0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رویکردها و تکنیک‌ های زوج درمانی و خانواده درمانی در تعارضات زناشویی

معرفی، خرید و دانلود کتاب رویکردها و تکنیک‌ های زوج درمانی و خانواده درمانی در تعارضات زناشویی

ناشر:
پادینا
درباره رویکردها و تکنیک‌ های زوج درمانی و خانواده درمانی در تعارضات زناشویی

ازدواج به عنوان یک نهاد اجتماعی است که پایه و اساس ارتباط انسانی را تشکیل می‌دهد و آن مرد و زن از طریق یک نیروی رمزی ناشی از غرایز، آیین و عشق به جذب هم می‌شوند و به طور آزادانه و کامل تسلیم یکدیگر شده تا واحد پویایی را به عنوان خانواده ایجاد نمایند.

خانواده به عنوان تنها نظام اجتماعی می‌باشد که رسما در همه جوامع پذیرفته شده است. خانواده محیطی مقدس، با صفا و به زیباترین تعبیر قرآنی محل سکون و آرامش واقعی است. هرگز وایستادن در میان متغیرهای کنترل شده، کیفیت ازدواج را به عنوان قوی ترین عامل پیش گویی کننده بهداشت روانی افراد متاهل مطرح می‌کنند. کیفیت رابطه زناشویی نه تنها در سطح سلامت روانی زوجین، بلکه در سلامت روانی فرزندان و سایر نقش‌های اجتماعی آنها تاثیر می‌گذارد در اکثر آسیب‌های روانی شناختی حتی اختلالاتی که نقش عوامل ژنتیک محرز گردیده است. سازگاری زناشویی فرایندی است که در طول زندگی زن وشوهر بوجود می‌آید. زیرا که لازمه آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت صفات شخصیتی، ایجاد قواعد رفتاری و شکل الگوهای مراوده‌ای است، هر چند که روزهای اول زندگی شایسته، توجه جدی است. بنابراین سازگاری زناشویی یک فرایند تکاملی در بین زن و شوهر است و به بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، سازگاری زناشویی سنگ زیر بنای عملکرد خوب خانواده است و نقش والدین را تسهیل می‌کند. عمر زن و شوهر را طولانی می‌کند، باعث افزایش سلامتی و توسعه اقتصادی و رضایت بیشتر از زندگی است.

خانواده مدل اجتماعی کوچکی است که کارکردهایی بسیار شبیه به اجتماع را دارد و به همان اندازه مهم است. در خانواده زن و مرد سعی می کنند تا از آرامش برای رشد و اعتلای کیفی و کمی زندگی خود و دیگری فراهم کنند. در خانواده والدین به فرزندان خود می‌آموزند که چگونه نقش‌های خانواده را به عهده بگیرند و در انجام وظایف محول شده خوب عمل کنند. از این رو عمکرد درست یک خانواده به معنی فقط سلامت ارتباط بین مرد و زن نیست بلکه به معنای ایجاد یک فضای سالم برای تربیت کودکان و فرزندان خانواده می باشد. بنابراین زوج درمانی و خانواده درمانی یک روش مناسب درمانی برای درمان اختلالات و مشکلات خانوادگی در ارتباط با فرزندان و والدین نیز می باشد. از این رو به همین روش برای رفع مشکلات بین فرزندان و والدین نیز می توان جلسات مشاوره را برگزار کرد. کلید رفع مشکل استفاده از مشاور مجرب است. در صورتی که مشکل بخوبی شناخته شود و بصورت کاملا شفاف به طرفین معرفی شود می توان آن را شروعی برای یک درمان کاملا موفق دانست. بنابراین این روش درمانی برای هر نوع اختلال و مشکلات در خانواده‌ها که ناشی از کاهش درک متقابل باشد قابل تجویز است. برای استفاده از این روش درمانی مشاوره زوج درمانی پیگیری و ممارست و صداقت طرفین در برخورد با مشاور و مشاوره قدم اول است. این روش درمانی می تواند مجهز به تیم درمانگر باشد چرا که در حین درمان ممکن است مساله ابعادی تازه پیدا کند.

کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
484.۰۰ بایت
تعداد صفحات
116 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۲:۰۰
نویسندهزهرا عبادی‌نژاد
ناشرپادینا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۸۴.۰۰ بایت
۱۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رویکردها و تکنیک‌ های زوج درمانی و خانواده درمانی در تعارضات زناشویی
رویکردها و تکنیک‌ های زوج درمانی و خانواده درمانی در تعارضات زناشویی
زهرا عبادی‌نژاد
پادینا
0
(بدون نظر)
50,000
تومان