0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی شاید انتقام مکرر است

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است

(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
درباره زندگی شاید انتقام مکرر است

«در تاریکی اتاق، روی ملحفه‌های سفید، چیزی دیدم که شبیه هیچ کابوسی نبود. واقعی بود. حجم داشت. صورت داشت و زنده بود. او یک سرباز بود. جنگاوری بود با سلاح و زره و شمشیر. تاریخ بود. کهن بود. و چیزی بود از گذشته دور. خیلی دور. نگاهم می‌کرد. چشم داشت. صورت داشت و زنده بود. آری واقعی بود و مثل هیچ کابوسی نبود.»

کتاب «گربه علف است و ماهی درخت»، در آغاز، با داستان «زندگی انتقام مکرر است» به سراغمان می‌آید تا جادوی وهم را برایمان به تصویر بکشد. نویسنده این بار ما را به تاریخی گمشده می‌برد.

تابه‌حال کسی را دیده‌اید که دوست داشته باشد با طنابی از جنس کنف اعدامش کنند؟ اصلاً کسی را دیده‌اید که دوست داشته باشد اعدامش کنند؟ چنین آدمی، کابوس رفیق هر شبش می‌شود، یا در خیال‌های روشن طی می‌کند؟

داستان «زندگی شاید انتقام مکرر است» یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های کتاب صوتی «گربه علف است و ماهی درخت» است. داستانی از جنس اعدام و تاریخ. این داستان ما را به دل کلمه‌‌هایی می‌برد که هر کدام ممکن است همان کلام آخری باشد که ما را گیر می‌اندازد. داستان کلماتی که روی دیوار زندان می‌نشینند و نمی‌توان سرنوشتشان را پیش‌بینی کرد. زندگی و مرگ در این داستان در جدالی پی‌درپی به سر می‌برند. این داستان هم مانند همه‌ داستان‌های مجموعه «گربه علف است و ماهی درخت» وهم را به دنبال خود می‌کشد و ما را در جهانی نیمه‌خیالی می‌گرداند. ما درون مغز کسی نشسته‌ایم که در جهان ذهنی‌اش مدام از این طرف به آن طرف پرت می‌شود و ما را هم همراه خود پرت می‌کند.


جایی در میان وهم‌های تاریخی داستان می‌شنویم:

«او مثل مرگ بود. سفیر مرگ بود. او درست مثل یک سرباز مغول بود. نه، مثل نه؛ او خودش بود. لباسش مغول بود. صورتش مغول بود و نیز نگاهش. اسبش کجاست؟ سرباز مغول باید اسب داشته باشد. پس اسبش کو؟ با چشم دنبال اسب گشتم. پیدایش کردم. درست در وسط هال ایستاده بود. با یال‌های کوتاه و دمی که مثل موهای یک زن بافته شده بود. اسب مشغول چرا بود. داشت میوه‌های روی میز را می‌خورد. صدای جویده شدن میوه‌ها و صدای سایش دندان‌هایش را به وضوح می‌شنیدم. با تاخت آمده بود. سوارش او را تازانده بود. تپش قلبش تند می‌زد و اطرافش را بخار تنش انباشته بود.»

«زندگی شاید انتقام مکرر است» یکی از داستان‌های مجموعه‌‌‌ «گربه علف است و ماهی درخت» است که به قلم مسعود شامحمدی نوشته شده. این مجموعه ‌داستان، تابستان ۱۳۹۶، خلق شده است و در تمامی داستان‌هایش می‌توانیم الگویی مشخص پیدا کنیم. شاید بتوان گفت محور تمام داستان‌های این مجموعه وهمِ عاشقانه‌ای است که باید کشف شود. اکنون، در نوین کتاب، داستان صوتی «زندگی شاید انتقام مکرر است» با صدای دو هنرمند، سیما تیرانداز و علی عسگری، تولید و منتشر شده است. هنرمندانی که به‌خوبی احساس و فضای داستان را برایمان می‌سازند. آهنگسازی این مجموعه را پالیز شامحمدی بر عهده گرفته است.


دیگر داستان‌های این مجموعه‌ را هم می‌توانید در نوین کتاب بشنوید:

داستان: آدم‌برفی

داستان: آن سه نفر

داستان: بی‌گناه

داستان: آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند

داستان: زبان بیگانه

داستان: خرید سیگار.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
32.۷۰ کیلوبایت
مدت زمان
۳۴:۴۸
نویسندهمسعود شامحمدی
راویعلی عسگری
راوی دومسیما تیرانداز
آهنگسازپالیز شامحمدی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۰
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲.۷۰ کیلوبایت
۳۴:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی شاید انتقام مکرر است
زندگی شاید انتقام مکرر است
(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
18,000
تومان