0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آبنبات نارگیلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آبنبات نارگیلی

نویسنده:
مهرداد صدقی
درباره آبنبات نارگیلی

طنز در ادبیات فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد و در عصر حاضر هم طنزپردازان مهمی فعالیت می‌کنند. کتاب آبنبات نارگیلی یکی از کتاب‌هایی است که یکی از این طنز پردازان یعنی مهرداد صدقی نوشته است. او که قبلا سه جلد از این مجموعه را نوشته است. آب نبات هل دار، آب نبات پسته‌ای و آبنبات دارچینی سه جلد اول این مجموعه‌اند. آبنبات نارگیلی در دهه‌ی ۷۰ اتفاق می‌افتد و محسن شخصیت اصلی داستان‌ها در این مجموعه دانشجو شده است.

این کتاب لحن و زبانی بسیار ساده و گیرا دارد و یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های آن این است که کنار گذاشتنش بسیار سخت است. این کتاب برای تمام گروه‌های سنی و جنسیت‌ها بسیار خواندنی است. این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است و نسخه الکترونیک آن هم موجود است. این نسخه را می‌توانید در دسته‌بندی رمان‌های ایرانی از فیدیبو دانلود کنید.

خلاصه کتاب آبنبات نارگیلی

راوی در کتاب آبنبات نارگیلی پسری به نام محسن است که در نیمه‌ی دوم دهه ۷۰ حدود ۲۰ سال دارد و اتفاقات بامزه‌ای که برایش می‌افتد را توضیح می‌دهد. فضای داستان کاملاً نوستالژیک است و از برخوردهای طبقه متوسط رو به پایین جامعه با چیزهای جدید سخن می‌گوید. برای مثال در جایی از داستان پسرک برای مادر و مادربزرگش کیوی می‌برد و آن‌‌ها نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهد. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌هاست که هرکدام ماجرای خنده‌دار و در عین حال پر مغزی را روایت می‌کند.

نویسنده کیست؟

مهرداد صدقی نویسنده‌ی ایرانی متولد سال ۱۳۵۶ است. او در بجنورد به دنیا آمد و در این شهر بزرگ شد. او دکتری صنایع چوب و کاغذ دارد اما به عنوان یک طنزپرداز شناخته می‌شود. او بیشتر از هر کتاب دیگری برای کتاب آبنبات هل دار شناخته می‌شود. این کتاب داستان طنزی است که در فضای جنگ ایران و عراق نوشته شده است و از فضای پشت جبهه می‌گوید.

چرا باید کتاب را خواند؟

آبنبات نارگیلی کتابی است که از دل جامعه برآمده است و پر از رویدادهای نوستالژیک و اتفاقاتی است که برای بیشتر افراد طبقه متوسط جامعه رخ داده است بنابراین خواندن آن برای بیشتر افراد بسیار لذت بخش خواهد بود. از سوی دیگر این کتاب یادآور بسیاری از سختی‌هایی است که جامعه کشیده و در حقیقت نوعی تاریخ و مردم شناسی به حساب می‌آبد که می‌تواند به افراد کمک کنند دهه هفتاد را به یاد بیاورند یا به جوانترها کمک کند آن را بشناسند و مسیری که مردم ایران طی کرده‌اند را به وضوح ببینند. این کتاب از نظر لحن و سبک ادبی هم برجسته است و به‌عنوان یک نمونه‌ی خوب از ادبیات فارسی معاصر طنز شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم؟

