0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جزیره مثنوی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جزیره مثنوی

بازرگان و طوطی
درباره جزیره مثنوی

بود بازرگان و او را طوطی‌ای

در قفس محبوس زیبا طوطی‌ای

چونک بازرگان سفر را ساز کرد

سوی هندستان شدن آغاز کرد...


«داستان بازرگان و طوطی» از سفر بازرگان به هند شروع می‌شود و به سوغات حیرت‌انگیزی که بازرگان با خود برای طوطی‌اش می‌آورد، ختم می‌شود. سوغاتی که برای اون حکم تمام زندگی را دارد و بازرگان خود نمی‌داند که چه دارایی باارزشی دارد با خود می‌آورد. شنیدن «داستان بازرگان و طوطی»، با صدا و تحلیل علیرضا شریعتی، باعث می‌شود با دیدی عمیق‌تر به زندگی خود نگاه کنید و دارایی‌های بزرگ‌ زندگی‌تان را پیدا کنید. روز خوبی برای پرواز روح و رهایی از قفس است!


ای عجب آن عهد و آن سوگند کو

وعده‌های آن لب چون قند کو

گر فراق بنده از بد بندگیست

چون تو با بد، بد کنی پس فرق چیست؟


بیت بالا را خیلی از ما شنیده‌ایم؛ این بیت بخشی از قصه بازرگان و طوطی محبوس اوست. داستانی شیرین از بازرگانی که می‌خواهد به هند برود و از همه اطرافیانش می‌پرسد چه سوغاتی برایشان بیاورد؛ هر کسی چیزی از او می‌خواهد تا اینکه، طوطی خواسته‌اش را مطرح می‌کند. طوطی از بازرگان می‌خواهد تا او برای طوطیان هند از حال و روز او بگوید و بپرسد که چه کند تا بتواند رها و آزاد و آسوده شود.

بازرگان با جواب برمی‌گردد، بی‌آنکه خود بداند چه جواب طلایی و مهمی در دست دارد. درست مثل خود ما که گاهی هوشمندانه راهی را در پیش می‌گیریم و به آن چیزی که باید برسیم، می‌رسیم حتی پس از رنج بسیار.


«داستان بازرگان و طوطی» را از مجموعه «جزیره‌ مثنوی» و با صدا و تحلیل‌های شیوای علیرضا شریعتی می‌شنوید. شریعتی معتقد است که ما با داستان‌های مثنوی می‌توانیم در هیاهوی این روزگار درمان شویم و حالمان بهتر از گذشته‌مان شود.

مولوی بیش از آنچه انتظارش می‌رود نگاه نو و پیش‌رویی دارد و می‌توان به‌خوبی این نوآوری‌ها را در طرح داستان‌هایش دید. در انتهای «داستان بازرگان و طوطی» متعجب می‌شوید از آنچه مولانا برایتان رقم زده است. جای شنیدن چنین داستان‌هایی در زندگی همه‌یمان کم است و چه چیزی بهتر از صدایی که برای چند دقیقه این جای خالی را پر کند؟

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
20.۰۱ کیلوبایت
مدت زمان
۲۱:۱۱
نویسنده جلال الدین محمد بلخی
راویعلیرضا شریعتی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰.۰۱ کیلوبایت
۲۱:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جزیره مثنوی
جزیره مثنوی
بازرگان و طوطی
نوین کتاب
5
(1)
12,000
تومان