0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اختلال شخصیت مرزی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اختلال شخصیت مرزی

شیوه های خودیاری با تکیه بر رویکردهای CBT و DBT
درباره اختلال شخصیت مرزی

کتاب اختلال شخصیت مرزی به بیان شیوه‌های خودیاری با تکیه بر رویکردهای CBT و DBT می‌پردازد. این کتاب توسط دو متخصص شناخته شده اختلال شخصیت مرزی (BPD)، نوشته شده که در متن کتاب، مهارت‌های ساده و کاربردی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) و رفتار درمانی شناختی (CBT)، برای برطرف کردن مشکلات ناشی از BPD ارائه می‌شود. اگر به خواندن کتاب‌های توسعه فردی علاقمند هستید، به دسته کتاب‌های توسعه فردی فیدیبو سر بزنید.


اختلال شخصیت مرزی نوعی وضعیت سلامت روان بوده که باعث نوسانات شدید خلقی و عدم کنترل احساسات می‌شود. تجربه احساسات شدید خشم، افسردگی و اضطراب می‌تواند زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. برای کنترل این مشکل می‌توان از روش‌های مخلتفی کمک گرفت که هدف از نوشتن این کتاب هم ارائه همین راه حل‌ها است. کتاب اختلال شخصیت مرزی راهنمایی مفید برای کمک به افرادی با علائم BPD است تا بتوانند مهارت‌های خود را بهبود بخشیده و احساس آرامش بیشتری پیدا کنند.

موضوع کتاب اختلال شخصیت مرزی

کتاب اختلال شخصیت مرزی به بررسی موضوعی می‌پردازد که در صورت عدم درمان می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند. برای بسیاری از افراد داشتن BPD فشار زیادی ایجاد می‌کند، مانند احساس افسردگی، اضطراب، نگرانی یا عصبانیت که گذراندن زندگی را دشوار می‌سازند. این افراد چگونه می‌توانند تعادل بیشتری در خلق و خو داشته و علائم BPD را مدیریت کنند؟ کتاب اختلال شخصیت مرزی راهنمای مفیدی است که به بیش از پنجاه مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که هر روزه افراد مبتلا به BPD با آن‌ها مواجه می‌شوند، پرداخته و راه‌حل‌های ارائه می‌دهد تا فرد بتواند احساس بهتری پیدا کند.

در این کتاب خواننده با مهارت‌های DBT آشنا شده که نتیجه آن کنترل بهتر احساسات، تمرکز بیشتر، جلوگیری و کنترل مشکلاتی نظیر سو مصرف مواد و آسیب رساندن به خود و سایر افراد است. علاوه بر این یاد خواهند گرفت که چگونه با افکار منفی اجتناب ناپذیر، احساسات شدید و عدم اعتماد به نفس خود کنار بیایند. در واقع این کتاب به فرد آموزش می‌دهد چگونه کنترل BPD را به دست بگیرد، قبل از اینکه BPD زندگی او را تحت سلطه خود در بیاورد.

کتاب‌های کمی وجود دارد که برای کمک به افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD)، از روش‌های درمان شناختی رفتاری (CBT) و ابزارهای رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) کمک بگیرد. بلیس آگویر و جیلیان گلن یک راهنمای عملی نوشته‌اند که به عنوان یک نقشه راه برای کمک به مراجعان برای بهبود زندگی‌شان عمل کرده و در عین حال به درمانگران کمک می‌کند تا با برخی از چالش‌برانگیزترین مراجعان خود کار کنند. در این کتاب آمده است که کلمه‌ی مخففی برای زمان‌هایی که با مشکلی پریشان‌کننده روبه‌رو می‌شوید وجود دارد: SCREW. معنی این حروف مخفف به این صورت است:

·      Solve

·      Change

·      Radically

·      Entertain misery

·      Worsen the problem

·      (S)  مشکل را حل کن

·       (C) ارتباطت را تغییر بده

·      (R)  مشکل را به‌صورت بنیادی بپذیر

·      (E)  به چرخه‌ی رنج وارد شو

·       (W) مشکل را بدتر کن

چرا باید کتاب اختلال شخصیت مرزی را بخوانیم؟

کتاب اختلال شخصیت مرزی خواننده را به سفری آرام، اما قدرتمند برای درمان برده و با ارائه مهارت‌های رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) و رفتار درمانی شناختی (CBT) روش‌هایی را برای تحت کنترل گرفتن اختلال شخصیت مرزی ارائه می‌دهد. نویسندگان کتاب نشان می‌دهند که چگونه می‌توان زندگی مملو از افکار خودکشی و رفتارهای خود ویرانگر را با استفاده از مهارت‌های تمرکز حواس تغییر داد. از این مهارت‌ها می‌توان برای کنترل احساسات، افکار رفتارها، روابط و عادات استفاده کرد.

