0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی بی پیک

معرفی، خرید و دانلود کتاب بی بی پیک

درباره بی بی پیک

دنیای کتاب‌ها، پر از داستان‌های شنیدنی و جذاب از سرزمین‌های مختلف است و کتاب بی‌بی پیک اثر لودمیلا اولیتسکایا یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب که نامش را از کتاب الکساندر پوشکین به نام Qeen of spades گرفته است در قرن بیستم منتشر شد و داستان سه نسل از زنان روسیه در آن روایت شده است. زنانی که باهم در یک خانه زندگی می‌کنند. این سه نفر که مادربزرگ، مادر و نوه هستند چیزی میان عشق و نفرت را تجربه می‌کنند. پیرزنی ۹۰ساله به نام موئر مادربزرگ این خانواده است که تلاش می‌کند کنترل همه چیز را همچنان به دست داشته باشد و دختر و نوه‌هایش از او بترسند. دختر او زن ۶۰ ساله‌ای است که به‌عنوان یک پزشک زندگی حرفه‎‌ای خوبی دارد؛ اما در خانه هنوز مطیع مادرش است؛ اما سرانجام تصمیم می‌گیرد علیه او قیام کند. از سوی دیگر کاتیا نوه‌ی موئر هم در داستان حضور دارد و او هم به نوبه‌ی خودش در حال شورش نسبت به نسل پیشین است. لودمیلا اولیستکایا به‌خوبی روابط میان این سه نفر را تصویر کرده است و نمادی از تحول زنان روس در طول زمان به وجود آورده است.

کتاب بی بی پیک طرفداران زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد و مانند بسیاری از رمان‌های روسی در ایران هم شناخته شده است. نشر چشمه این کتاب را با ترجمه‌ی الهام کامرانی منتشر کرده است و نسخه‌ی الکترونیک آن هم با همکاری فیدیبو منتشر شده است. اگر اهل خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی هستید می‌توانید این نسخه را از دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو خریداری کنید و بخوانید.

لودمیلا اولیتسکایا کیست؟

Lyudmila Evgenyevna Ulitskay رمان‌نویس و داستان‌نویس مدرن روسی است که در سال ۱۹۴۳ شهر داولکانووو به دنیا آمد؛ اما زمانی که کمتر از یک سال داشت خانواده‌اش به مسکو رفت و او در این شهر بزرگ شد. او به دانشگاه دولتی مسکو رفت و مدرک خود را در رشته‌ی ژنتیک گرفت. او مدتی را در این حوزه کارکرد و سپس چند سالی شغل نداشت و به ازدواج و بزرگ کردن دو فرزندش مشغول شد. پس از آن لودمیلا فعالیت ادبی خود را با تئاتر شروع کرد و کم‌کم برای داستان‌هایش مورد تحسین قرار گرفت. اولین رمان او در سال ۱۹۹۴ به روسی منتشر شد و سپس به زبان‌های دیگر برگردانده شد. او در سال ۲۰۱۴ جایزه معتبر دولتی اتریش برای ادبیات اروپا را به دست آورد. کتاب‌های زیر از این نویسنده در فیدیبو موجودند:

·      فقط یک طاعون ساده

·      مربای روسی

چرا باید کتاب بی‌بی پیک را خواند؟

کتاب بی‌بی پیک یک نمونه‌ی خوب از ادبیات قرن بیستم روسیه است. این کتاب تصویری از سه نسل زن رسم کرده است و به کمک آن می‌توانید درک بهتری از تغییرات ذهنیت‌های زنان در طول قرن‌های اخیر به دست آورید و ببینید زنان مدرن‌تر چگونه از مادرانشان فاصله گرفته‌اند. این کتاب سرگرم‌کننده و جذاب است و می‌تواند ساعات خوشایندی را برای خواننده بسازد.

در بخشی از کتاب بی‌بی پیک می‌خوانیم

آنا فیوردورونا تا جایی که به یادداشت همه‌ی عمر همین‌طور بود. همیشه از قبل با خودش تمرین می‌کرد که چطور با مادرش ارتباط برقرار کند. بچه که بود پشت در اتاق مادرش خشکش می‌زد؛ درست مثل شناگری قبل از شیرجه‌زدن در آب. بزرگتر که شد مثل مشت‌زنی قبل از مسابقه با قدرتمندترین حریف، خودش را آماده پیروزی که نه باخت آبرومندانه‌ای می‌کرد؛ اما در این ساعت از صبح پیش از آنکه آنا خودش را آماده کند پیرزن غافلگیرش کرده بود و این طور شد که او برای اولین‌بار مادرش را طوری دید که چشمان دیگران می‌بینند. در برابر او فرشته‌ای ایستاده بود؛ بی جنسیت، بدون سن و تقریباً بدون جسم. وجودی که تنها در قالب یک روح موجودیت داشت؛ اما در مقایسه با دیگران فقط آنا فیوردورونا بود که این روح را به‌خوبی می‌شناخت. روح درحالی‌که کتاب جدیدی را در دست می‌فشرد به زبان آمد: «چه چرت‌ و پرت‌های احمقانه‌ای توی این خاطرات فرت‌وفرت برای خودش ردیف کرده و نوشته! کی این مزخرف رو به من داده بخونم؟ سال ۱۹۱۶ من هنوز با پدرم توی پاریس زندگی می‌کردم. یک دختربچه کوچولو بودم.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب بی بی پیک

بی بی پیک یک کتاب خواندنی و جالب است که خواننده را وادار می‎‌کند کمی متفاوت به دنیا نگاه کند. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های زیر هم انتخاب‌های خوبی برای شما هستند:

·      عقاید یک دلقک اثر هانریش بل انتشارات مجید

·      سه شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم انتشارات البرز

·      مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن نشر نون


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
461.۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
70 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۰:۰۰
نویسندهلودمیلا اولیتسکایا
مترجمالهام کامرانی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Первые и последние: рассказы
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۶۱.۹۵ کیلوبایت
۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بی بی پیک
بی بی پیک
لودمیلا اولیتسکایا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بی بی پیک
بی بی پیک
لودمیلا اولیتسکایا
نشر چشمه
4.5
(2)
23,000
تومان