0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غریبه

معرفی، خرید و دانلود کتاب غریبه

نویسنده:
ایان رید
درباره غریبه
بهترین توصیف از رمان‌های ایان رید و به‌خصوص «غریبه» را می‌توان از زبان یکی از شخصیت‌هایی که خلق کرده شنید؛ در داستان من خبری از خون و خونریزی، قتل، خشونت و صحنه‌های نفس‌گیر نیست، بعید است در طول داستان از ترس یکه بخورید و از جا بپرید. این چیزها برای من ترسناک نیستند. چیزی متحیرم می‌کند که ایمانم را به آنچه در زندگی مسلم می‌دانم بگیرد و آرامشم را برهم بزند. داستان‌های علمی تخیلی همیشه یکی از بهترین ابزارها برای بیان استعاره هستند. غریبه کتابی‌ست که به سختی می‌توان آن را در یک ژانر خاص قرار داد بلکه بیشتر یک اثر ترسناک علمی تخیلی، پادآرمان شهری، پارانوئیدی و اعتیادآور است که در آن به هر رویدادی باید به دیده‌ی تردید نگاه کرد. کاوش ایان رید در میان رابطه‌ی شخصیت‌های داستان آن را به جهانی پر از سوالات و احتمالات تبدیل می‌کند. کتاب غریبه دومین رمان نویسنده‌ی کانادایی، ایان رید بعد از «تو این فکرم که تمامش کنم» اولین بار در سال 2018 به عنوان یک تریلر روانشناختی و ترسناک با پس‌زمینه‌ی علمی تخیلی در آمریکا منتشر شد. غریبه داستانی غریب و مرموز دارد. زن و شوهری در مزرعه‌ای دورافتاده و دنج روزگار می‌گذرانند. رمان با حضور یک مرد ناآشنا در خانه‌ی روستایی صدساله‌ی این زوج آغاز می‌شود و این آغاز یک روایت پُرتنش و مملو از هیجان است که مخاطب را تا انتها رها نمی‌کند. ایان رید توانایی شگرفی در ساختن تاریخ زوج‌ها دارد و رازهایی که در بن‌مایه‌ی زندگی‌های مشترک پنهان مانده‌اند و کافی است غریبه‌ای از آن‌ها «مطلع» باشد. این رمان را می‌توان کتاب «شک» دانست. شکی که تمام اجزای اثر را در خود فرومی‌برد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
294 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۸:۰۰
نویسندهایان رید
مترجم کوروش سلیم زاده
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Foe
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۹ مگابایت
۲۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

همان طور که در معرفی کتاب، اشاره شده، در این کتاب از هیجان و اکشن و موقعیت‌های ناگهان غافلگیر و شگفت زده تان کند، خبری نیست. در عوض، کتاب روندی آرام دارد. در زندگی روزمره، با اتفاقاتی مواجه می شوید که معمولی هستند و خارق العاده نیستند. اما همین اتفاقات کوچک، گویی چیزی را عوض می کنند. چیزهای تعیین کننده ای که برغم تعیین کنندگی‌شان، در بدو امر به چشم نمی آیند.

4
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

اینجا هم مثل بقیه کتابای ایان رید یه اتمسفر غریبی وجود داره. میدونی یه جای کار میلنگه، یه چیزی درست نیست اما نمیتونی روش دست بذاری و تا وقتی که نفهمی که ماجرا چیه نمیتونی کتابو زمین بذاری. پیرنگ اصلی داستان علمی‌تخیلیه اما فقط در همین خلاصه نمیشه و به مسائل و درگیری‌های ارتباطات انسانی رو هم در بر میگیره.

5

با اینکه ممکن است در طول خواندن رمان بخواهید آن را کنار بگذارید، -شاید جاهایی حوصله‌تان سر برود- اما به شما توصیه می‌کنم کتاب را تا انتها رها نکنید. پایان شگفت‌انگیز آن فراتر از چیزی است که بتوانید حدس بزنید.

4
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

داستان خیلی جالبی بود.اولین کتابی هست که از این نویسنده خوندم .بنظر خیلی توانمند میان

3.8
(11)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
88,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غریبه
غریبه
ایان رید
نشر چشمه
3.8
(11)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
88,000
تومان