور آمریکایی انتهای قرن نوزده و ابتدای قرن بیستم است. خالق شخصیت جودی ابوت سال 1876 در نیویورک به دنیا آمد. نام کامل او آلیس جین چندلر وبستر است. او در خانواده‌ای بزرگ شد که زنان در آن نقش بسیار فعالی داشتند. مادربزرگ او از کسانی بود که برای حق رایزنان در آمریکا فعالیت می‌کرد.

جین وبستر خواهرزاده‌ی نویسنده‌ی مشهور آن زمان مارک تواین است و پدر جین هم ناشر او بود. در نتیجه جین در خانواده‌ای بزرگ شد که ادبیات در آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

او در کالج واسار در رسته‌های اقتصاد و زبان انگلیسی درس‌خوانده است و از همان زمان در زمینه‌ی حقوق زنان فعال بود. در سال‌های پایانی کالج بود که او کم‌کم به کار در روزنامه مشغول شد و البته فعالیت‌های دیگر چون نگه‌داری و تدریس به کودکان بی‌بضاعت را انجام می‌داد. دورانی که بعدها در خلق بابالنگ دراز بسیار موثر بود.

اولین کتاب او «وقتی پتی به کالج رفت» نام دارد که وبستر تا سال 1903 دنبال ناشری به دنبال آن می‌گشت. او پس از این کتاب داستان «شاهدخت ویت» را نوشت. «اسرار 4 استخر» و «فقط پتی» آثار بعدی او بودند. در نهایت بابالنگ دراز سال 1912 منتشر شد و وبستر را به نویسنده‌ای مشهور تبدیل کرد. او سه سال بعد «دشمن عزیز» را در ادامه‌ی بابا لنگ‌دراز نوشت. او پس‌ازاین کتاب مدت زیادی زنده نماند و در سال 1916 درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب فقط پتی به فارسی

آثار جین وبستر در ایران از محبوبیت زیادی برخوردارند. تمام آثار این نویسنده‌ی آمریکایی در طی سال‌ها در ایران ترجمه و منتشرشده‌اند. فقط پتی را سمانه نوین تن با عنوان «تنها پتی» ترجمه کرده است. انتشارات نگاه آشنا این ترجمه را سال 94 در بازار کتاب ایران منتشر کرد. همچنین انتشارات البرز کتاب فقط پتی را با ترجمه‌ی پوران لشینی ابیان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب فقط پتی را خواند؟

فقط پتی یک داستان کلاسیک جذاب است. یک داستان کوتاه و خواندنی که می‌توانید در یک عصر پاییزی آن را در دست بگیرید و از زیبایی‌های ادبیات لذت ببرید، داستانی از دل قرن بیستم با تمام تفاوت‎‌هایی که با روزگار ما دارد. این داستان داستانی ساده و روان از دغدغه‌های دوران نوجوانی دختران جوانی است که سرگرمی‌ها و شکل زندگیشان با امروز بسیار متفاوت بود و به نظر می‌رسد زمان در زمانه‌ی آن‌ها بسیار کندتر از امروز می‌گذشت. اگر دلتان می‌خواهد کمی از دنیای پر از تکنولوژی و ماشینی‌شده‌ی امروزی فاصله بگیرید و فضایی ساده و صمیمی را در ذهن بازآفرینی کنید کتاب جین وبستر انتخاب مناسبی است.

کتاب فقط پتی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتاب داستانی مختصری را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فقط پتی اثر جین وبستر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
265 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۵۰:۰۰
نویسندهجین وبستر
مترجم پوران لشینی ابیان
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Just Patty,۱۹۲۲
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۷/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۷ مگابایت
۲۶۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من ۴تا کتاب از جین وبستر خوندم و همشون عالی بودن..بابا لنگ دراز و دشمن عزیز/وقتی پتی به دانشکده میرفت و تنها پتی..کتاب های جین وبستر در عمق سادگی مسائل سیاسی و اجتماعی و آموزنده ای رو تو خودش جا داده..بین این ۴کتاب من دشمن عزیز رو بیشتر دوست داشتم ولی این کتاب هم خیلی قشنگ بود..برای اینکه داستان این کتاب رو بهتر بفهمید باید کتاب وقتی پتی به دانشکده میرفت رو اول بخونید..همچنین اول بابا لنگ دراز و بعد دشمن عزیز که در ادامشه و در قالب نامه نگاری هستن..در کل کتابای جین وبستر طراوت و شادابی و سرزندگی میدن و همیشه آخرین چپترشون عالی ترین چپترشونه..از ترجمه راضی بودم و این۴کتاب رو به نوجوونا شدید پیشنهاد میکنم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

رمان جذاب و سرگرم کننده ایه. محیط داستان نااشنا نیست انگار همون مدرسه شبانه روزی جودی ابوته همون محیط و سرگرمی ها این بار با کاراکتر جدید پتی که هیچ کدوم از دغدغه های جودی رو نداره ولی به همون مهربونی و جذابی جودیه

5

خیلی خوب بود هم این کتاب و هم پتی به دانشکده میرود برای لذت بردن از تعطیلات یکی دو روزه بهترین گزینه ممکنه ممنون از فیدیبو ????

5

کتابی زیبا باقلم شیوای وبستر. لطفا کتاب *وقتی پتی به دانشکده می رفت* راهم در فیدیبو بگذارید.ممنونم

4

فکر می کنم این کتاب هم دنباله ای دارد. شیرین بود ولی نه به جذابیت بابا لنگ دراز. ترجمه هم چندان خوب نبود. و غلطهای املایی متن هم کم نیست.

4

این کتاب در ادامه ی پتی به دانشگاه میرود نوشته شده که هر دو ی این کتاب ها ارزش خواندن دارند من که کلی لذت بردم

4

کتاب دشمن عزیز هم از جین وبستر عالیه

5

خیلی عالی بود. مثل بابا لنگ دراز ماجراها در خوابگاه شبانه روزی دخترانه می گذرد حول دختری که پتی نام دارد.

5

جین وبستر نویسنده ی خوبیه که کتاب های گران بهایی با محتوی ای عالیتر به جا گذاشته

5

جین وبستر رو خیلی دوست دارم و اغلب نوشته هاشو خوندم. کتاب های ساده و عمیق.

نمایش 6 نقد دیگر
4.2
(33)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فقط پتی
فقط پتی
جین وبستر
انتشارات البرز
4.2
(33)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
13,000
تومان