0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دود سرگردان

معرفی، خرید و دانلود کتاب دود سرگردان

داستانی تاریخی (قرن اول هجری)
درباره دود سرگردان

کتاب دود سرگردان نوشته علی اکبر فرهنگی، داستان تاریخی از قرن اول هجری است که مطالعه آن برای همه علاقمندان به تاریخ جذاب خواهد بود. این کتاب با داستان حمله عبدالله بن عامر به خراسان آغاز می‌شود. عبدالله بن عامر متولد 4 هجری در مکه است که به دلیل لشکر کشی‌های متعدد و کارهای عام‌المنفعه تبدیل به نامی شناخته شده در تاریخ شده است. اگر به مطالعه کتاب‌های داستان و رمان تاریخی فارسی علاقه دارید، به دسته کتاب تاریخی فیدیبو سر بزنید. 

موضوع کتاب دود سرگردان

کتاب دود سرگردان نوشته علی اکبر فرهنگی یکی از کتاب‌های تاریخی ارزشمند است که داستان عبدالله بن عامر را بازگو می‌کند. عبدالله بن عامر سال 29 هجری، توسط عثمان به عنوان جایگزین ابوموسی اشعری معرفی شد. پس از آن لشکرکشی‌های زیادی را انجام داد. او ابتدا فارس را فتح کرده و سپس به سراغ استخر، دارابگرد و جور رفت. در سال 30 تا 31 هجری، عبدالله بن عامر به سمت خراسان پیش روی کرد و سال 32 هجری، هرات را نیز فتح کرد. کتاب دود سرگردان به داستان لشکر کشی عامر به خراسان پرداخته و جزئیات بیشتری از این واقعه تاریخی را ارائه می‌دهد.

عبدالله بن عامر پس از آن متحمل شکست در جنگ جمل شد. پس از شکست در جنگ، افرادی از قوم قبیله بنی حرقوص به او پناه داده و به عبدالله کمک کردند تا به دمشق برود. او بعد از رسیدن به دمشق، به معاویه پیوسته و سال 41 هجری، تبدیل به امیر بصره شد. در این بازه تاریخی کنترل خراسان از دست اعراب در رفته بود اما سال 42 تا 43 هجری، نیروهای برگزیده عبدالله دوباره خراسان و بخشی از سیستان را فتح کردند. عبدالله با سران قبایل با ملایمت برخورد می‌کرد، به همین دلیل معاویه تصمیم گرفت او را عزل کند. از سال 44 به بعد عبدالله هیچ فعالیت سیاسی نداشت و بین سال 57 تا 59 هجری درگذشت.

چرا باید کتاب دود سرگردان را بخوانیم

کتاب دود سرگردان می‌تواند انتخابی جذاب برای تاریخ دوستان باشد. مطالعه کتاب‌های تاریخی می‌تواند برای همه افراد مفید است زیرا به ما کمک می‌کنند دید وسیع تری نسبت به واقعیت داشته و از تغییرات تاریخی یک منطقه مطلع شویم. کتاب دود سرگردان کتابی غنی است که به بازه مهمی از تاریخ پرداخته و و اطلاعاتی درباره گذشته آشکار می‌کند. مطالعه کتاب دود سرگردان برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب دود سرگردان می‌خوانیم

سپاه عبدالله بن عامر که راه بسیاری پیموده بود و هرکجا رسیده بود فتح کرده و مال بسیاری به دست آورده بود در سال سی هجری رو به سوی خراسان نهاد. خراسان سرزمینی آباد با شهرهای بزرگ و باغات معمور بود که هر روستای آن صدها جنگجو و خانوادۀ آنها را بسنده بود و از هر خانه ای مال های بسیار به دست می آمد. عبدالله در بصره که بود، وصف خراسان را بسیار شنیده و در رؤیای دستیابی به آنجا بود. هر شب وقتی که سر به بالین گذاشت ساعت ها به خراسان می اندیشید و اینکه چگونه می توان بدانجا دست یافت.

درباره نویسنده کتاب دود سرگردان

کتاب دود سرگردان توسط علی‌اکبر فرهنگی، استاد دانشگاه نوشته شده است. ایشان سال 1321 در طالقان متولد شد و در تمام سال‌های زندگی خود به تحقیق و مطالعه پرداخت. علی اکبر فرهنگی دانش خوبی در زمینه‌های مدیریت، جامعه شناسی، تاریخ، اقتصاد و ارتباطات داشته و دارای دو دکترا و یک فوق دکترا است. در حال حاضر ۱۸ جلد کتاب و ۶۰ مقاله پژوهشی- ترویجی توسط ایشان ارائه شده است که بهترین آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

·      کتاب تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران

·      کتاب نظریه پردازان و مشاهیر ارتباطات

·      کتاب اگزیستانسیالیسم

پیشنهادی برای علاقه مندان به کتاب دود سرگردان

اگر به کتاب‌های تاریخی علاقمند هستید، می‌توانید به مجموعه‌ای از کتاب‌های مشابه دود سرگردان مراجعه کنید. در ادامه چند کتاب را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند گزینه جذابی برای مطالعه پس از کتاب دود سرگردان باشند.

·      کتاب تهران مخوف نوشته مرتضی مشفق کاظمی: این کتاب در قالب داستان عشق فرخ و مهین، برش‌های تاریخی مختلفی را بازگو می‌کند. فرخ از خانواده‌ای فقیر آمده و عاشق مهین، دختری از خانواده‌ای اشرافی می‌شود. رمان تهران مخوف به بررسی اتفاقات دوره انقلاب مشروطه و تاثیر آن بر زندگی افراد می‌پردازد.

·      کتاب آن مادیانِ سرخ یال نوشته محمود دولت آبادی: این کتاب اثری نیمه تاریخی بوده که توسط محمود دولت آبادی و به سبک جذابی نوشته شده است. این کتاب در مورد شاعر یمانی-عرب به نام اِمرءُ القیس است که به دلیل وصیت پدر خود، قدم در راه انتقام می‌گذارد.

·      کتاب تو در قاهره خواهی مُرد نوشته حمید رضا صدر: این کتاب داستان زندگی محمد رضا پهلوی از ۲۷ اسفند ۱۳۴۳ تا ۱ فروردین ۱۳۴۵ است.

·      کتاب دیلماج نوشته حمید رضا شاه آبادی: کتاب دیلماج به بررسی زندگی و میرزایوسف‌خان مستوفی پرداخته و افکار او را بازگو می‌کند.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
346 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۲:۰۰
نویسنده علی اکبر فرهنگی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۳۱
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۹ مگابایت
۳۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.8
(4)
خوش‌خوان 🪶 (1)
102,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دود سرگردان
دود سرگردان
داستانی تاریخی (قرن اول هجری)
انتشارات علمی و فرهنگی
3.8
(4)
خوش‌خوان 🪶 (1)
102,000
تومان