0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به چی علاقه داری

معرفی، خرید و دانلود کتاب به چی علاقه داری

درباره به چی علاقه داری

آیا بازی «آن‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند» را به خاطر دارید؟ همان برنامه‌ی تلویزیونی که در آن زن و شوهر‌ها سعی می‌کردند سؤالاتی را در مورد همسرانشان جواب بدهند تا در قبال آن جایزه‌ی نقدی دریافت کنند؟ آیا لبخند قضاوتمندانه‌ی خود را در مورد آن‌هایی که به خاطر نمی‌آوردند شوهرشان اسکی دوست داشت یا موج‌سواری، و یا زن‌هایی که درباره‌ی رنگ چشم شوهرشان مطمئن نبودند، به یاد می‌آورید؟ آیا تا به حال به ‌این موضوع فکر کرده‌اید که چه چیزهایی را در مورد افرادی که برایتان اهمیت دارند، نمی‌شناسید؟ برایتان تعجب‌آور نیست که چرا همسرتان دیگر از شما سؤالی نمی‌کند؟ آیا تا به حال در مورد اولین باری که همسرتان شخصی را بوسیده و یا رابطه‌ی او با مادرش، فکر کرده‌اید؟ آیا دوست دارید که همسرتان در مورد گذشته‌ی شما پرس‌و‌جو کند؟ مطمئناً سؤالاتی از این قبیل در فکر شما وجود دارند و اکنون وقت پرسیدن آن‌ها فرا رسیده است.

جامعه‌ی امروزی ما واکنشی خالی از ترس و به اصطلاح روراست نسبت به چنین مسائلی دارد و در این زمان استثنائی در تاریخ فرهنگی‌ـ اجتماعی ما، تار و پود ارزش‌ها و سنن قدیمی توسط رسانه‌ها، سیستم آموزشی و حتی دولتمردان از هم گسیخته شده که ‌این امر فضا را برای بحث و گفت‌وگوی آزادانه در جلسات مختلف تبادل نظر باز می‌کند.

متأسفانه معمولاً در این جلسات، موضوعات مهمی از جمله روابط بین دو دوست، رابطه‌ی دو معشوق، زن و شوهر‌ها و افرادی که نقش سازنده‌ای در زندگی یکدیگر دارند، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. ساده‌ترین سؤال می‌تواند سطح کوچکی از روان فرد را عمیقاً مورد بررسی قرار دهد. یک پرس‌وجوی ساده می‌تواند بینشی وسیع از عواطف و احساسات درونی طرف مقابل به شما بدهد. مشکل فقط این‌جاست که چنین سؤالاتی معمولاً مطرح نمی‌شوند. آخرین باری که شما یکی از آرزوهای خود، یک خاطره و یا احساس درونی‌تان را با همسر خود در میان گذاشته‌اید، کی بوده است؟ اگر مدت زیادی است که ‌این کار را انجام نداده‌اید، حالا وقت این است که شروع کنید.

این کتاب ساده‌ی به چی علاقه داری؟ به شما کمک خواهد کرد تا به شریک زندگی‌تان نزدیک‌تر شوید. زمانی مناسب و مکانی راحت را برای خواندن این کتاب در نظر بگیرید، با خود خلوت کنید و مطمئن شوید که صدای تلفن مزاحم کار شما نخواهد شد. نگاهی به سؤالات بیندازید و سؤالی را که تا به حال از کسی نکرده‌اید، پیدا کنید. ما این سؤالات را دقیقاً بر اساس موضوعاتی طرح کرده‌ایم که در جلسات روانشناسی، از مراجعین خود می‌پرسیم. از آن‌ها می‌خواهیم تا به آرزوها، اهداف، تجربیات زندگی و تأثیرات آن‌ها، احساسات درونی‌شان، آرمان‌ها، خاطرات گذشته و احساسات خود درباره‌ی روابطشان با دیگران فکر کنند. این موضوعات معرفی‌کننده‌ی شرایط و افکاری هستند که اکثر مردم نمی‌توانند در طول یک روز عادی به آن‌ها فکر نکنند. تلفیق این مسائل به شما کمک خواهد کرد تا به شناخت کامل‌تری از شریک زندگی‌تان برسید. البته می‌توانید از پاسخگویی به سؤالاتی که مشکل هستند و نامناسب به نظر می‌رسند و یا بیش از اندازه شخصی هستند، بپرهیزید. مطمئناً به جواب‌هایی خواهید رسید که نه می‌توان گفت درست هستند و نه قاطعانه می‌توان گفت اشتباه هستند. شما می‌توانید چندین سؤال را بررسی یا برای مدتی طولانی روی یک سؤال تمرکز کنید. یگانه شرط ما برای استفاده از این کتاب این است که باید ازمطرح کردن سؤالاتی که خودتان تمایلی به پاسخ دادن به آن‌ها ندارید، اجتناب کنید. برای ایجاد کردن یک جو صمیمی و راحت، هرگز نباید یکی از طرفین احساس کند که مجبور است بیشتر از دیگری در مورد خودش اطلاعات بدهد و صحبت کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
560.۰۰ بایت
تعداد صفحات
108 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۶:۰۰
نویسنده استانیس ماروسک بک
نویسنده دومسیینا بک
نویسنده سوممایکل ج. بک
مترجم امید هدایت پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
۳۶۵Questions for couples
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۷
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۶۰.۰۰ بایت
۱۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به چی علاقه داری
به چی علاقه داری
استانیس ماروسک بک
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
53,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر