0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاستیل های بنفش

معرفی، خرید و دانلود کتاب پاستیل های بنفش

درباره پاستیل های بنفش

پاستیل‌های بنفش نوشته‌ی کاترین آلیس اپلگیت درباره‌ی عشق، دوستی و خانواده است. شخصیت اصلی داستان پسر بچه‌ی کوچکی‌ست به نام جکسون. جکسون که کلاس پنجم است معتقد است همه‌چیز را باید با عقل، منطق و واقعیت بسنجد و از خیال‌پردازی خوشش نمی‌آید. او برای اولین بار در زندگی‌اش با یک دوست خیالی آشنا می‌شود. او حالا فهمیده است که آدم‌ها همیشه نمی‌خواهند در دنیای واقعی باشند. دوست خیالی جکسون مانند خود او عاشق پاستیل‌های بنفش است.

کتاب پاستیل‌های بنفش در سال 2015 در لیست منتخب گودریدرز قرار گرفت.

کتاب کودک پاستیل‌های بنفش که با ترجمه‌ی آناهیتا حضرتی کیاوندانی توسط نشر پرتقال منتشر شده است یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حال حاضر رده سنی کودک و نوجوان است. این کتاب خیال‌انگیز و دوست داشتنی را می‌توانید از فیدیبو بخوانید.

خلاصه‌ای از کتاب پاستیل‌های بنفش، نه به خیال‌پردازی

پاستیل‌های بنفش روایت پسر بچه‌ای به نام جکسون است. جکسون که حالا به کلاس پنجم رفته است، همراه خانواده‌اش روز های سختی را سپری می‌کنند. پدر جکسون مبتلا به ام‌اس شده است و از آن‌جایی که کارش را از دست داده است دیگر هیچ پولی برای اجاره خانه و حتی خرید غذا ندارند. شرایط و اوضاع آنقدر هر روز بدتر و بدتر می‌شود که در نهایت که تمام خانواده یعنی جکسون، خواهرش، والدینش و سگشان مجبور به زندگی در یک مینی ون می‌شوند.

جکسون که شخصیت اصلی و راوی داستان است احساسات و افکارش را با ما در میان می‌گذارد. او به صریح و صادقانه می‌گوید که اصلا خیال‌پردازی را دوست ندارد و چیزی جز حقیقت را نمی‌پذیرد. هرچند که او هم مثل همه در دوران کودکی‌اش دوست خیالی داشته است؛ گربه‌ای به نام کرنشا. گربه‌ای بزرگ و سخن‌گو. حالا که جکسون در شرایط سخت و دشوار قرار گرفته است کرنشا در دوران نوجوانی او باز می‌گردد و تا به او و خانواده‌اش کمک کند. با جکسون و کرنشا همراه می‌شویم تا ببینیم از یک گربه‌ی سخنگوی خیالی چه کمکی برمی‌آید و چه‌کاری می‌تواند برای جکسون و خانوده‌اش انجام دهد.

کاترین اپلگیت را بیشتر بشناسیم

کاترین آلیس اپلگیت متولد 19 اکتبر 1956 در آن آریو، میشیگان آمریکا ست. آثار کودک و نوجوان او بارها مورد تقدیر قرار گرفته است. مجموعه‌ی Animorphs که با همسرش نوشته تا کنون در 35 میلیون نسخه در جهات منتشر شده است. همچنین در سال 2013  برای کتاب ایوان منحصر به فرد  برنده‌ی مدال نیوبری شد. از دیگر کتاب‌های او به کتاب درخت آرزو ‌می‌توان اشاره کرد.

چرا باید پاستیل‌های بنفش را بخوانیم؟

خواندن این کتاب را به تمامی افراد رده سنی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم. در این کتاب نویسنده تاکیید بر دوستی، عشق و خانواه دارد. در این روزگاری کودکی با تبلت‌های هوشمند و بازی‌های کامپیتوری می‌گذرد نقش خیال‌پردازی و جهان فانتزی درونی کودکان کمرنگ شده است. پاستیل‌های بنفش به ما یادآوری می‌کند که خیال‌پردازی تا چه اندازه می‌تواند لذت‌بخش و حتی گاهی کمک کننده باشد.

بخش هایی از کتاب

موضوع این است که من اصلاً اهل خیالبافی و دوست خیالی گرفتن نیستم. جدی می‌گویم امسال پاییز می‌روم کلاس پنجم. توی سن و سال من اصلاً خوب نیست که فکر کنند دیوانه‌ای.

