0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آن سه نفر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آن سه نفر

(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
درباره آن سه نفر

«یه دفعه دیدم یه پرنده چسبیده به شیشه ماشین. یه پرنده بزرگ که از دونه‌های بارون درست شده بود. بزرگ و ترسناک بود. مرتب بال‌هاشو به هم می‌زد و خودش رو می‌کوبید به شیشه ماشین. ترسیدم. ترسیدم و یه دفعه خودمو عقب کشیدم و داد زدم: «کرکس.»»

کرکس‌ها آن‌قدر بالای سر معشوقشان منتظر می‌مانند تا بالاخره بمیرد، پیر شود یا ترکشان کند. به نظر شما عاشق‌ها هم مانند کرکس‌ها هستند؟ عاشق‌ها هم می‌توانند تا آخرین لحظه به عشقشان وفادار بمانند، حتی اگر تحملش سخت باشد؟ تابه‌حال برای کسی آرزوی کرکس شدن کرده‌اید؟

داستان‌ها هیچ‌وقت به آدم‌های معمولی نمی‌پردازند. اکثر داستان‌ها درباره آدم‌های پیچیده و مرموز و خاص است و کم پیش می‌آید که یک شخصیت داستانی تاکید کند بر ساده بودنش. چه رسد به این که دنیای معمولی‌ بودنش را دوست داشته باشد و همچنان برای کسی جذاب باشد.

اما داستان «آن سه نفر» درباره آدم‌های معمولی است. درباره زنی که مدام در داستان به شکل‌های مختلف تاکید می‌کند و می‌گوید: «من یه زن معمولی هستم.»

زنی که بزرگ‌ترین شادی‌اش درست کردن کیک و غذاهای جدید است و بزرگ‌ترین مشکلش این است که چه لباسی را با چه لباسی ست کند که آبرویش پیش بقیه نرود. زنی که جز سادگی دغدغه‌های روزمره‌اش چیز بیشتری نمی‌خواهد. و مردی که عاشق همین علایق و معمولی بودن‌هاست. مردی که از جایی به بعد نفهمید چه شد که همه‌چیز تغییر کرد و چطور رشته اتفاقات یک‌باره از هم پاشید. بعد از همه این اتفاقات، تنها نگاه‌های خیره‌ مرد به زمین برایش باقی ماند.


جایی در این داستان می‌شنویم:

«هیچ چیز در دنیا خطرناک‌تر از یه آدم معمولی نیست.

بهش گفتم تو یکی از فیلم‌هاش قهرمان قصه به بقیه می‌گه هیچ‌کس تو دنیا خطرناک‌تر از یه آدم معمولی نیست،‌ می‌گه او‌ن‌قدر که باید از آدم‌های معمولی بترسیم، از بقیه نباید بترسیم. یه دربون ساده، یه کارمند دون‌پایه، یا محصل خجالتی‌ای که ته کلاس نشسته، این‌ها ترسناک‌ترین آدم‌های دنیا هستن. بهش گفتم، اگر معمولی بودن این‌قدر ترسناکه، پس چرا می‌گی عاشق معمولی بودن من شدی؟ چرا ازم می‌خوای که همیشه یه زن معمولی بمونم؟»

«آن سه نفر» یکی از داستان‌های مجموعه‌‌‌ «گربه علف است و ماهی درخت» است که به قلم مسعود شامحمدی نوشته شده. این مجموعه ‌داستان، تابستان ۱۳۹۶، خلق شده است و در تمامی داستان‌هایش می‌توانیم الگویی مشخص پیدا کنیم. شاید بتوان گفت محور تمام داستان‌های این مجموعه وهم عاشقانه‌ای است که باید کشف شود. اکنون نوین کتاب داستان صوتی «آن سه نفر» را با صدای سیما تیرانداز و علی عسگری به شما عزیزان تقدیم می‌کند. آهنگسازی اختصاصی این مجموعه را پالیز شامحمدی انجام داده است.

دیگر داستان‌های مجموعه «گربه علف است و ماهی درخت» را هم می‌توانید در نوین کتاب بشنوید:

داستان: آدم‌برفی

داستان: بی‌گناه

داستان: زندگی شاید انتقام مکرر است

داستان: آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند

داستان: زبان بیگانه

داستان: خرید سیگار.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
31.۲۴ کیلوبایت
مدت زمان
۳۳:۱۵
نویسندهمسعود شامحمدی
راویعلی عسگری
راوی دومسیما تیرانداز
آهنگسازپالیز شامحمدی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱.۲۴ کیلوبایت
۳۳:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آن سه نفر
آن سه نفر
(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
18,000
تومان