0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرشتهٔ تاریخ

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرشتهٔ تاریخ

درباره فرشتهٔ تاریخ
در جایی از نمایش والتر بنیامین رو به ما خواهد کرد و خواهد گفت: «من شاید همون خاطره‌ای هستم که الان در لحظۀ خطر روشن می‌شه... و اینکه شما چطور در اکنونِ خودتون تصویر من رو که جرقه‌زنان ظاهر می‌شه به چنگ می‌آرید...» و با همین گفتار خود را پیوند می‌زند به کل تاریخ ستمدیده، پس همان‌گونه که "فرشتۀ نو"ی پل کِله در تفسیر بنیامین بدل شده بود به شاهدی برای اعصار ظلمانی، اکنون نیز خود تمثیلی می‌شود از همان "فرشتۀ تاریخ" که از همان منظر به اکنونِ پرخطرِ ما چشم دوخته است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
107 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۴:۰۰
نویسنده محمد رضایی راد
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ مگابایت
۱۰۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ذات نوشتن و خلق کردن درامی درباره فیلسوفی یهودی که آرایش عمیقا متکی به الهیات یهودی ست و بدون فهم پیوستار عرفان یهودی و آرای شولوم و نسبت امر سیاسی با متن مقدس، روایت و برداشت از تاریخ رستگاری ربی‌ها اثری در پیوند میان آرا و زیست بنیامین نوشتن، یک گروتسک غم‌انگیز و یک کمدی ناخواسته است. گرفتاری ماست و البته خصیصه‌نمای جریانی در سنت روشنفکری ما که از پیش از مشروطه تا امروز در یک سو تفاهم بنیادین با خود، دیگری و جهان پیش می‌رود. بدتر این ادعاست که &#۳۴;من برای نوشتن این اثر به محل زندگی بنیامین و حتی محل مرگ او سفر کردم&#۳۴;. تو گویی روح بنیامین به سیاق سرخپوستی که بعد از خودکشی روحش عروج نکرده در مکان پرسه می‌زند. واقعا نویسنده‌ای ناتوان از فهم شاخص‌های زیست‌جهانی جامعه خود در زمانه ای که زیستش می‌کند چه فکر کرده که بدون داشتن فهمی از زمینه تاریخی، ادراکات پدیدارشناختی گره‌خورده به زیست‌جهان فیلسوفی یهودی در بستر تاریخی ناشناخته برای انسانی شرقی پی چنین موضوعی رفته است؟ پاسخ البته روشن است. باور کردن کمدی &#۳۴;اندیشیدن به میانجی ترجمه&#۳۴; و رویکردی عاریه‌ای و مصرف‌گرایانه و توریستی به خود اندیشیدن،خلق کردن و سوژگی داشتن درون هزارتوی نامدرنیته ایرانی.

5
گیرا 🧲

از نظر من، که این سومین باری‌است که بعد از تماشای اجرای این اثر در سال ۱۳۹۸ به خواندن نمایشنامه پرداختم، بی‌شک یکی از درخشان‌ترین نمایشنامه‌های ایرانی است. باید خواند و به لحظه‌لحظه‌های این نمایشنامه ساعت‌ها فکر کرد.

3.5
(2)
گیرا 🧲 (1)
57,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرشتهٔ تاریخ
فرشتهٔ تاریخ
محمد رضایی راد
نشر بیدگل
3.5
(2)
گیرا 🧲 (1)
57,750
تومان