0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در قم

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در قم

جاذبه های گردشگری در قم

کتاب متنی
ناشر:
درباره ماجراجو در قم

نقد و بررسی کتاب ماجراجو در قم

کتاب ماجراجو در قم اثر موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، دروازه‌ای به سوی دنیای شگفت‌انگیز استان قم، نگین مذهبی ایران، است. کتاب ماجراجو در قم با گشتی در تاریخ پرفراز و نشیب این استان، خواننده را با زوایای مختلف فرهنگ و تمدن قم آشنا می‌کند. از رازهای نهفته در دل بناهای تاریخی و مذهبی، تا آداب و رسوم و سنت‌های مردم قم، همه و همه در این کتاب به تصویر کشیده شده‌اند. قم، تنها به عنوان یک شهر مذهبی شناخته نمی‌شود، بلکه این استان مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیر است. از دشت‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع، تا غارهای شگفت‌انگیز و چشمه‌های جوشان، همه و همه در این استان به چشم می‌خورند. کتاب ماجراجو در قم با معرفی این جاذبه‌ها، خواننده را به سفری اکتشافی در دل طبیعت بکر قم دعوت می‌کند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های سبک زندگی حوزه گردشگری علاقه دارید حتما به دسته‌بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی؛ نویسندگانی خلاق و پرکار

موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی نویسنده و پژوهشگران ایرانی هستند. این دو نویسنده تاکنون بیش از 50 جلد کتاب در زمینه های مختلف، از جمله ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ، جغرافیا و ایرانگردی نوشتند. جهت مشاهده سایر آثار موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در قم را بخوانیم

کتاب ماجراجو در قم با زبانی ساده، خواننده را با زوایای مختلف فرهنگ و تمدن قم آشنا می‌کند. از رازهای نهفته در دل بناهای تاریخی و مذهبی، تا آداب و رسوم و سنت‌های مردم قم، همه و همه در این کتاب به تصویر کشیده شده‌اند. قم، مهد صنایع دستی و سوغات‌های منحصر به فرد است. از قالی‌های نفیس و ظروف سفالی، تا سوهان قم و انگشترهای عقیق، همه و همه از جمله سوغات‌های این استان هستند که در کتاب ماجراجو در قم به آن‌ها پرداخته شده است. قم، زادگاه و پرورشگاه شخصیت‌های برجسته‌ای در تاریخ ایران بوده است. از علما و مراجع دینی، تا شاعران و نویسندگان نامدار، همه و همه در این استان زندگی کرده‌اند. کتاب ماجراجو در قم با معرفی این شخصیت‌ها، الگوهای شایسته‌ای را به نسل جوان معرفی می‌کند. این کتاب با زبانی ساده و لحنی طنز نگاشته شده است، به گونه‌ای که برای کودکان و نوجوانان جذاب و خواندنی باشد. در مجموع، کتاب ماجراجو در قم منبعی مفید و جذاب برای آشنایی با استان قم است. این کتاب با ارائه اطلاعات جامع و تصاویر جذاب، خواننده را به سفری پرماجرا و آموزنده به این استان تاریخی و مذهبی می‌برد.

در بخشی از کتاب ماجراجو در قم می‌خوانیم 

قدیمی‌ترین آثار مکشوفه در استان قم متعلق به هزاره ششم تا حدود هزاره ششم تا حدود هزاره چهارم است که مربوط به ناحیه قره تپه قمرود است. مقایسه این آثار با آثار مکشوفه از تپه سیلک کاشان و چشمه علی (ری باستان)، نشان از ارتباط نزدیک این تمدن‌ها دارد. بر اساس مدارک و اسناد موجود این ناحیه از دیرباز مسکون بوده و از دوره هخامنشیان و پس از آن نیز نام آن به کرات ذکر شده است. در دوران پس از اسلام نیز به علت وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) بر اهمیت آن بسیار افزوده شده است. رویدادهای تاریخی این منطقه، بیشتر تحت تاثیر نواحی اطراف، از جمله کاشان و ری قرار داشته است.

می‌گویند محل کنونی شهر قم، به دلیل پست و گود بودن، آب رودهای تیمره / دیمره و اناربار و قم، را در خودش جمع می‌کرد از این رو به آن قم گفته‌اند. چون در زبان عربی محل جمع شدن آب را قم می‌گویند. همچنانکه قمقمه را نیز به همین دلیل که مقداری آب در خودش جای می‌دهد، قمقمه می‌گویند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در قم 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
287.۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
38 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۱۶:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۸۷.۱۸ کیلوبایت
۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
14,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در قم
جاذبه های گردشگری در قم
شکیب
منتظر امتیاز
14,900
تومان