0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سنت ایروین و زستراتزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب سنت ایروین و زستراتزی

نویسنده:
پرسی شِلی
درباره سنت ایروین و زستراتزی

کتاب سنت ایروین و زستراتزی نوشته پرسی شلی دو داستان بلند هستند که در سال 1810 نوشته شدند. این دو داستان ماجراها و اتفاقات دو غریبه به نام‌های "وولفشتاین" و "کُنت" را روایت می‌کند.

داستان "سنت ایروین" در مورد مردی به نام "وولفشتاین" است که در مسیر خود به گروهی از راهزنان برخورد می‌کند و به طور تصادفی با آن‌ها همراه می‌شود. ولی وقتی که وولفشتاین از جرم‌هایی که با گروه انجام داده پشیمان می‌شود، اتفاقات پیچیده‌تری رخ می‌دهد و او عاشق دختر زیبای کنت می‌شود. این داستان درگیری عواطف و تصمیمات دشوار و مرگ راهزنان را به تصویر می‌کشد.

"زستراتزی" نیز داستانی از عشق و رقابت بین وولفشتاین و رئیس راهزنان برای به دست آوردن دختر کنت است. آن‌ها برای عشق او به تصمیمات خطرناکی می‌پردازند و این داستان مشکلات اخلاقی و انتخاب‌های دشوار را بررسی می‌کند.

داستان‌های پرسی شلی معمولاً در دنیای پر از تنش، رمز و راز و معناهای عمیق فلسفی رقم می‌خورند و برای خوانندگان علاقمند به داستان‌های دلهره‌آور و فلسفی جذاب هستند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره پرسی شلی

پرسی بیش شلی (Percy Bysshe Shelley)، شاعر غزلسرای انگلیسی قرن نوزدهم بود. وی در سال 1792 به دنیا آمد و در سال 1822 درگذشت. او در خانواده‌ای نجیب و نامدار به دنیا آمد و تربیتش به عهده پدرش و سپس یک کشیش به نام ادواردز قرار گرفت. همچنین از سوی مادرش با شعر انگلیسی آشنا شد. جو سیاسی خانواده‌اش تأثیرات مهمی بر زندگی و اندیشه‌های وی گذاشت.

شلی در طول دوران آموزش خود در مدرسه، دانش‌آموزی عجیب بود و با همکلاسی‌هایش مشکلات زیادس داشت و آنها به وی لقب "شلی دیوانه" را داده بودند. در بزرگسالی و پس از اتمام تحصیلات، وی به نشر اثرهای نظم و نثر خود پرداخت و در این راه توسط پدربزرگش حمایت شد. وی به دانشگاه آکسفورد رفت و در آنجا با تامس جفرسون هوک آشنا شد، که به وی در کارهایش یاری می‌رساند.


شلی علاقمند به ایدئولوژی‌های رمانتیک و فردی گیاه‌خوار بود. او در سال 1813 مطلبی با عنوان "دفاعیه‌ای از تغذیه‌ طبیعی" را در حمایت از گیاه‌خواری و حقوق حیوانات نوشت. وی همچنین چندین سفر به ایتالیا و ایرلند داشت. پرسی شلی بعدها با مری شلی ازدواج کرد. او طی سفری به همراه دوستانش به خلیج اسپزیا در دریا غرق شد و مدتی بعد از آن، پیکرش را در کرانه دریا یافتند. در نهایت هم با سوزاندن پیکر او، خاکسترش را در کلیسای پرتستان رم دفن کردند.

چرا باید کتاب سنت ایروین و زستراتزی را بخوانیم

شرح داستان‌های سنت ایروین و زستراتزی نوشته‌ پرسی شلی به خوانندگان امکان می‌دهد تا در جهانی از ماجراها و اتفاقات پیچیده عمیقاً غرق شوند. این دو داستان، عناصری از عشق، رقابت، پشیمانی و تصمیمات دشوار را با هم ترکیب می‌کند و خوانندگان را به تفکر در مورد انتخاب‌ها و اختیارات انسانی وادار می‌کند. علاوه بر این، داستان‌ها در دنیایی از تنش و رمز و راز‌ها نقل می‌شوند و خوانندگان را به تفکر درباره مفهوم‌های عمیق‌تر و فلسفی تر سوق می‌دهند.

پرسی شلی به طرز ماهرانه‌ای عناصر فلسفی و انسانی را در داستان‌های خود ترکیب کرده است، بنابراین خواندن این کتابها نه تنها به خوانندگان لذت می‌بخشد بلکه فرصتی برای تفکر در مورد مسائل مهم انسانی فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب سنت ایروین و زستراتزی می‌خوانیم

اشتیاق وولفشتاین به مگالنا که زمانی سوزان و مفرط بود اکنون به بیزاری و مرز نفرت رسیده بود. البته می‌کوشید این احساس را از مگالنا پنهان دارد، لیکن با آن‌که می‌کوشید، احساساتش هویدا بود. مگالنا را زنی می‌دانست مستعد موحش‌ترین شرارت‌ها؛ زیرا آن زن بی‌آن‌که شرط کافی برای اغواگری به خباثت را داشته باشد، شرط لازم برای ورود به جاده تباهی را چنان داشت که نابودیِ دانسته و عامدانه آدمی دیگر را گناهی می‌انگاشت پیش‌پاافتاده. از دیگر سو، چه ناشی از رخوتی بود که وولفشتاین دچارش شده بود، چه ناشی از ارتباط روحیِ بس شفیقانه‌ای که آن‌ها را از جدایی در دوران حیات بازمی‌داشت، هرچه بود، وولفشتاین به‌ناگریز به دلبرش پیوند خورده بود، دلبری که در تباهی همسانش بود، گرچه سرستش نیکوتر بود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب سنت ایروین و زستراتزی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
300 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۰:۰۰
نویسندهپرسی شِلی
مترجممهرداد وثوقی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The prose works of percy bysshe shelley
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۸ مگابایت
۳۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سنت ایروین و زستراتزی
سنت ایروین و زستراتزی
پرسی شِلی
گروه انتشاراتی ققنوس
5
(1)
85,000
تومان