اعتماد به نفس کاذب به اسم روی لباسش نگاه کردم و گفتم: «آقای خلیلی دیگه؛ درسته؟» نگهبان کارت مرا نگه داشت و از پشت عینک به طرف دخترها نگاه کرد و به یکی از نگهبانهای خانم اشاره کرد؛ جوری که انگار یک قاچاقچی دارد با صد کیلو تریاک از مرز رد می‌شود مورد مورد نظر خانم نوری از همکلاسی‌هایم بود که از دید ما هیچ موردی نداشت. با بی حوصلگی به طرف کلاس رفتم و جوری رفتم که آقای خلیلی با چشم پشتش ببیند نداشتن کارت برایم مهم نیست؛ هرچند برایم مهم بود. اگر به خانواده ام می‌گفتم نگهبان به شلوار من گیر داده، خود آنها بدتر به من گیر می‌دادند یک بار به خاطر همین شلوار لی از آقاجان پشت‌گردنی خورده بودم. البته آقاجان همیشه برایم شلوار لی می‌خرید؛ چون دیرتر پاره می‌شد یک بار که تازه شلوار لی خریده بودم و آقاجان اصرار داشت این را می‌شود، دو سه سال بپوشم محمد گفت سوای بحث گیر دادن کمیته یا مدرسه صلاح نیست مردها شلوارهای فاق کوتاه بپوشند و چیزهایی درباره ضرر داشتن برای مردها گفت بیبی هم گفت اصلا همین شلوار کردی از همه بهتر است و بهتر است با شلوار کردی بروم مدرسه و بعد هم درباره پدربزرگم مرحوم رجب علی حرف زد...

پیشنهادهایی برای خوانندگان کتاب

کتاب می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۹۶ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهمهرداد صدقی
ناشرانتشارات سوره مهر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۵
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۹۶ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
حال‌خوب‌کن ✨ (5)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
42 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کل این سری ابنبات رو تا اینجا خوندم البته جذب من به این کنب از اینجا شروع شد که یک عزیزی در یکی از پروژه‌های بجنورد بهم یکی از این کتب رو هدیه داد تا یاد و خاطره شهرشون از یادم نره و الحق که عجب هدیه درجه یکی بود چون وقتی میخوندمش یادم گاها به خاطراتی که از این شهر زیبا داشتم میوفتاد در کل سری جذابی هست از بابت اینکه یاداوری نوستالژی‌های دهه شصت هست و تقریبا هر خواننده متولد دهه ۵۰ و ابتدای شصت خیلی از خاطرات محسن رو تجربه کرده و اینجای داستان جذابه . قلم نویسنده خوبه اما نقدی که بهش وارده اینه که دیگه یکجاهایی خیلی خسته کننده میشه اون یکجاها دقیقا گفتگوهای ذهنی محسن هست اینها انقدر تکرار میشه که از یکجایی روی اعصاب خوانندست ، تا یکی دو بار اون شاید جالب باشه ولی اینکه خصوصا در این کتاب محسن همه‌اش توی خیالش با دختر ارزوهاش حرف میزنه و رویا بافی میکنه جذاب نیست . در مجموع من این مجموعه رو پیشنهاد میکنم برای کسایی که دوست دارن کنابخوانی رو از یک جایی شروع کنند و تبدیل به عادت بشه براشون و اگر هم کتابخوان هستید که برای رفتن توی دوران نوستالژی واقعا عالیه و سرگرمتون میکنه

5

خیلی خوشحالم که تونستم سری آخر کتاب های آبنبات رو هم مطالعه کنم از یه طرف خوشحالم و از یه طرف ناراحتم که تموم شد و امیدوارم آقای صدقی به زودی جلدهای بعدی رو هم منتشر بکنن. من خوندن این کتابها رو به همه توصیه میکنم.کتابها خیلی باحالن و طنز هستن. و کل کتاب در محوریت پسری به نام محسن هست که تو هر کدوم از جلدها دوره ای از زندگی این پسرک به تصویر کشیده میشه. توصیه م اینه که اگه تونستین نسخه صوتی این کتابها رو با صدای آقای میر طاهر مظلومی پیدا کنین حتما نسخه صوتی ش رو مطالعه بفرمایین. و اگه هم خواستین مطالعه این سری کتابها رو شروع کنین، به ترتیب آبنبات هل دار،پسته ای،دارچینی،نارگیلی رو مطالعه کنین.

5

مهرداد صدقی عزیز معروفه به آبنباتاش..آبنبات های چهارگانه اش..آبنبات هل دار ، آبنبات پسته ای ، آبنبات دارچینی و آبنبات نارگیلی..از اسم خوشمزه و شیرینشون مشخصه که چقدر قند عسلن..فضای شاد و صمیمی کتاب لحظات پر نشاط و قشنگی رو براتون رقم میزنه و حتما حتما این ۴تا شیرین عسل رو مطالعه کنید و لبخند رو به لبانتون هدیه بدید. حیف که پی دی افه و کتاب الکترونیکی نیست ولی خب طبیعیه چون مدت زیادی از چاپش نگذشته. &#۳۴; هنگام مطالعه با صدای آهسته بخندید ، همسایه ها خوابیده اند.&#۳۴;

