0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراجو در همدان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در همدان

جاذبه های گردشگری در همدان
ناشر:
شکیب
درباره ماجراجو در همدان

نقد و بررسی کتاب ماجراجو در همدان

کتاب ماجراجو در همدان به قلم موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را به سفری پرماجرا و هیجان‌انگیز در یکی از کهن‌ترین و زیباترین شهرهای ایران، همدان، دعوت می‌کند. این کتاب که از مجموعه کتاب‌های ماجراجو است، به معرفی استان همدان، با تمام ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فردش می‌پردازد. کتاب به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: بخش اول: به معرفی استان همدان، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، زبان و گویش، جمعیت، مشاهیر و دیگر اطلاعات کلی مربوط به این استان می‌پردازد. بخش دوم: به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان اختصاص دارد. این بخش شامل 10 فصل است که هر فصل به معرفی یکی از شهرستآن‌های استان همدان می‌پردازد. در هر فصل، اطلاعات کاملی درباره جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری هر شهرستان ارائه می‌شود.. اگر شما هم به مطالعه‌ی کتاب‌های حوزه گردشگری علاقه دارید، به دسته بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

کتاب ماجراجو در همدان با زبانی ساده و جذاب، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا سفری پربار و خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید. در این سفر، با تاریخ پرفراز و نشیب این شهر، فرهنگ و رسوم غنی مردمانش، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیرش و بسیاری دیگر از شگفتی‌ها آشنا خواهید شد. همدان، شهر تاریخ و تمدن، در انتظار ماجراجویی شما است. همدان، با قدمتی بیش از 3000 سال، پایتخت مادها و هخامنشیان بوده و گنجینه‌ای از آثار تاریخی و باستانی را در خود جای داده است. گنجنامه، تپه هگمتانه، آرامگاه ابوعلی سینا، غار علی صدر، میدان امام خمینی (ره) و بسیاری دیگر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، همدان را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. 

 موسی زمان‌زاده دربان، محمد جولایی تهرانی  

نویسندگان کتاب ماجراجو در استان همدان ، دارای چندین کتاب دیگر در این حوزه هستند. برخی از کتاب‌هایشان عبارتند از :

جهت مشاهده سایر آثار موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در همدان را بخوانیم

دلایل متعددی برای مطالعه این کتاب وجود دارد. کتاب مطالب مهمی را در خصوص گردشگری به شما ارائه می‌دهد و پیش از سفر به استان همدان، دیدگاه شما را نسبت به این استان دگرگون خواهد کرد و سفرتان را به تجربه‌ای به‌یادماندنی و پربار تبدیل خواهد کرد. کتاب ماجراجو در همدان یک منبع جامع و کامل برای شناخت استان همدان، با تمام ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فردش است. اگر به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستید، این کتاب اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب با زبانی ساده و جذاب نوشته شده و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان نیز سرگرم‌کننده و آموزنده باشد. اما این کتاب، فقط یک راهنمای سفر نیست. ماجراجو در استان همدان، دعوتی به تفکر و تأمل در فرهنگ و هویت ایرانی است و به مسائلی مانند حفظ محیط زیست، احترام به فرهنگ بومی، و توسعه پایدار می‌پردازد اگر قصد سفر به همدان را دارید یا به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ماجراجو در همدان می‌خوانیم

آشنایی با همدان

قدمت شهر همدان بسیار زیاد است و حداقل به سده هفتم قبل از میلاد می‌رسد. در برخی منابع تاریخی قید شده که شهر همدان در قرن هفتم قبل از میلاد توسط دیااکو، موسس سلسله ماد، به عنوان پایتخت، بنا شده و آن را اگباتانا می‌نامیدند و مورخان دیگر از آن به عنوان اکباتانا یاد کرده اند. این نام مشتق از واژه ایرانی هنگمته بوده و به هگمتانه تبدیل یافته و به معنی محل اجتماع بوده است. در دوران مادها، همدان پایتخت آنان بود و در دوره هخامنشیان، اگرچه از اهمیت آن کاسته شد، اما به یکی از پایتختهای تابستانی آنان مبدل گردید.

تاریخچه پایتخت تاریخ و تمدن ایران

کوروش بزرگ هخامنشی، آستیاگ، آخرین پادشاه ماد را شکست داد و همدان پایتخت وی را تصرف کرد و به دلیل جایگاه طبیعی ویژه آن، مقر تابستانی خود قرار داد. سلوکوس در ۳۱۳ پ.م، همدان را گشود و چپاول کرد. شهر همدان در ۲۳ه. ق به دست مسلمانان افتاد. در ۳۱۹ ه. ق، دچار چپاول سپاه دیالمه گردید، ولی در روزگار سلجوقیان بزرگی و اعتبار از دست رفته خود را به دست آورد و مدتی پایتخت بود. مغولان در ۶۱۷ ه.ق، همدان را خراب کردند. این شهر تا برآمدن صفویه، محل کشمکش بین ایران و عثمانی بوده و شاه عباس آن را گشود و عثمانی ها را گوشمالی داد. پس از برافتادن صفویان، بار دیگر در ۱۳۳۸ ه.ق، عثمانی‌ها بر آن دست یافتند، ولی در ۱۱۴۵ ه.ق، نادرشاه افشار آن را گرفت و عثمانی ها را بیرون راند. شهر همدان به دلیل قرار گرفتن بر سر راههای باختر ایران، در سده های اخیر از لحاظ سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

نام‌های تاریخی همدان 

امدانه: چنانکه گفته شد امدانه یا آمادی، نخستین نام این شهر در کتیبه آشوری پیلسر آمده است. بنابراین تاریخ بنای شهر همدان بیش از ۳ هزار سال است.

هگمتانه: یا هنگمتانه که به معنی محل تجمع است، ترکیبی از دو واژه «هنگ» به معنای جا و «متا» به معنی تجمع. در یونانی «اکباتان» و در پارسی «هگمتانه» است.

سارو:  بنا به گفته یاقوت حموی رومی و این فقیه همدانی، بانی شهر همدان جم بن نوجهان بوده و او نام آن را «سارو» گذارده و عرب ها آن را «ساروق» خوانده‌اند.

زینستان ایرانشهر: نویسنده تاریخ قدیم قم، بر این باور است که نام در زمان کی‌‌خسرو به شهر همدان داده شده است. چون این شهر محل نگهداری سلاح های جنگی بوده و به بیان دیگر سلاح‌‌خانه بوده است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در همدان 

 اگر شما هم به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.



 



.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
310.۵۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
38 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۱۶:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۱۰.۵۹ کیلوبایت
۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
14,900
٪50
7,450
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
ماجراجو در زنجان
ماجراجو در زنجان
موسی زمان زاده دربان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در همدان
٪50
ماجراجو در همدان
جاذبه های گردشگری در همدان
شکیب
0
(بدون نظر)
14,900
٪50
7,450
تومان