0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراجو در ایلام

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در ایلام

جاذبه های گردشگری در ایلام
ناشر:
شکیب
درباره ماجراجو در ایلام

نقد و بررسی کتاب ماجراجو در ایلام

کتاب ماجراجو در ایلام اثر موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، دروازه‌ای به سوی استان ایلام، نگینی در غرب ایران است. ایلام، با وجود برخورداری از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، به دلیل موقعیت جغرافیایی و ناامنی‌های گذشته، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. ماجراجو در ایلام با معرفی دقیق و جامع این استان، نقشی مهم در شناساندن این گنجینه پنهان به ایران و جهان ایفا می‌کند. این کتاب، خواننده را به سفری هیجان‌انگیز در دل طبیعت بکر، تاریخ پرفراز و نشیب و فرهنگ غنی این سرزمین می‌برد. از تمدن‌های باستانی مانند عیلام و آشور تا جنگ‌های ایران و عراق، ایلام همواره در گذرگاه تاریخ قرار داشته است. 

ماجراجو در ایلام با شرح وقایع تاریخی و معرفی بناهای باستانی، به درک بهتر گذشته این استان کمک می‌کند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های سبک زندگی حوزه گردشگری علاقه دارید حتما به دسته‌بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی؛ نویسندگانی خلاق و پرکار

موسی زمان زاده دربان نویسنده و پژوهشگر ایرانی است. او تاکنون بیش از 50 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف، از جمله ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ، جغرافیا و ایرانگردی به نگارش درآورده است. محمد جولایی تهرانی نویسنده و پژوهشگر ایرانی است. او در زمینه‌های مختلف، از جمله ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ، جغرافیا و ایرانگردی، تالیف داشته است. جهت مشاهده سایر آثار موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در ایلام را بخوانیم

ماجراجو در ایلام با معرفی فرهنگ، موسیقی، غذا و صنایع دستی این استان، خواننده را با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز آشنا می‌کند. مردم ایلام، با آداب و رسوم و فرهنگ غنی خود، هویت و اصالت خود را حفظ کرده‌اند. ماجراجو در ایلام علاوه بر جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، به عنوان یک راهنمای سفر نیز عمل می‌کند. معرفی بهترین زمان سفر، مسیرهای دسترسی، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری، این کتاب را به منبعی ارزشمند برای گردشگران تبدیل می‌کند. مطالعه این کتاب، اطلاعات عمومی شما را درباره استان ایلام، تاریخ، فرهنگ و طبیعت آن افزایش می‌دهد. ماجراجو در ایلام با نثری روان و جذاب، برای عموم مردم قابل فهم و خواندنی است. طبیعت ایلام هم گویی تابلویی از نقاشی از خداوند است. کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، دشت‌های سرسبز و رودخانه‌های خروشان، تنها بخشی از زیبایی‌های این استان هستند. 

ماجراجو در ایلام با توصیفات دقیق و تصاویر چشم‌نواز، خواننده را مجذوب طبیعت بکر و شگفت‌انگیز ایلام می‌کند. در پایان، اگر به دنبال کتابی هستید که شما را به سفری هیجان‌انگیز در استان ایلام ببرد، ماجراجو در ایلام را انتخاب کنید. این کتاب، دریچه‌ای نو به سوی سرزمینی ناشناخته به نام ایلام خواهد گشود. علاوه بر موارد ذکر شده، ماجراجو در ایلام برای دانشجویان رشته‌های تاریخ، جغرافیا و گردشگری، علاقه‌مندان به عکاسی و طبیعت‌گردی و افرادی که قصد مهاجرت به استان ایلام را دارند مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب ماجراجو در ایلام می‌خوانیم 

کهن‌ترین منابعی که نام عیلام در آن ذکر شده به احتمالی متعلق به قرن بیست و هفتم پیش از میلاد است. مملکت و دولت قدیم عیلام واقع در قسمت جنوب غربی ایران کمابیش مطابق با سرزمین خوزستان است که حدود ۲۴۰۰ سال قبل از میلاد تا سال ۵۵۰ قبل از میلاد، گاه مستقل بود و گاه تحت استیلای دولت‌های مجاور در بین‌النهرین قرار داشت. چهره ایران، سعید بختیاری / صفحه 124 از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی بخشی از شبکه جنوب‌شرقی رودهای دجله و فرات به عیلام تعلق داشت. دولت عیلام در فواصلی نیز نواحی کوهستانی و جلگه‌ای واقع در شمال شرقی و جنوب‌شرقی قسمت‌های پست بین‌النهرین را در بر داشت، ولی تعیین قلمرو دقیق آنها دشوار است. از ظهور امپراتوری هخامنشی در ۵۵۰ قبل از میلاد، عیلام از ولایات خراجگزار ایران گردید. آنچه امروزه ایلام خوانده می‌شود، بخشی از این حکومت بوده و در زمان اردشیر بابکان ما سبذان نامیده می‌شد. 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در ایلام

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
316.۵۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
45 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۳۰:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۱۶.۵۷ کیلوبایت
۴۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
14,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ماجراجو در ایلام
ماجراجو در ایلام
موسی زمان زاده دربان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در ایلام
ماجراجو در ایلام
جاذبه های گردشگری در ایلام
شکیب
0
(بدون نظر)
14,900
تومان