0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زبان بیگانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زبان بیگانه

(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
درباره زبان بیگانه

«حقیقتش اینه هر وقت که با بدنم تنها هستم دچار وحشت می‌شم. وقت‌هایی که توی آیینه به بدنم نگاه می‌کنم یا توی حموم به بدنم دست می‌کشم، ترس برم می‌داره. احساس می‌کنم دارم به چیزی نگاه می‌کنم و دست می‌کشم که مال خودم نیست. احساس می‌کنم که یه چیز بی‌ریخت و چرب بهم چسبیده و نمی‌تونم از شرش خلاص بشم. وقت‌هایی هم که خودم رو زیر پتو گلوله می‌کنم و با تنم تنها هستم، باز همین حس رو دارم. خیال می‌کنم هر لحظه ممکنه شصت‌وسه کیلو گوشت و چربی و رگ، یهو مثل یه گله گرگ به جونم بیفتن و نابودم کنن.»

برای خیلی از ما این احساس آشناست. این بیگانگی با تنی که باید مال تو باشد و دوستش داشته باشی، اما خیلی روزها دوست داری از شرش خلاص شوی.

همه‌ ما تجربه سپری کردن روز‌هایی را در زندگی‌مان داریم که اصلاً دلمان نمی‌خواهد از رختخواب بیرون بیاییم. روزهایی که آن‌قدر خودمان را این‌طرف و آن‌طرف می‌کنیم تا خود خواب بیاید سراغمان و در چشم‌هایمان بنشیند. آن‌وقت‌هایی که از زمین و زمان متنفریم و نمی‌خواهیم خودمان را در آیینه نگاه کنیم؛ حتی رد کوچک‌ترین خاطره‌ای در افکارمان آزاردهنده‌ است و تاب و تحملش را نداریم. روزهایی که شاید بیشتر از همه از خودمان عصبانی هستیم و روی اطرافیانمان خالی‌اش می‌کنیم. از خوابی به خواب دیگر می‌پریم و کنترل اصلاً دست خودمان نیست. ماییم و اوهامی که می‌آیند و می‌روند. و این اوهام تاجایی پیش می‌رود که حتی متوجه ساده‌ترین حرف‌ اطرافیانتان نمی‌شویم. حس می‌کنیم همه دارند با زبان بیگانه‌ای با ما حرف می‌زنند که حتی یک‌بار هم نشنیده‌اید.

داستان «زبان بیگانه‌» هم داستانی است از جنس وهم و جداافتادگی. شخصیت اصلی داستان به خودش می‌آید و می‌بیند که هیچ از حرف‌های دیگران نمی‌فهمد و در حالی که در بیمارستان بستری شده است با تعجب به اطرافش نگاه می‌کند و نمی‌داند باید چه کند. داستان «زبان بیگانه» به شرح یک بیگانگی آشنا می‌پردازد. اگر شما هم روزی در کابوستان گیر کنید و نتوانید از آن فرار کنید، برای بیرون آمدن از این کابوس طولانی چه می‌کنید؟ شما کابوسی تکرارشونده دارید؟ کابوسی که سایه‌اش از روی زندگی‌تان کنار نرود و پا به پایتان بیاد.

«زبان بیگانه» یکی از داستان‌های مجموعه‌‌‌ «گربه علف است و ماهی درخت» است که به قلم مسعود شامحمدی نوشته شده. این مجموعه ‌داستان، تابستان ۱۳۹۶، خلق شده است اما داستان «زبان بیگانه» چند سال قبل از ۱۳۸۷ نوشته شده است. در تمامی داستان‌های مجموعه‌ «گربه علف است و ماهی درخت» می‌توانیم ویژگی‌هایی مشترک پیدا کنیم. شاید بتوان گفت محور تمام داستان‌های این مجموعه وهم عاشقانه‌ای است که باید کشف شود. اکنون نوین کتاب، داستان صوتی «زبان بیگانه» را با صدای جذاب و گیرای سیما تیرانداز و علی عسکری تولید و منتشر کرده است. صدای دو گوینده خلاق این داستان و شخصیت‌پردازی‌هایی که در لحنشان دارند آن را برایمان بسیار آشنا و روان‌ می‌کند. آهنگسازی اختصاصی این مجموعه را پالیز شامحمدی انجام داده است که برای هر داستان اثر موسیقایی منحصربه‌فردی خلق کرده.

دیگر داستان‌های این مجموعه را می‌توانید در نوین کتاب بشنوید:

داستان: آدم‌برفی

داستان: آن‌ سه نفر

داستان: بی‌گناه

داستان: زندگی شاید انتقام مکرر است

داستان: آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند

داستان: خرید سیگار.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
22.۹۵ کیلوبایت
مدت زمان
۲۴:۲۴
نویسندهمسعود شامحمدی
راویعلی عسگری
راوی دومسیما تیرانداز
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲.۹۵ کیلوبایت
۲۴:۲۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زبان بیگانه
زبان بیگانه
(از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت)
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
18,000
تومان