0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب بررسی احکام و حقوق اسرای جنگی در فقه امامیه و قوانین بین‌ الملل

معرفی، خرید و دانلود کتاب بررسی احکام و حقوق اسرای جنگی در فقه امامیه و قوانین بین‌ الملل

کتاب متنی
فیدی‌پلاس
ناشر:
درباره بررسی احکام و حقوق اسرای جنگی در فقه امامیه و قوانین بین‌ الملل

اسارت یکی از عوارض و تبعات جنگ است و اسیر از آن جهت که در اختیار و در بند است و تابع شرایط خاص نیازمند حمایت و توجه است که این حمایت‌ها و توجهات در حق و حقوق اسیر در ایام اسارت دارد نمود پیدا می‌کند که در این تحقیق قصد داریم از دو جهت این حمایت‌ها و توجهات را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از جهت دیدگاه فقه امامیه در دین اسلام است و دیگری از دیدگاه حقوق بین‌الملل است.

از جمله مهمترین این حمایت‌ها و توجهات که در دین اسلام و فقه امامیه به آن پرداخته شده است می‌توان موارد زیر را نام برد: احسان و اطعام به اسیر، عدم بی‌احترامی به اسیر، تأمین جانی اسیر، تأکید بر تهیه امکانات رفاهی برای اسیر، حقوق خانواده‌های شریف در زمان اسارت، اسلام آوردن اسیر، فرار اسیر، زنان و کودکان اسیر و کشتن اسیر. در این مطالعه قصد داریم در خصوص حقوق اسیران جنگی از منظر و نگاه فقه امامیه با بررسی در آیات قرآن، همچنین با مراجعه به تفاسیر و روایات و احکام و نظرات فقهاء در گذشته و حال بپردازیم.

همچنین از جمله مهمترین این حمایت‌ها و توجهات که در حقوق بین‌الملل به آن پرداخته شده است می‌توان موارد زیر را نام برد: حمایت کلی و رفتار انسانی با اسیران، حقوق مذهبی اسیران، نفی اعمال تلافی‌جویانه با اسیران، نفی کسب اطلاعات و اخبار بدون رعایت اصول و رفتار انسانی از اسیران، تنبیهات جزایی و انتظامی اسیران، حقوق اسیران در زمان جراحت، بیماری و فوت، حقوق اسیران در مورد کار کردن در زمان اسارت، حق داشتن بهداشت و امکانات درمانی و حق داشتن لباس، تغذیه، مسکن (محل نگهداری) مناسب و غیره؛ که قصد داریم در این مطالعه با مراجعه به کنوانسیون‌های بین‌المللی با تکیه بر کنوانسیون سوم ژنو سال ۱۹۴۹ که مربوط به اتفاق‌نظر اکثریت کشورهای جهان به نحوه برخورد یا همان حقوق اسیران جنگی می‌باشد، بپردازیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
932.۰۰ بایت
تعداد صفحات
103 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۶:۰۰
نویسندهسیداحمد قاضی میرسعید
ناشرهورین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۳۲.۰۰ بایت
۱۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بررسی احکام و حقوق اسرای جنگی در فقه امامیه و قوانین بین‌ الملل
سیداحمد قاضی میرسعید
هورین
5
(1)
29,000
تومان