0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گرامافون: ماجرای تلخ گریبایدوف

معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی گرامافون: ماجرای تلخ گریبایدوف

نویسنده:
شرمین نادری
ناشر:
فیدیبو
درباره گرامافون: ماجرای تلخ گریبایدوف
«گریبایدوف» نماینده‌ای بود که به عنوان وزیرمختار به ایران فرستاده شد. جایی که خودش هیچ تمایلی نداشت تا به آن سفر کند. اما این سفر واقعاً برای او سفر نامبارکی بود، چرا که دیگر نتوانست به کشورش برگردد. ماجرای قتل گریبایدوف و هزینه‌ای که ایران بابت آن متحمل شد ماجرای جالبی است که در این قسمت از گرامافون خواهید شنید. موسیقی: ضربی - علی قمصری.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
40.۳۰ مگابایت
مدت زمان
۱۷:۳۶
نویسندهشرمین نادری
راویاحترام برومند
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۰۷
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰.۳۰ مگابایت
۱۷:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با عرض سلام . تشکر ویژه از پلتفرم فیدیبو بابت توجه به موضوعات تاریخ ایران، ولو به صورت بسیار فشرده و غیر تخصصی. در مورد ماجرای گریبایدوف و امثال این اتفاقات، عزیزان باید به زمان واقعه و فرهنگ عمومی مردم در آن روزگار توجه داشته باشند. حتی اگر زنان و دختران گرجی به صورت اسیر وارد حرمسرای ایرانی ها شده بودند، فرهنگ ان زمان نه در ایران و نه در گرجستان، پس از خروج آنان از حرمسرا و بازگشت به کشورشان، دید خوبی به آنها نداشتند وچه بسا که خودشان نیز با این شرایط خو گرفته و یا به علت داشتن تعلق خاطر به همسر و فرزند، قصد خروج از حرمسرا را نداشتند، چون می دانستند هم از خانواده ی جدید ایرانی شان جدا می شوند و هم اینکه خانواده ی خودشان، آنها را نمی پذیرند و مجبور به زندگی سخت در کشور خودشان می شوند؛ پس بین بد و بدتر، در حرمسرای ایرانیان ماندن را پذیرفته بودند.چون آن موقع به تازگی گرجستان و چندین قسمت دیگر از ایران، پس از قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان، از ایران جدا شده بودند&#۳۹;؛ احتمالا خودشان هم به سرزمین اصلی؛ یعنی ایران تعلق خاطر داشتند و خودشان را به عنوان اسیر جنگی محسوب نمی کردند. ولی اگر این موارد را در نظر نگیریم، و بخواهیم با دید انسان امروزی، به ماجرا نگاه کنیم؛ گریبایدوف با آن سر پرشور و عواطف رومانتیک؛ قهرمان یک تراژدی تاریخی و شهید در راه خدمتگزاری به وطنی که او را به تبعید فرستاده؛ محسوب می شود.

5

گريبايدوف از قهرمانان بزرگ روسي هست كه هنوز هم مجسمه اش در گرجستان و خيلي از شهرهاي شوروي سابق ديده ميشه. شخصيت بسيار بزرگ و مهمي بوده. هم اديب و شاعر بوده هم حقوقدان و سياستمدار. چه در دولت تزار و چه در ايران به آرمان ها و ارزش هايي كه داشته پايبند بوده. ما ماجراي گريبايدوف رو فقط از منظر خودمون نگاه ميكنيم در صورتي كه توحشي كه در قتل او انجام شد در دنياي سياست بي سابقه بوده و جز بدنامي براي ايران چيزي نداشته. چه درست گفته بوده خودش ان زمان كه در دنياي متوحش ايران جواني ام رو بگذرانم. ابتدا توجه كنيم كه چه شده بوده كه اسيرهاي گرجي آن هم زنان آن هم در حرمسرا هاي بزرگان در ايران بودند. و موضوع ديگر آنكه آن زنان ميل به بازگشت به كشور و خانواده خود داشتند. با معيارهاي انساني امروزه اگر نگاه كنيم پس در واقع گريبايدوف شخصيت مثبت و قهرمان و شهيد در اين موضوع است. اينكه در برابر قدرت و خلاف اعتقاداتش سرخم نميكرده دليل موجهي براي قتل آن هم انگونه وحشيانه نيست. سرنوشت آن سر گم شده هم چيزي نبوده جز جزغاله شدن و دور شهر گرداندن.

1

تصور كنيد چند زن بي پناه كه به اجبار به كنيزي يا همسري اشخاصي دربيايند به خانه شما پناه بيارند ، عكس العمل چيست اينجا تاريخ روايت را عوض ميكند ، تاريخ ما.....

5

سلام بسیار عالی بود با بیان بسیار زیبای خانم برومند بی نهایت شنیدنی تر گشته بود امیدوارم صدای گرم ایشان و آقای شاه محمدلو را برای سایر کتب داشته باشیم.

3

نمیدونم ویکیپدیا جمله‌هاش رو از رو این قصه نوشته یا برعکس، بعضی جاها مو نمیزنه.

5

مردم ایران همیشه بی تدبیر کاری را انجام میدن و دودش توی چشم همه میره

5

روایت بسیار روان و دلنشین، داستان بسیار جذاب

5

کاش هرشب پخش میکردید سه روز منتظر نشینیم🥹

5

خیلی داستان جالبیه این داستان گریبایدوف.

5

واقعا جذاب بود خیلی لذت بردم 🤍✨

نمایش 6 نقد دیگر
4.6
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گرامافون: ماجرای تلخ گریبایدوف
گرامافون: ماجرای تلخ گریبایدوف
شرمین نادری
فیدیبو
4.6
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
رایگان