0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تابلوی خانوادگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب تابلوی خانوادگی

نویسنده:
نوئل کاورد
درباره تابلوی خانوادگی

کتاب تابلوی خانوادگی نوشته نوئل کاورد نمایشنامه‌ای است که الهام گرفته از کتاب ولیعهد و دخترش نوشته شده است. این نمایشنامه به زبان شعر نوشته شده و شرح غلبه عشق بر دوراندیشی و داستان رجحان احساس بر منطق است. تابلوی خانوادگی داستان عشقی بین دو نفر از دو طبقه اجتماعی متفاوت در قرن هجدهم فرانسه است. در این نمایشنامه، عشق و احساسات طغیان آمیز ملانی و پاول به تصویر کشیده شده است، که با وجود تفاوت‌های طبقاتی و اجتماعی، عشق به آن‌ها غلبه می‌کند. این کتاب یک نمایشنامه داستانی است که در آن به موضوعات عشق، دوراندیشی، و تفاوت‌های اجتماعی پرداخته شده است. نوئل کاورد با نوشتن این نمایشنامه، نه تنها قصد داشته داستانی زیبا و جذاب ارائه دهد، بلکه می‌خواسته است موضوع عشق و احساس را در قاب یک داستان اجتماعی به تصویر بکشد.

آشنایی با نویسنده کتاب تابلوی خانوادگی

سِر نوئل پیرس کاورد، یکی از نمایشنامه‌نویسان، آهنگ‌سازان، کارگردان‌ها، هنرپیشه‌ها و خوانندگان معروف انگلیسی است که در سال ۱۸۹۹ در حومه لندن متولد شد. وی به‌عنوان دومین پسر خانواده‌اش با پدری فروشنده پیانو و مادری دختر دریاسالار نیروی دریایی سلطنتی، در محیطی متفاوت و متمایز بزرگ شد. هوش، ذکاوت و طرز لباس پوشیدن کاورد او را به یکی از شخصیت‌های مشهور و برجسته تبدیل کرد.

برخی از آثار نوئل کاورد در فیدیبو:

·      کتاب زندگی های خصوصی

·      کتاب ارزش های نسبی

·      کتاب روح سرخوش

·      کتاب خنده امروز

·      کتاب تب یونجه

سوابق کاری:

نوئل کاورد با توانمندی و استعدادی برجسته، بیش از پنجاه نمایشنامه نوشته و منتشر کرده است. نمایشنامه‌های وی، نه تنها به‌خاطر موضوعات جذاب و داستان‌های متنوعشان، بلکه به‌خاطر سبک نوشتاری وی و توانایی در ترکیب عناصر مختلف هنری مورد توجه و استقبال بسیاری از تماشاگران قرار گرفته‌اند. از میان آثار مشهور او می‌توان به تب یونجه، زندگی‌های خصوصی، طرحی برای زندگی، خندهٔ امروز و روح سرخوش اشاره کرد. علاوه بر نمایشنامه‌نویسی، کاورد آهنگ‌سازی کرده و صدها آهنگ، چندین نمایش موزیکال، چند فیلمنامه، شعر و داستان کوتاه، رمان و خودزندگی‌نامه نوشته است. او همچنین در بسیاری از نمایش‌ها و فیلم‌ها نقش آفرینی کرده است.

جوایز و دستاوردها:

نوئل کاورد در طول زندگی حرفه‌ای خود، به دستاوردها و جوایز متعددی دست یافته است. او در سال ۱۹۴۳ جایزه افتخاری فرهنگستان را برای کارگردانی فیلم جایی که خدمت می‌کنیم دریافت کرده و در سال ۱۹۷۰ نشان شوالیه ادب و هنر را به خود اختصاص داده است. همچنین وی به عضویت جامعه سلطنتی ادبیات درآمده و جایزه تونی را نیز دریافت کرده است.

فرهنگ و اثرگذاری:

کاورد با آثارش بر فرهنگ عامه مردم تأثیر بسزایی گذاشته و از او به عنوان یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان قرن بیستم یاد می‌شود.

