0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب مهارت ارتباط با کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب مهارت ارتباط با کودکان

(درمان شناختی رفتاری اضطراب، افسردگی، خشم)

کتاب متنی
درباره مهارت ارتباط با کودکان

شاید تصور این که کودکان هم دچار اضطراب، استرس، افسردگی یا خشم می‌شوند برای ما دشوار باشد اما گاهی علیرغم همه تلاش‌های والدین برای ایجاد احساس امنیت در آنها باز هم چنین مسایلی برایشان ایجاد می‌گردد و موجب رنج و ناراحتی آنها می‌شود. معمولاً بدرفتاری‌های کودکان حاکی از وجود چنین هیجاناتی در آنها است.


کودکان فاقد مهارت‌های لازم برای مهار و کنترل هیجانات شدید خود هستند و اگر این این هیجانات نادیده گرفته شوند به مشکلات جدی تری تبدیل می‌شوند که موجب آسیب و دردسرهای بیشتری برای کودکان می‌گردد. اگر والدین بدون در نظر گرفتن علت رفتارهای کودک بخواهند او را اصلاح کنند، مشکلات اصلی این کودکان هرگز حل نمی شود.


درمان شناختی- رفتاری[۱] نوعی درمان موثر برای کمک به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌باشد که با در نظر گرفتن اهداف درمانی مشخص و روش‌ها و ابزارهای معتبر به افراد در هر سنی برای غلبه بر چالش‌های فکری، رفتاری و هیجانی کمک می‌کند.


برخلاف سایر روش‌های رواندرمانی، درمان شناختی- رفتاری بر درک افکار، هیجانات و رفتارها تمرکز می‌کند و کودکان بهتر می‌توانند عوامل محرک در بروز مشکلات خود و تاثیر آنها بر رفتارها و افکار خود را شناسایی کنند.


والدین نقش مهمی در اثربخشی درمان شناختی- رفتاری کودکان دارند. آنها با حمایت از فرزندان در اجرای تمرینات و آموزش مهارت‌ها در دستیابی به کنترل هیجانات و افکار و اصلاح رفتارهایشان نقش بسیار موثری دارند. کودکان با حمایت و تشویق والدین و درمانگر می‌توانند راههای غلبه بر هیجانات شدید و مواجهه با آنها را بیاموزند.


این کتاب اطلاعات لازم برای درک بهتر مشکلات کودکان، ارزیابی شناختی- رفتاری آنها و نحوه تعیین اهداف درمانی مناسب را به شما آموزش می‌دهد. با استفاده از مطالب این کتاب می‌توانید مشکلات رفتاری کودکان در منزل یا مدرسه را تشخیص و واکنش‌های مناسبی به این رفتارها نشان دهید. در پایان هر فصل تعدادی تمرین برای یادگیری بیشتر بیان شده است که به بهبود عزت نفس و موفقیت کودکان کمک می‌کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
130 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۰:۰۰
نویسندهافسانه کرباسی عامل
ناشربرگ و باد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۲ کیلوبایت
۱۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
٪70
40,000
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهارت ارتباط با کودکان
(درمان شناختی رفتاری اضطراب، افسردگی، خشم)
برگ و باد
5
(1)
٪70
40,000
12,000
تومان