1

واقعا نسبت به سه جلد قبلی افت شدید در موضوع حس میشه، کاراکتر محسن بی ادب تر از قبله، شوخی های جنسیتی مخصوصا با موصوع زنان و مسخره کردن پریودی و بادی شیمینگ زنان در این کتاب دیده میشه، مسائل جنسی رو به عنوان چاشنی طنز این کتاب اصافه کردین؟ واقعا ناامید شدم و به عنوان یک طرفدار این مجموعه کتاب ها دیگه به کسی توصیه نمیکنم خوندنش رو ... و علاقه امو به ادامه در سری های بعدی از دست دادم . ای کاش اقای صدقی کمی به روزتر می بودید!

2

لهجه کتاب رو دوست داشتم، طنز خوبی هم داشت، ولی شوخی‌های محسن در جاهایی بیش از حد بود و تبدیل می‌شد به لودگی که واقعا برای من آزاردهنده بود، دلم می‌خواست حداقل یک کار درست بدون مسخرگی هم انجام می‌داد، از طرفی سبک خاطره‌نویسی که از خسته‌کننده‌ترین سبک‌ها هست، واقعا در اواسط کتاب، کشش خود را از دست داد و دیگه تا پایان منتظر هیچ ماجرایی نبودم و فقط می‌خواندم که تمام بشه. ضمنا قالب کتاب، با سایر آثار فیدیبو متفاوت بود و خواندنش برای من خیلی سخت.

5

این سری کتاب‌های آبنبات آقای صدقی بی شک یکی از بهترین مجموعه‌های طنز اخیر هستن. مخصوصا اگر با گویش و لهجه بجنوردی یا گرگانی آشنایی داشته باشید به شدت خنده دار و بامزه‌ن. این چهار جلد با کودکی محسن شروع و با دانشجوییش به اتمام می‌رسه و البته که جلد بعدی هم در راهه و احتمالا محسن قراره زن و بچه دار بشه😁 خیلی پیشنهاد میشه. مخصوصن برای افرادی که نیاز دارن روحیه‌شون تقویت بشه و برای مدتی غم و غصه هاشون رو فراموش کنن.

5

به دلیل مشغله کاری، اکثرا مردم تمایل دارند بیشتر از کتابهای صوتی استفاده کنند، من یکی از طرفداران نوشته های آقای صدقی هستم ای کاش میشد این کتابها فایل صوتی هم میداشت تا کسایی مثل بنده می تونستیم با توجه به محدودیت های زمانی که داریم از کتاب به صورت صوتی استفاده کنیم مخصوصا با صدای شاهکار آقای میر طاهر مظلومی و یا خانمی که با گویش شیرین کتاب صوتی رو تهیه کردن

1

نسخه pdf کتاب ۶۰ تومن؟! هیچ کس منکر زحمت نویسنده توی این مجموعه نمیشه،و کسی که تجربه داشته باشه هم میدونه طنز نویسی کار خیلی سختیه ولی ما هم دلمون خوشه داریم الکترونیک میخونیم نصف نسخه واقعی پول میدیم...(با این که با pdf چشم هامون در میاد) با کمال احترام با اینکه به شخصه عاشق قسمت های قبلی ام نمیخرم با این وضع قیمت:)

5

زودتر خواهش می کنم ابن کناب رو هم آقای میرطاهر مظلونی بخونن برامون لطفا لطعا

5

من هر چهار جلد آبنبات رو‌ خوندم. سر این آبنبات نارگیلی خیلی خندیدم و دلم میخواد بازم بخونمش. ضمن یه تشکر اساسی و‌ویژه از آقای صدقی خوش ذوق میخ‌ام همه‌ی آثارش رو‌ بخونم. امیدوارم جلد پنجم و ششم و هفتم آبنبات زعفرانی و گردویی و پنیری و... بیاد و هرکدوم ۷۰۰ صفحه کمتر نباشه:,)

نمایش 32 نقد دیگر
4.4
(71)
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
130,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آبنبات نارگیلی
آبنبات نارگیلی
مهرداد صدقی
انتشارات سوره مهر
4.4
(71)
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
130,000
تومان