0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب مطبوعات و رفتار انتخاباتی شهروندان

معرفی، خرید و دانلود کتاب مطبوعات و رفتار انتخاباتی شهروندان

کتاب متنی
ناشر:
درباره مطبوعات و رفتار انتخاباتی شهروندان

رفتارهای انتخاباتی همان رفتارهایی است که یک فرد در جریان یک انتخابات از خود بروز می‌دهد و در نتیجه انتخابات مؤثر است این نوع رفتار با این که در ایران سابقه طولانی ندارد ولی تغییرات زیادی از اول انقلاب اسلامی تاکنون در انتخابات‌ها داشته است که با تأثیرپذیری از شرایط و مقتضیات هر دوره زمانی شکل خاصی بخود گرفته است. رفتار انتخاباتی شهروندان در انتخابات دوره نهم ودهم مجلس شورای نیز با تأثیرپذیری از عوامل مختلفی تغییراتی داشته است.

هرچند که عوامل تاثیرگذار بر رفتار انتخاباتی شهروندان پس از انقلاب اسلامی تغییرات زیادی کرده‌اند ولی بنظر می‌رسد بیشترین تأثیر را عواملی چون وضعیت سیاست داخلی و خارجی، وضعیت اقتصادی، رشد تحصیلات، جوان بودن جامعه، رشد فعالیت احزاب و از همه مهمتر ارتقاء سطح آگاهی‌های جامعه که بواسطه رشد کمی و کیفی رسانه‌ها بخصوص مطبوعات داشته است.

انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در فضای سیاسی برگزار شد که از سویی در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد و مجری برگزاری انتخابات دولت ایشان که تمایل به جناح اصولگرا که یکی از دو جناح بزرگ و اصلی در ایران است بود و از سویی دیگر اولین انتخابات بعد از وقایع انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بود درانتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز فضای انتخابات دستخوش تغییرات زیادی بود از یک طرف در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی و مجری برگزاری دولت ایشان که تمایل به جناح اصلاح طلب که جناح رقیب اصولگرایان است قرارداشت و از سویی دیگر برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین سایه مذاکرات هسته‌ای و برجام و مشکلات اقتصادی بر فضای سیاسی کشورحاکم بود. که همه این موارد توانست بر روی رفتار انتخاباتی جامعه تاثیرات زیادی داشته باشد.

مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی درجوامع دموکراتیک با کارکردهای خود (اطلاع رسانی، آموزشی، تفریحی و سرگرمی) به توسعه همه جانبه کمک می‌کند و توسعه کشور در یک رابطه دیالکتیکی به رشد و توسعه مطبوعات یاری می‌رساند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
121 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۲:۰۰
نویسندهامیر بصیری‌پور
ناشرهورین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۲ کیلوبایت
۱۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
٪10
39,000
35,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مطبوعات و رفتار انتخاباتی شهروندان
امیر بصیری‌پور
هورین
5
(1)
٪10
39,000
35,100
تومان