0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی سلامت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روانشناسی سلامت

درباره روانشناسی سلامت

روانشناسی سلامت؛ گرایشی در روانشناسی است که برگرفته از حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی و بهداشت است و هدف آن درک نحوۀ تأثیر گذاری عوامل زیستی- روانی- اجتماعی بر سلامت است. روان شناسان سلامت تلاش دارند تا با استفاده از دانش روانشناسی به ارتقاء سلامت، بهزیستی، التیام و تسکین بیماری های جسمانی کمک کنند. روانشناسی سلامت بر پیشگیری بیماری ها توجهی ویژه دارد و فعالان و متخصصان در این گرایش، مداخلاتی برای ارتقاء سبک زندگی سالم طراحی می کنند و در عین حال تلاش می کنند تا راهکارهایی برای تشویق افراد به توجه بیشتر به سلامت خود بیایند. روانشناسی سلامت را احتمالاً باید آخرین تحول در فرایند وارد کردن روانشناسی برای درک سلامت دانست.


در حوزه روانشناسی سلامت با ارزیابی عوامل رفتاری، شناختی و طراحی مداخلات روان شناختی نقش موثری در کنترل بیماریها ازجمله، بیماری های مزمن صورت می گیرد. مطالعه ی فرایندهای رفتاری و روان شناختی در هنگام سلامت، بیماری و مراقبت سلامت، و بالا بردن آگاهی افراد از بیماری مزمن از طریق آموزش سبک زندگی سالم می تواند نقش اساسی در کیفیت و کنترل نشانه های بیماریها داشته باشد. آموزش های لازم در خصوص کاهش مصرف سیگار و الکل، بهبود شیوه تغذیه، تاثیر ورزش بر سلامتی و اصلاح باورهای خوب و منفی افراد در خصوص سلامت و بیماری، می‌تواند در ملاحظات مبتنی بر پیگیری بیماری های مزمن باشد. آموزش، می تواند یک عنصر کلیدی برای استراتژی جهانی پیگیری و کنترل بیماری مزمن از نظر علایم شناختی، علایم جسمانی، رفتاری و هیجانی باشد. به عبارت دیگر، بخش قابل توجهی از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن از هیجانهای منفی چون افسردگی، اضطراب، خشم و ناتوانی در انجام فعالیتهای زندگی شکایت دارند که با همراهی روان شناسان سلامت با آموزش مطلوب و موثر به بیماران جهت برخورداری آنها از دانش کافی و نگرش مثبت می تواند در کنترل بیماریها در ابعاد زیستی و روانشناختی موثر باشد.


اگرچه کتاب های مختلفی در حوزۀ روانشناسی سلامت در ایران ترجمه شده اند اما کمتر کتابی به پای سادگی و روان بودن این کتاب برای دانش آموخته گان روانشناسی و علاقه مندان حوزه روانشناسی سلامت می رسد. شلی تیلور و آنت استانتون دانشمندان برجسته حوزه روانشناسی سلامت معاصر هستند که کتاب روانشناسی سلامت را برشته تحریر در آورده اند که بدون شک و اغراق از بهترین منابع روانشناسی سلامت است.


این کتاب از پانزده فصل تشکیل شده است. این کتاب برای دانش آموخته گان روانشناسی و پزشکان، علاقمندان حوزه های روانشناسی سلامت و افرادی که در تلاش برای ارتقاء و حفظ سلامتی، پیشگیری و درمان بیماری ها، تشخیص علل و ردیابی علل بیماری، بهبود خدمات و مقرارت بهداشتی فعالیت می کنند، مفید خواهد بود. 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
12.۵۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
714 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۳:۴۸:۰۰
نویسندهشلی تیلور
نویسنده دومآنت استانتون
مترجمسکینه بهروان
مترجم دومهادی پاکدل
ناشربرگ و باد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Health psychology
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
500,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۲.۵۳ کیلوبایت
۷۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
150,000
٪50
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی سلامت
٪50
روانشناسی سلامت
شلی تیلور
برگ و باد
0
(بدون نظر)
150,000
٪50
75,000
تومان