0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیشه های ترک خورده

معرفی، خرید و دانلود کتاب شیشه های ترک خورده

خاطرات علی اصغر شیشه چی
درباره شیشه های ترک خورده


نقد و بررسی کتاب شیشه های ترک خورده

کتاب شیشه‌های ترک‌خورده اثر مریم عرفانیان، خاطرات جانباز سرافراز، علی‌اصغر شیشه‌چی را در دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشد. این اثر که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، دریچه‌ای به سوی ناگفته‌های جنگ و رشادت‌های رزمندگان ایرانی می‌گشاید و خواننده را با خود به سفری در تاریخ می‌برد. شیشه‌های ترک‌خورده تنها به خاطرات یک فرد محدود نمی‌شود، بلکه داستان فداکاری و از خودگذشتگی یک خانواده را روایت می‌کند. خانواده شیشه‌چی با تقدیم سه شهید و دو جانباز، نمادی از ایثار و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند. این کتاب سرشار از خاطرات ناب و دست‌اول از دوران دفاع مقدس است. شیشه‌های ترک‌خورده به فراتر از روایت صرف جنگ می‌رود و به زوایای پنهان و کمتر ‌پرداخته شده آن می‌پردازد. نویسنده با ظرافت به موضوعاتی مانند تاثیرات جنگ بر خانواده‌ها، رنج جانبازان و شهدا، و همچنین درس‌ها و عبرت‌های جنگ می‌پردازد. 

اگر شما هم به کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

مریم عرفانیان، بانوی داستان‌نویس ایثار و شهادت

مریم عرفانیان، نویسنده‌ای متعهد و صاحب‌نام در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. بخش عمده‌ای از آثار او به موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت اختصاص دارد. مریم عرفانیان با قلمی شیوا و لحنی صمیمی، به روایت داستان‌های واقعی از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان ایرانی در دوران جنگ می‌پردازد. او با ظرافت به جزئیات وقایع و خاطرات می‌پردازد و روایتی دقیق و قابل اعتماد از آن‌ها ارائه می‌دهد.

جهت مشاهده سایر آثار مریم عرفانیان کلیک کنید.

چرا کتاب شیشه های ترک خورده را بخوانیم

کتاب شیشه‌های ترک‌خورده خاطرات جانباز سرافراز علی‌اصغر شیشه‌چی را در دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشد. خواننده در این اثر با جزئیات عملیات‌های مختلف، رشادت‌های رزمندگان، سختی‌ها و چالش‌های جنگ و همچنین فضای معنوی حاکم بر جبهه‌ها آشنا می‌شود. شیشه‌های ترک‌خورده به فراتر از روایت صرف جنگ می‌رود و به زوایای پنهان و کمتر ‌پرداخته شده آن می‌پردازد. نویسنده با ظرافت به موضوعاتی مانند تاثیرات جنگ بر خانواده‌ها، رنج جانبازان و شهدا، و همچنین درس‌ها و عبرت‌های جنگ می‌پردازد. نویسنده با قلمی شیوا و لحنی صمیمی، خاطرات علی‌اصغر شیشه‌چی را به نگارش درآورده است. خواننده در صفحات این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی روبرو می‌شود که او را تا انتهای داستان با خود همراه می‌کند. شیشه‌های ترک‌خورده به عنوان یکی از آثار برجسته در حوزه خاطرات دفاع مقدس، مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. این کتاب علاوه بر ارزش تاریخی و روایی، به عنوان منبعی ارزشمند برای نسل‌های آینده در شناخت رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب شیشه های ترک خورده می‌خوانیم

خانۀ پدری‌ام در تَپُل محله خانه‌ای صد متری بود با چهار اتاق کوچک در طبقۀ پایین و چهارتا ‌طبقۀ بالا. شش خانوادۀ عیال‌وار، هرکدام در یک اتاق آن زندگی می‌کردند: خانوادۀ عموهایم، غلامرضا، تقی، غلامعلی، آقاجانم به همراه مادربزرگ و پدربزرگ پدری، و حتی بی‌بی آغا، مادرِ مادربزرگ‌مان. دومین بچۀ خانواده بودم و دو سال بعد از خواهرم، میمنت، در هوایِ آخرین ماه پاییز به دنیا آمدم. خانواده‌ام به دلیل ارادت خاص به ائمه (علیهم‌السلام)، نام‌های فرزندانشان را بیشتر از اسامی این بزرگواران انتخاب می‌کردند؛ اسم مرا هم گذاشته بودند علی‌اصغر. دو سال بعد از من، جواد به دنیا آمد و به قولِ مادرم بچه‌ها یکی پس از دیگری شیرزَد بودیم. وقتی مادر، جواد را در شکم داشت، خواب می‌بیند که یک نفر مفاتیح کوچکی به او هدیه می‌دهد. خوابش را برای پدرشوهرش، که اهل تقوا بود، تعریف می‌کند، او می‌گوید: «خواب عالی‌ای‌ دیدی و بچه‌ت باایمان می‌شه.» مادرم گاهی می‌گفت: «مفاتیح یعنی کلید درِ بهشت.» برای همین، از بچگی علاقۀ عجیبی به جواد داشت و همیشه صدایش می‌زد: یوسفِ مادر. خانه‌مان راهرویی به مساحت دو در سه متر داشت، با آشپزخانۀ کوچکی در انتهای آن. هر خانوار چراغ خوراک‌پزی مخصوص به خودش را داشت. چراغ به‌وسیلۀ نفت روشن می‌شد؛ نفتی که شرکت نفت از روسیه با پیت‌های بیست‌لیتری وارد می‌کرد و بعد با ظروفی دولیتری شبیه آفتابۀ کوچک به نام چیلیک به خانه‌ها می‌آوردند. قیمت هر چیلیک نفت بیست شاهی بود. محل سکونت‌مان لوله‌کشی آب نداشت. 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شیشه های ترک خورده

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهمریم عرفانیان
ناشرانتشارات سوره مهر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
6.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۸۷ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
86,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شیشه های ترک خورده
شیشه های ترک خورده
خاطرات علی اصغر شیشه چی
انتشارات سوره مهر
5
(2)
86,000
تومان