من عاشق حقیقت هستم. همیشه اینطور بوده‌ام؛ چیزهای واقعی، قوانین دودوتا چهارتایی، حقیقتی که مثلاً می‌گوید کلم بروکسل بوی جوراب سه روز مانده می‌دهد. خیله خب شاید این دومی بیشتر سلیقه‌ای باشد.به هرحال من خودم تا حالا جوراب سه روز مانده نخورده‌ام؛ برای همین ممکن است قضاوتم درست نباشد. حقیقت‌ها برای دانشمندان بسیار مهم‌ا‌ند؛ من هم که می‌خواهم بعدها دانشمند بشوم و عاشق حقیقت‌های طبیعی هستم. مخصوصاً آنهایی که مردم با شنیدنش تعجب می‌کنند و می‌گویند: «وای مگه ممکنه؟» مثل این حقیقت که یوزپلنگ‌ها می‌توانند هفتاد مایل در ساعت بدوند. یا اینکه سوسک، بدون سرش می‌تواند تا دو هفته زندگی کند. یا اینکه وقتی وزغ شاخدار عصبانی می‌شود از چشم هایش خون می‌ریزد

من دوست دارم حیوان شناس بشوم. مطمئن نیستم چه جور حیوانی. الآن که واقعاً از خفاش‌ها خوشم می‌آید.

البته یوزپلنگ‌ها گربه‌ها، ،سگ‌ها، مارها، موش‌ها و کرگدن‌ها را هم دوست دارم. شاید بعداً بتوانم یکی از آن‌ها را انتخاب کنم.

پیشنهادهایی برای کسانی که پاستیل‌های بنفش را دوست دارند

نوجوانانی که به کتاب پاستیل‌های بنفش را دوست داشتند به خواندن چند کتاب دیگر دعوت می‌کنیم و امیدواریم از خواندن‌ آن‌ها نیز لذت ببرند. 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
196 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۲:۰۰
نویسندهکاترین اَپِلگِیت
نویسنده دومکاترین اپلگیت
مترجم آناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشرنشر پرتقال
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Crenshaw
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۳ مگابایت
۱۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
پربار 🌳 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
27 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام. من با توجه به اینکه این کتاب محبوبیت زیادی داره و اسمش همه جا به گوشم میخوره این کتاب و خریدم.اول فکر میکردم خیلی داستان خسته کننده ای داره و حتی نمیتونم تا وسطاش بخونم ولی انقدر این کتاب جالب و عالیه که توی چند ساعت تمومش کردم و به بقیه پیشنهاد خریدش و دادم البته از فیدیبو خریداری نکردم ولی گفتم نظرمو بهتون بگم... این کتاب بنظرم غمگینه ولی بعضی جاهاش طوری نوشته شده که انگیزه میده و از غم داستانش کم میکنه خیلییی قلم نویسنده خوبه طوری نوشته شده که ادم از خوندش خسته نشه و ادم و کنجکاو میکنه که ادامه داستان و بخونه و بنظرم یکم اموزنده هم هست اینکه وسط بدبختی و گرفتاری های کوچیک یا بزرگمون یکم حال خودمونو خوب کنیم و انگیزه بدیم.و من اخرش واقعااا حالم خوب شد‌. خیلی داستان خوب تموم شد.ولی بد هم نبود اخرش بدبختی هاشون تموم شه و داستان با خوشبختی تموم شه اما میگم همونجوری که نویسنده هم کتاب و بسته عالیه.اگر نگرانید که بخرید و خوب نباشه این فکر و از سرتون بیرون کنید...کتااب عالیه

5

خیلی قشنگ بود لذت بردم منو برد به دوران کودکی همه ما حداقل یک دوستان خیالی داشتیم از آثار این نویسنده بیشتر بگذارید ممنون قیذیو

5

من دارمش . چاپ شدش رو.❤🤍عالیه منم بچه بودم دوست خیالی داشتم 🤭 مثل دیوونه ها با خودم حرف میزدم😅

4

به نظر من جالب بود ... میشد با زندگی واقعیه خودمون مقایسش کنیم تا بهتر جملاتش رو درک کنیم

1

با وجود معروفیت کتاب من فکر میکردم کتاب به جذابیت دختری که ماه را نوشید یا همچین چیزی باشه ولی اصلا برای من جالب نبود

4
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳

خیلی خوبه ولی راستش من یه کتاب میخوام که جلدش توشگل باشه با داستانش جلدش برام خیلی مهمه خیلی

5

من تو واقعیت دارمش و اینجا خوندمش محشر بود💗💟

5

کتاب بسیار عالی هست از نظر من حتماً بخوانید

4

خیلی کتاب خوبیه ،ولی توی فیدیبو قیمتش بالاس ، من خود کتابش رو با قیمت کمتری گرفتم

5

واقعا بکی از بهترین کتابهای تاریخ بود عاشقش شدم

نمایش 17 نقد دیگر
4.2
(48)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پاستیل های بنفش
پاستیل های بنفش
کاترین اپلگیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاستیل های بنفش
پاستیل های بنفش
کاترین اَپِلگِیت
نشر پرتقال
4.2
(48)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
58,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر