0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گورخانه‌ای برای بوریس داویدویچ

معرفی، خرید و دانلود کتاب گورخانه‌ای برای بوریس داویدویچ

هفت گفتار از یک سرگذشت مشترک
نویسنده:
دانیلو کیش
درباره گورخانه‌ای برای بوریس داویدویچ

پرآوازه‌ترین کتاب دانیلو کیش یعنی گورخانه‌ای برای بوریس داویدُویچ را در‌دست دارید که به‌بیشتر زبان‌های دنیا برگردانده شده‌است و برخی از مشهورترین نویسندگان جهانی مانند میلان کوندرا، یوسیف برودسکی، جورج کانرد، پِتِر اِستِرخازی و ویلیام وُلمَن در باره‌ی آن نوشته‌اند. این کتاب باعث یکی از بزرگترین مجادلات در ادبیات معاصر صرب شد و به همین‌سبب نویسنده‌ی آن را وادارکرد تا کتاب مهم دیگری به نام درس کالبدشناسی درباره‌ی آن بنویسد.

این مجموعه داستان دارای زیرنامِ ویژه‌ای‌است: «هفت‌گفتار از یک سرگذشت مشترک» زیرا دانیلو کیش با نگاهی نو به موضوعی می‌نگرد که به‌او نزدیک است یعنی موضوع قربانیان نیروهای فشار کورکورانه. هر هفت‌داستان به سبک ادبی مستندنویسی نوشته شده‌اند و هفت‌زندگینامه را همراه با مستنداتی (راستین و دروغین) از قبیل مدارک نوشتاری، روایت‌ها، شهادت‌ها، عکس‌ها، دفترهای خاطرات، گاه‌نگارها، صورت‌جلسه‌ها، مدارک بازجویی، نقل‌قول‌ها و کتاب‌ها و نویسنده‌های مرجع به خواننده ارائه می‌دهند ولی همین مستندات دراین هفت‌داستان، خود را به شکل داستانِ خیالیِ یک واقعیتِ مشخص نشان می‌دهند. داستان‌های مجموعه، به مهندسی انقلابیون، پلیس‌ها، اراذل، شاعرها، مرتدها، خائن‌ها، اُسرا، تروتسکیست‌ها، پزشک‌ها، مدیرها، نگهبان‌ها، کارمندان و بازجوهایی اشاره دارد که با تاریخ یکسانی به‌هم پیوند خورده‌اند یعنی تاریخ شرارت.

داستان‌های کتاب گورخانه‌ای برای بوریس داویدُویچ از سویی درگستره‌ای از برخورد واقعیت‌ها و خیالات نوشته‌شده‌اند و از سویی دیگر پیامد آمیزه‌ای از واقعیات بی‌رحم تاریخی و نوعی از داستان‌سرایی هستند که زنده شدن واقعه را به خیالبافی خواننده واگذار می‌کند.

هفت داستان این کتاب سرگذشت قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری در شوروی سابق را شرح می‌دهند و داستان بزرگ‌تری را پدید می‌آورند که به تجربه‌ی تلخ زندگی تحت عقاید تمامیت‌خواهانه در نیمه‌ی دوم سده‌ی بیست اشاره دارد. قهرمانان این کتاب کسانی‌اند که حکومت تمامیت‌خواه آنها را سر‌به نیست کرده‌است و سرگذشت‌شان به‌رشته‌ای از رویدادهای تاریخی مبدل شده که در بوران زندگی گم‌شده اند.

-متن از مقدمه کتاب-

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
838.۰۰ بایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهدانیلو کیش
مترجمابتهاج نوایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A tomb for Boris Davidovich
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۸.۰۰ بایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گورخانه‌ای برای بوریس داویدویچ
گورخانه‌ای برای بوریس داویدویچ
هفت گفتار از یک سرگذشت مشترک
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
50,000
تومان