مطالعه این کتاب برای مبتلایان به BPD و همه کسانی است که با آن‌‌ها در ارتباط هستند، مفید خواهد بود. بلیس آگویر و جیلیان گلن کتابی واضح، ظریف و کاربردی نوشته‌اند. آن‌ها با صحبت مستقیم با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، توضیحات و دستورالعمل‌های ساده برای مقابله با تمایلات مخرب، درد عاطفی و روابط در معرض خطر ارائه می‌دهند تا بتوان بر پایه آن‌ها متوجه لحظات ارزشمند زندگی شد.

درباره نویسنده کتاب اختلال شخصیت مرزی

کتاب اختلال شخصیت مرزی توسط بلیس آگویر و جیلیان گلن نوشته شده است. بلیس آگویر استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، متخصص روان درمانی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از جمله رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)، ارزیابی و مدیریت دارو است. دکتر آگویر از سال 2000 روانپزشک کارکنان مک لین بوده و به دلیل فعالیت‌های خود در درمان اختلالات خلقی و شخصیتی نوجوانان، محبوبیت زیادی در سطح بین المللی کسب کرده است. او به طور منظم در کشورهای مختلف سراسر دنیا از جمله اروپا، آفریقا و خاورمیانه در مورد DBT و BPD سخنرانی کرده و دانش خود را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهد.

نویسنده دیگر کتاب جیلیان گلن است. جیلیان گلن روانشناس و مدرس روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد است. او مدیر برنامه و دستیار مدیر آموزش در بیمارستان مک لین وابسته به هاروارد است که در روان درمانی نوجوانان از جمله DBT تخصص دارد. او علاقه خاصی به استفاده از ذهن آگاهی و یوگا در درمان BPD و سایر بیماری‌های روانپزشکی دارد.

در بخشی از کتاب اختلال شخصیت مرزی می‌خوانیم

روز سختی را در محل کارتان داشته‌اید و خانواده‌تان می‌خواهند شما را برای شام به رستورانی ببرند، با وجودی که دیروقت است و بسیار خسته‌اید، از دعوت آن‌ها خوشحالید اما حسابی به خواب نیاز دارید. اگر همراهشان برای شام بروید اما زودتر برگردید، بسیار آزرده خواهند شد. در اینجا به چگونگی استفاده از کلمه‌ی مخفف SCREW می‌پردازیم: می‌توانید مشکل را حل کنید، مثلاً از والدینتان برای دعوتشان تشکر کنید و بگویید از شام لذت بردید و حالا خیلی خسته‌اید و نیاز به خواب دارید.

می‌توانید نوع نگاهتان به مشکل را تغییر دهید. مثلاً ممکن است به خودتان بگویید که من واقعاً خسته‌ام، بیدار ماندن تا دیروقت کنار والدینم به آن‌ها نشان خواهد داد به روابطمان اهمیت می‌دهم و برایش تلاش می‌کنم، اما اظهار خستگی هم موضوع خیلی بدی نیست و می‌توان برایش کاری کرد. می‌توانید مشکل را به‌صورت بنیادی بپذیرید. شما به‌سادگی قبول می‌کنید که بسیار خسته‌اید اما در حال حاضر نمی‌توانید بخوابید، این واقعیتی است که وجود دارد، درواقع موقعیت‌هایی در زندگی پیش می‌آید که جنگیدن با آن‌ها کمکی نخواهد کرد.

می‌توانید به چرخه‌ی رنج وارد شوید. می‌توانید به خودتان بگویید که چه موقعیت وحشتناکی است، و‌ای کاش والدینتان هرگز چنین درخواستی نکرده بودند، چقدر از شغلتان متنفرید و اگر این شغل نبود آن‌قدر خسته نبودید. شما می‌توانید زمانتان را با نشخوار‌های فکری درباره ناعادلانه بودن زندگی و خستگی بگذرانید، درحالی‌که دیگران در خواب آسوده‌ی خود به‌ سر می‌برند. به‌هرحال در حالت بدبختی ماندن انتخابی است که شما را زجر خواهد داد.


پیشنهادی برای دوست‌داران کتاب اختلال شخصیت مرزی

اگر به کتاب‌ اختلال شخصیت مرزی علاقمند هستید، در ادامه همراه ما باشید تا چند اثر جذاب از کتاب‌های توسعه فردی را به شما معرفی کنیم.

·      کتاب حافظه نامحدود نوشته کوین هرسلی

·      کتاب تمرین نیروی حال نوشته اکهارت تله

·      کتاب اصل گرایی نوشته رگ مک کیون

·      کتاب پروازهای خلاقیت نوشته جولیا کامرون

·      کتاب استرس را سرکوب کن نوشته کنفورد ند

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهبلیس آگویر
نویسنده دومجیلیان گلن
مترجمفاطمه گلشنی
مترجم دومفرنوش خالدی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Coping with BPD
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
قیمت ارزی
6.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۳ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی

3.9
(7)
70,000
٪50
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اختلال شخصیت مرزی
٪50
اختلال شخصیت مرزی
شیوه های خودیاری با تکیه بر رویکردهای CBT و DBT
نشر قطره
3.9
(7)
70,000
٪50
35,000
تومان