پایان زندگی:

متاسفانه در اواخر دهه ۱۹۶۰، کاورد به بیماری تصلب شرایین مبتلا شد و در سال ۱۹۷۳ در خانه‌اش در جامائیکا دار فانی را وداع گفت. وی در یک زمین مشرف به ساحل شمالی این جزیره به خاک سپرده شد. با توجه به همه‌ی این‌ها، می‌توان گفت که نوئل کاورد یکی از شخصیت‌های برجسته و بی‌نظیر در تاریخ هنر و ادبیات جهان است.

چرا باید این کتاب را بخوانیم:

تابلوی خانوادگی نه تنها یک داستان عشقی زیبا و جذاب است، بلکه به موضوعات اجتماعی و مشکلاتی که احساسات می‌تواند در زندگی انسان‌ها ایجاد کند پرداخته است. این نمایشنامه به خواننده فرصت می‌دهد تا به تفکر در مورد قدرت عشق و چگونگی غلبه بر موانع زندگی بپردازد.

در بخشی از کتاب تابلوی خانوادگی می‌خوانیم

پاول: شکلات داغ؟

رز: آماده‌ست، قربان.

پاول: گلوله‌گلوله که نشده؟

رز: به‌هیچ‌وجه، قربان.

پاول: خوبه.

پاول به‌سمت میز می‌رود و درحالی‌که عینکش را به چشم می‌زند، پشت میز می‌نشیند. با حالتی جدی و کاسب‌مآبانه به دسته‌ای صورت‌حساب و کاغذ روی میز نگاه می‌کند. رز برای آوردن شکلات داغ از صحنه خارج می‌شود. لحظه‌ای بعد با سینی‌ای که مرتب چیده شده بازمی‌گردد و آن را روی میز می‌گذارد.

رز: مطمئنین که تخم‌مرغ میل ندارین، قربان؟

پاول: بله مطمئنم. ممنون.

رز: حتی یه تکه بِیکن سرخ‌شده؟

پاول: اون که من رو به کشتن می‌ده.

رز: متوجهم، قربان.

پاول: (برای خود شکلات داغ می‌ریزد.) دوشیزه چطورن؟

رز: سرحال و سردماغ، قربان.

پاول: خوبه. امروز انگلیسی‌اش چطوره؟

رز: نمی‌دونم، قربان. اما فرانسوی من داره پیشرفت می‌کنه.

پاول: پس خودت رو اخراج‌شده بدون.

رز: شما که واقعاً این کار رو نمی‌کنین، نه، قربان؟

پاول: نه.

رز: من همچین فکری نکردم، قربان.

پاول: اما واقعاً از دستت ناراحتم. قانون این خونه اینه که هیچ‌کس تحت هیچ شرایطی نباید با دوشیزه به زبان فرانسوی حرف بزنه.

رز: من فقط وقتی سوهان ناخن افتاد، گفتم Mon Dieu!

پاول: همیشه بگو «خدای من!» این چیزی که تو می‌گی خیلی بی‌پرده و کفرآمیزه.

رز: بسیار خب، قربان.

پاول: به نظرم مبلغ صورت‌حساب قصابی خیلی زیاده.

رز: به گمانم صورت‌حساب گوشت گوساله‌ست. دوشیزه می‌میره برای یه تکه گوشت گوساله. من همیشه بهشون می‌گم که این گوشت‌ها اصلاً مطمئن نیستن.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب تابلوی خانوادگی

·      کتاب خرده جنایت های زناشوهری

·      کتاب شهر غصه

·      کتاب اتاق ورونیکا



 





دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
849.۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
148 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۶:۰۰
نویسندهنوئل کاورد
مترجم سمیرا قاسم زاده
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Conversation Piece
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۹.۹۵ کیلوبایت
۱۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تابلوی خانوادگی
تابلوی خانوادگی
نوئل کاورد
نشر قطره
0
(بدون نظر)
52,000
تومان