0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آخرین پرواز
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آخرین پرواز

نویسنده:
جولی کلارک
درباره آخرین پرواز

«هنوز هم زنانی هستند که از ترس شنیده نشدن، باور نشدن و مقصر شناخته شدن سکوت می‌کنند و این سکوت پشتوانه‌ گرمی برای ادامه خشونت‌ها و تبعیض‌ها علیه زنان است.»

کتاب صوتی «آخرین پرواز» داستانی مهیج است با پایانی حیرت‌آور که مدت‌ها پس از شنیدنش نیز در ذهن باقی‌ می‌ماند. این کتاب روایتگر داستان دو زن تنها و ترسیده است که در کمال ناامیدی، به خاطر فشارهای غیرقابل تحملی، فرار می‌کنند و این مسیر دردناک و پرچالش، مسیر زندگی‌شان را به کلی تغییر می‌دهد.

دو زن در فرودگاه به یک دیگر برخورد می‌کنند و تصمیم می‌گیرند هویت‌هایشان را با هم عوض کنند تا بتوانند از شرایطی که دارند فرار کنند. هر دو نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است، تنها می‌دانند از وضعیتی که درش قرار دارند خسته‌اند و تنها راه نجات را فرار می‌دانند. نام یکی از این دو زن کلر است. او در ظاهر زندگی ایدئالی دارد. او با یک سیاستمدار ثروتمند و کاریزماتیک ازدواج کرده است که در میان مردم به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش خوش‌نام است. اما در واقعیت زندگی خصوصی، شوهر کلر مردی کنترلگر و خشن است و او را آزار می‌دهد. آن یکی زن، ایوا نام دارد. او با ساختن مواد مخدر برای یک خلافکار قدرتمند و حرفه‌ای زندگی می‌گذراند. ایوا می‌خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد، ولی می‌داند که اگر حتی اشاره‌ای به ترک کار کند، رئیسش او را می‌کشد. حالا کلر و ایوا در سالن فرودگاه کنار یکدیگرند و هیچ‌کدام نمی‌دانند وارد چه موقعیتی شده‌اند. تمامی این‌ها با یک اتفاق غیرمنتظره پیچیده‌تر هم می‌شود.


رمان صوتی «آخرین پرواز» نوشته‌ جولی کلارک را با صدای ندا پوریان، از نشر افرا، می‌شنوید. این رمان صوتی روایتی متناوب بین دو زن است. ماجراهای کلر در زمان حال اتفاق می‌افتد و فصل‌های مربوط به ایوا در زمان گذشته. بااین‌حال، کتاب دارای روایتی منطقی و یکدست است. در طول رمان، نویسنده ابهامات زیادی مطرح می‌کند و جذابیت داستان تا پایان کتاب حفظ می‌شود.

«آخرین پرواز» پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز و پرفروش‌ترین کتاب USA Todayاست.

کیمبرلی بل درباره این کتاب می‌گوید: «ترکیب عالی از نثر زیبا و تعلیق بالا، و پایانی که تضمین می‌کنم غافلگیرتان خواهد کرد.»

کاتلین باربر نیز می‌گوید: «آخرین پرواز جولی کلارک خیره‌کننده است؛ هم داستانی متقاعدکننده و پر از تعلیق دارد و هم تصویری متفکرانه و ظریف از دو زن بسیار متفاوت که هر کدام بر سر یک دوراهی خطرناک قرار دارند.»

کایرا رودا می‌گوید: «آخرین پرواز شما را با داستان زندگی هیجان‌انگیز دو زن ناامید روبرو می‌کند. زنانی که برای فرار از زندگی‌شان دست به هر کاری می‌زنند. داستانی تکان‌دهنده و اعتیادآور.»

ایمی مولوی، نویسنده‌ پرفروش نیویورک‌تایمز، درباره «آخرین پرواز» می‌گوید: «رمان آخرین پرواز همه‌ی چیزهایی است که از یک کتاب می‌خواهید: داستانی گیرا و پرتعلیق با شخصیت‌های ترسناک و آسیب‌پذیر و پایانی دلخراش و غافلگیرکننده که تا مدت‌ها بعد از آخرین صفحه در یاد شما می‌ماند.»

و در آخر، تقدیم به تمام زنانی که برای تعریف سرگذشتشان جلو آمدند. چه در جلوی یک میز همایش در پخش زنده تلویزیونی، چه در یک دفتر بدون پنجره منابع انسانی؛ ما صدایتان را می‌شنویم. ما حرف‌هایتان را باور می‌کنیم.


جایی در این رمان صوتی با صدای ندا پوریان می‌شنوید:

«ماشینی تیره را تصور می‌کنم و ترسی به جانم می‌افتد. یک چهره بی‌نام. احتمالا یک اتاق تاریک سرد پر از زنانی که بسته و زنجیر شده‌اند. تشک‌های برآمده و لک‌دار که روی زمین سیمانی پراکنده شده‌اند. بعد به این فکر می‌کنم که وقتی روری من را تنها گیر بیاورد خشم روی صورتش چه شکلی است و چه بلایی به سرم می‌آورد. در مورد اتفاقی که نزدیک بود رخ دهد چقدر در وجودش احساس تمسخر و خشم می‌کند...»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
729.۴۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۸:۱۵:۰۶
نویسندهجولی کلارک
مترجمپریسا رحمتی
راویندا پوریان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۱۳
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲۹.۴۹ کیلوبایت
۰۸:۱۵:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲

به به، چه کتابی! واقعا از شنیدنش لذت بردم. خیلی پیشنهاد می‌شه!

5
(1)
پربار 🌳 (1)
168,000
٪30
117,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آخرین پرواز
٪30
آخرین پرواز
جولی کلارک
نوین کتاب
5
(1)
پربار 🌳 (1)
168,000
٪30
117,600
تومان