0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ملخک

معرفی، خرید و دانلود کتاب ملخک

بازی، زندگی، آرمان شهر
نویسنده:
رنارد سوتْس
درباره ملخک

مطالعه کتاب‌های فلسفی کار ساده‌ای نیست؛ چرا که انرژی زیادی از ما می‌گیرد و باید با نهایت تمرکز، جملات و گزاره‌های این آثار را بخوانیم تا بلکه از بین حرف‌های فلسفی‌شان چیزی بفهمیم. اما در میان کتاب‌های فلسفی سخت خوان، گاهی کتاب‌هایی مانند کتاب ملخک نیز یافت می‌شوند که خواندن‌شان ساده و جذاب است. مزیت این کتاب در این است که عمیق‌ترین اندیشه‌های فلسفی را با داستان بیان می‌کند و همین داستان گویی جذابش است که کمک می‌کند هم حرف‌هایش را بفهمیم و هم با آن سرگرم شویم. کتاب ملخک داستان ملخی را روایت می‌کند که به پایان زندگی‌اش نزدیک می‌شود و درگیر سوالات فلسفی از خودش شده است. بهترین راه و روش زندگی کردن چیست؟ مرگ خوب است یا زندگی؟ پایان بد است؟ سرگرم شدن چگونه است؟ زندگی را باید به بازی کردن گذراند؟ تمام این سوالات دائما در ذهن هر انسانی به اشکال گوناگون تکرار می‌شوند و پاسخ مطلقی نیز برای آن‌ها وجود ندارد. رنارد سوتس این کتاب را که در دسته نظریه‌ها و مکاتب فلسفی جای می‌گیرد، نوشته تا ما را تشویق کند به این مفاهیم عمیق‌تر نگاه کنیم.


درباره نویسنده

برنارد سوتس، یک پژوهشگر آمریکایی در حوزه فلسفه است که سال‌های سال در زمینه ایده‌های فلسفی تحقیق و تفکر کرده است. سوتس در دانشگاه‌های مختلفی در آمریکا و کانادا فلسفه تدریس کرد و نهایتا با نوشتن کتاب ملخک به اوج شهرت رسید. دلیل محبوبیت کتاب ملخک این بود که برنارد سوتس در اوج پختگی و تسلط بر فلسفه، این کتاب را به ساده‌ترین زبان ممکن نوشت. سوتس در حال حاضر در دانشگاه‌های ایالاتی مانند ایلینویز و واترلو صاحب کرسی‌های علمی است و فلاسفه دنیا برایش اعتبار فراوانی قائل هستند.


چرا باید کتاب ملخک را بخوانیم؟

اگر به فلسفه علاقه دارید، احتمالا شنیدن این خبر که کتابی فلسفی با زبانی ساده و روایتی داستانی وجود دارد، حسابی شما را خوشحال خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این کتاب، امکانی است که برای اندیشیدن در اختیار خواننده‌اش قرار می‌دهد. در واقع، شما به جای اینکه تمام تمرکز و انرژی خودتان را صرف فهمیدن جملات کتاب بکنید، می‌توانید هر جمله را خیلی راحت بخوانید و روی آن حسابی فکر کنید. همین ویژگی نیز باعث محبوبیت فراوان کتاب ملخک شده است. ارزش بعدی کتاب، نگاه ویژه‌ای است که به مرگ و زندگی دارد. به جای اینکه احساس ترس یا احساس ناخوشایند دیگری نسبت به مرگ در مخاطب ایجاد کند، صرفا خواننده را وامی‌دارد تا بیشتر و منظم‌تر به مرگ فکر کند. به جای اینکه زندگی را مفهومی خوب یا بد بدانید، صرفا زندگی را به گونه‌ای تحلیل می‌کند که بتوانید آن را منطقی مدنظر قرار دهید. همین نگاه منحصر به فردش نسبت به مرگ و زندگی بوده که باعث شده ارزش کتاب ملخک سابی بالا برود.


بخشی از کتاب ملخک

روشن بود که ملخ از زمستان جان سالم به در نخواهد برد و پیروانش در نشستی که بی تردید یکی از آخرین دیدارهایشان بود، گرد او آمده بودند. بیشتر انها پذیرفته بودند که زمان مرگش نزدیک است. ولی چند تنی هنوز از اینکه چنین چیزی مجال رخداد می‌یافت در خشم بودند. دوراندیش از گروه دوم بود و با آخرین درخواست خود نزد ملخ آمد. گفت: "ملخ، چند نفری از ما توافق کرده‌ایم که قسمتی از غذای‌مان را به تو بدهیم و تا بهار کمک حالت باشیم. تابستان آینده کار می‌کنی و عوضش را به ما می‌دهی."

ملخ در پاسخ گفت: "فرزند عزیزم، موضوع هنوز هم برای تو روشن نشده. واقعیت این است که من کار نخواهم کرد تا چیزی به شما پس بدهم. به هیچ رو کار نخواهم کرد. گمان می‌کردم زمانی که مورچه مرا از در خانه‌اش راند، این را به خوبی روشن کرده‌ام. البته رفتنم به پیش او از ابتدا اشتباه بود. سستی کردم، سستی‌ای که دیگر به آن تن نخواهم داد."


پیشنهادهایی به علاقه‌مندان کتاب ملخک

به علاقه مندان کتاب ملخک پیشنهاد می‌کنیم که این سه کتاب را نیز مطالعه کنند:

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی

استفاده کردن از نظرات و اندیشه‌های فلسفی برای بهتر زیستن، ایده جذابی است و بسیاری از افراد به دنبال کتابی هستند که چنین چیزی را در اختیار آن‌ها بگذراد. کتاب فلسفه‌ای برای زندگی همان کتابی است که دنبالش هستید.

کتاب راهنمای زندگی

جولیان باگینی و آنتونیا ماکارو این کتاب را با جمله فلسفه برای همیشه و در هر شرایطی به بازار معرفی کرده‌اند. شما می‌توانید به کمک این کتاب، زندگی خود را بر فلسفه مبتنی کنید.

کتاب فلسفه در 30 روز

این کتاب فلسفه را در 30 فصل کوتاه و مختصر آموزش می‌دهد. هر فصل آن را می‌توانید در یک روز مطالعه کنید و در نتیجه، در عرض 30 روز نگاهی کلی نسبت به فلسفه به دست آورده‌اید. 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
305 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۱۰:۰۰
نویسندهرنارد سوتْس
مترجمآرش فرزاد
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Grasshopper: Games, Life, and Utopia, ۳rd ed.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۰ مگابایت
۳۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.6
(5)
72,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ملخک
ملخک
رنارد سوتْس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ملخک
ملخک
بازی، زندگی، آرمان شهر
نشر بیدگل
4.6
(5)
72,100
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر