0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جدال محترمانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جدال محترمانه

نویسنده:
شرلی جکسن
درباره جدال محترمانه

داستان صوتی «جدال محترمانه» به قلم شرلی جکسن را با صدای فیروزه لطفی، از مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» می‌شنوید. در ابتدای این داستان کوتاه صوتی از روزی می‌شنوید که امیلی جانسون به اتاق مبله‌اش برمی‌گردد و می‌فهمد که سه تا از بهترین دستمال گردن‌هایش دیگر داخل کمد لباس‌هایش نیستند. امیلی می‌داند چه کسی آن‌ها را برداشته و باید چه کار کند. تصمیمش را می‌گیرد و شبی به سراغ آن زن می‌روند...


داستان کوتاه صوتی «جدال محترمانه» کششی داستانی و کارآگاهی را در خود دارد که شما را تا آخر داستان میخکوب می‌کند و امکان تصویرسازی ذهنی را برای شما فراهم می‌کند. شما در دقایقی از شنیدن این روایت خودتان را میان ماجرا تصور می‌کنید، تپش قلبتان را احساس می‌کنید که با صدای گوینده کتاب همراه شده است.


نویسنده داستان «جدال محترمانه»، شرلی هاردی جکسن، نویسنده رمان و داستان کوتاه آمریکایی است. او در ۱۴ دسامبر سال ۱۹۱۶ چشم به جهان گشود و خیلی زود، در ۴۸ سالگی، در گذشت. معروف‌ترین اثر او داستان کوتاه «لاتاری» است که برای اولین بار در مجله نیویورکر به چاپ رسید و از مشهورترین داستان‌های کوتاه قرن بیستم است که در نهایت برای نوشتن آن، در سال ۱۹۴۹ جایزه‌ او. هنری را از آن خود کرد. جکسن بیش از ۱۰۰ داستان کوتاه نوشته‌ است که برگرفته از برخی از آن‌ها مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی خلق شده‌ است. او هشت عنوان رمان در کارنامه‌اش دارد که «آشیانه پرنده» و «ما همیشه در قلعه زندگی می‌کنیم» از جمله آن‌هاست. همچنین او چهار عنوان کتاب نیز برای کودکان نوشته است.


استنلی ادگار هایمن، منتقد ادبی و همسر شرلی جکسون، درباره‌ او چنین گفته است: «هیچ‌وقت حاضر نمی‌شد به هیچ طریقی درباره‌ آثارش مصاحبه کند، توضیح دهد، تبلیغ کند، یا جایگاهی اجتماعی کسب کند و به‌عنوان صاحب‌نظر در ضمیمه‌های یکشنبه‌ روزنامه‌ها مطرح شود. او بر این باور بود که با گذشت زمان، کتاب‌هایش با وضوح کافی به‌جای او سخن خواهند گفت.»

حال در جایی از اثر سخنگوی او، «جدال محترمانه»، با صدای فیروزه لطفی، می‌شنوید:

«صبح یک روز یکشنبه بعد از آفتاب گرفتن در پشت بام، وقتی داشت از پله ها پایین می آمد، یک نفر را دیده بود که از اتاق او بیرون می آمد و از پله ها پایین می رفت. او را شناخته بود. و حالا امشب به این نتیجه رسید که چه باید کرد. کت و کلاهش را در آورد، بسته‌های خرید خود را زمین گذاشت و در حالی‌که کنسرو غذایش داشت روی بشقاب برقی گرم می شد، به بررسی جزییات ماجرا پرداخت.»


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «جدال محترمانه» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
17.۷۷ کیلوبایت
مدت زمان
۱۸:۳۲
نویسندهشرلی جکسن
مترجم حسین مسعودی آشتیانی
راویفیروزه لطفی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷.۷۷ کیلوبایت
۱۸:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

رمانش شبیهه رمان کاراگاه پوارو اثر آگاتا کریستی هستش چه جالب 😍

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️

داستان کوتاه و جالبی بود با اجرایی استاندارد

5
(3)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جدال محترمانه
جدال محترمانه
شرلی جکسن
نوین کتاب
5
(3)
18,000
تومان