0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حلقه‌ ی باز

معرفی، خرید و دانلود کتاب حلقه‌ ی باز

روابط فرازناشویی و خیانت
نویسنده:
مژده عسکری
ناشر:
پادینا
درباره حلقه‌ ی باز

هم اکنون در کشور ما ایران، تعارضات خانوادگی و نرخ بسیار بالای طلاق مجال آرامش را بیش از هر زمانی از خانواده ستانده و جامعه هم از بار سنگین ناشی از این تعارضات و صدمات ناشی از طلاق‌ها رنجور است. بررسی نشان داده که چهار عامل، اعتیاد، خیانت، خشونت و تعارضات شدید با خانواده همسر موجب اقدام به طلاق و جدایی زوجین است و نتایجی دیگرنشان داده که سریال‌های ماهواره‌ای و محتویات شبکه‌های مجازی اجتماعی باعث بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر، ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده، بی‌تفاوتی نسبت به فرهنگ بومی، گرایش به فرهنگ غربی و فاصله گرفتن از ملاک‌های اسلامی و فرهنگ بومی همسرگزینی به سمت معیار‌های غربی می‌شوند.

دوام و ثبات زندگی مشترک به توانایی‌های شخصیتی زوجین از قبیل نگرش‌ها و رفتار‌های آنان بستگی دارد. بدون شک ساختار خانواده بر تعامل استوار است و وجود رضایت در خانواده عاملی بسیار مهم در رشد و شکوفایی و بستر سلامت و تمام موفقیت‌های اعضای خانواده است. در واقع رضایت از زندگی مشترک به این معناست که فرد، چقدر احساس خوب و عمیقی از رضایت و نیز درک واقعی از رضایت‌مندی را تجربه می‌کند.

امروزه یکی از موضوعات اصلی زندگی، مسئله روابط فرازناشویی‌ست، بروز این نگرانی در جامعه، نشانه تحولی آرام و پیشرونده در جامعه است. کشف و یا افشای رابطه فرازناشویی می‌تواند تأثیرات مخربی بر شخصیت، سلامت جسمی و روانی، جایگاه اجتماعی و یا رابطه مشترک زوجین بگذارد. خیانت زناشویی به معنای نادیده گرفتن تعهدات مربوط به ازدواج است که موجب شکل‌گیری درجاتی از صمیمیت عاطفی و فیزیکی به صورت حضوری یا غیرحضوری با فردی غیر از همسر می‌شود. بحث خیانت در ازدواج در تمامی جوامع و به ویژه در ایران به لحاظ ملاحظات اخلاقی و فرهنگی تا حد زیادی ناشناخته مانده است. به همین دلیل دسترسی به تحقیقاتی جامع و به اندازه که پیشینه این موضوع را روشن نماید آسان نیست. خیانت بین همسران در نگاه اول عملی فردی به نظر می‌رسد ولی با عنایت به پیامدهای خسارت بار آن بر خانواده و فرزندان، سلامت و امنیت جامعه را نیز دچار آشفتگی می‌نماید. متأسفانه جامعه و دست اندرکاران توجه کافی و مناسب نسبت به این معضل خسارت بار ندارند و به همین علت حتی یک آمار نسبتاً دقیق در خصوص این معضل وجود ندارد.

با وجود اینکه رابطه با همسر یکی از سالم‌ترین و ارضاکنده‌ترین رابطه‌هاست آسیب‌های متعددی وجود دارد که به این رابطه صدمه می‌زند. یکی از این صدمات که منجر به ایجاد تعارضات عمیق، جدایی، طلاق و آسیب‌های روانی و اجتماعی متعددی می‌گردد، وجود رابطه فرازناشویی در هر یک از زوجین می‌باشد. در سال‌های اخیر، یکی از تلخ‌ترین مسائلی که بسیاری از زوجین با آن روبرو هستند، مسئله‌ی روابط فرازناشویی است که بنیان خانواده را در معرض تهدید و آسیب قرار می‌دهد.

روابط فرازناشویی یکی از بحرانی‌ترین مسائلی است که زوجین با آن مواجهه می‌شوند. این روابط می‌تواند صورت‌های مختلفی داشته باشد. یک نوع روابط فرازناشویی می‌تواند صرفاً جنبه عاطفی داشته باشد، بدین صورت که یکی از زوجین با شخصی به غیر از همسرش یک رابطه عاطفی و صمیمانه‌ای داشته باشد. این روابط عاطفی می‌تواند به صورت درمیان گذاشتن احساسات و عواطف باشد و تا رفتارهایی چون عاشق شدن را در برگیرد. صورت دیگر می‌تواند این باشد که فرد با کسی به غیر از همسرش رابطه جنسی داشته باشد، رفتارهای جنسی مثل بوسیدن تا مراقبت جنسی از این مواردند.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
542.۰۰ بایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهمژده عسکری
ناشرپادینا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Open ring
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۲.۰۰ بایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حلقه‌ ی باز
حلقه‌ ی باز
روابط فرازناشویی و خیانت
پادینا
0
(بدون نظر)
60,000
تومان