0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در جست وجوی جامعه بلندمدت

معرفی، خرید و دانلود کتاب در جست وجوی جامعه بلندمدت

گفت وگو با دکتر همایون کاتوزیان
ناشر:
نشر نی
درباره در جست وجوی جامعه بلندمدت
نظریه‌ی جامعه‌ی کوتاه‌مدت از دکتر کاتوزیان در سال‌های گذشته بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است. به‌طور خلاصه، ایشان معتقد است: ایران یک جامعه‌ی کوتاه‌مدت است. یعنی جامعه‌ای است که تداوم و تغییر ــ‌‌حتی بنیادی‌ترین تغییرات‌ــ در آن کوتاه‌مدت بوده و علت آن هم فقدان چارچوب قانونی تثبیت‌شده و تخطی‌ناپذیر است. قانونی که تداوم درازمدت‌بودن جامعه را تضمین کند. (کاتوزیان، ۱۳۹۰) با این فرض می‌توان انتظار داشت از نگاه ایشان بلندمدت‌شدن رویه‌ها و نهادهای جامعه‌ی ایرانی کلید پیشرفت آن است. پرسش‌های مهمی که از دل این مدعا برمی‌آید این است که به‌جز حاکمیت قانون چه فرآیندها و تحولاتی می‌تواند به بلندمدت‌تر‌شدن جامعه‌ی ایران کمک کند؟ ضرورت، پیش‌نیازها و مراحل تحقق آن چیست؟ آیا قبول نظریه‌ی جامعه‌ی کوتاه‌مدت مستلزم پذیرش جبر تاریخی و حاکمیت یک نظام بسته در گذشته و آینده‌ی ایران است؟ آیا سویه‌ی دیگر این نظریه باور به نوعی انسداد سیاسی‌ـ‌‌اجتماعی تاریخی در ایران است؟ این پرسش‌ها ــ‌‌صرف نظر از صحت پیش‌فرض‌های‌شان‌ــ در سال‌های گذشته دستمایه‌ی پاره‌ای انتقادات به نظریه‌ی ایشان نیز بوده است. بیش‌تر منتقدان بافت و جنس متغیرهای اجتماعی را به شرایطی وابسته می‌دانند که امکان صدور حکم واحد برای همه‌ی آن‌ها، آن هم در طول تاریخی چندصد ساله را غیرممکن می‌سازد. شهریور ۹۲ درست در روزی که آقای روحانی ــ‌‌رئیس‌جمهورــ در سازمان ملل سخنرانی داشتند با دکتر کاتوزیان گپی دوستانه داشتم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
560.۸۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسنده کریم ارغنده پور
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۶۰.۸۰ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
92 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبی است مخصوصاً برای کسانی که ممکن است از روند تحولات ایران مأیوس شده‌ باشند. گاهی مصاحبه‌گر سؤالی می‌کند که موجب می‌شود ارتباط مطلب با مطالب پیش کم شود؛ مثلاً در اواخر کتاب یکدفعه می‌پرسد در دهه بیست مردم باید چه می‌کردند. فیدیبو هم اگر می‌خواهد مشتری‌هایش را از دست ندهد باید فکری به حال نسخه‌های الکترونیک کند؛ چون اولا معلوم نیست که کجا مصاحبه‌گر سخن می‌گوید و کجا مصاحبه‌شونده و باید با علامت سؤال پایان سخن یا لحنْ گوینده را شناخت. با تغییر فونت به راحتی می‌توان سخن دو طرف را متمایز کرد. ثانیاً ما کتاب الکترونیک می‌خریم که از کتاب کاغذی بی‌نیاز شویم؛ اگر من بخواهم در تحقیقی به این کتاب و کتاب‌های دیگر فیدیبو ارجاع دهم چگونه شماره صفحه را ثبت کنم؟ در کتاب‌های الکترونیک انگلیسی دیده‌ام که دو شماره می‌نویسند: یکی شماره صفحه با توجه به اندازه صفحه تبلت و کتابخوان و یکی شماره صفحه نسخه چاپی.

5

موضوعات خیلی جذاب و قابل قهم برای همه هستن. اشکالی که دوستان اشاره کردن در کتاب وجود داره، متن سوال و جواب به خوبی از هم تفکیک نشده و شما تازه وقتی جواب آقای کاتوزیان شروع می شود، متوجه می شین پاراگراف قبلی که خوندین سوال مصاحبه کننده بود.

5

کتاب ایران جامعه کوتاه مدت ،طرح یک نظریه بود که حاا این کتاب که یک گفتگو است پاسخ به آن و راه حل برون رفت از جامعه کوتاه مدت است . شاید انسجام کتاب اول را نداشته باشد و برخی حرف ها تکرار شده باشد انا خوب و پر کشش است

5

کاتوزیان در این کتاب به برسی شرایط و اوضاع جامعه ایرانی و همچنین امکان رشد و پویایی جامعه در آینده می پردازد و با شرح دلایل و اتفاقاتی مقاله قبلی خود ایران جامعه کوتاه مدت را پاسخ داده و این امر را ممکن می داند

5

پاسخ به انتقادات به نظریه( کوتاه مدت بودن جامعه ایران) و نکاتی چند درباره چگونه بلند مدت کردن جامعه ایران

5

بسیار عالی قبلش حتما ایران، جامعه کوتاه مدت رو هم مطالعه کنید

5

خواندن کتاب توصیه می‌شود.

5

خواندنی و ارزشمند

4.9
(14)
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در جست و جوی جامعه ی بلندمدت
در جست و جوی جامعه ی بلندمدت
گفت و گو با همایون کاتوزیان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در جست وجوی جامعه بلندمدت
در جست وجوی جامعه بلندمدت
گفت وگو با دکتر همایون کاتوزیان
نشر نی
4.9
(14)
23,000
تومان