0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختری که ماه را نوشید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختری که ماه را نوشید

نویسنده:
کلی بارن هیل
درباره دختری که ماه را نوشید

این کتاب داستان دختری به نام لونا است که نزد جادوگری به نام زان بزرگ شده است. او باید پیش از آن‌که دیر شود یاد بگیرد که چگونه با قدرت‌های جادویی که دارد رفتار کند و آن‌ها را کنترل کند. این کتاب کتابی برای کودکان و نوجوانان است که در ژانر فانتزی تخیلی نوشته شده است. 

دختری که ماه را نوشید در سال 2016 به چاپ رسید و برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری سال 2017، یکی از جوایز معتبر ادبیات کودکان شد. این کتاب از جمله‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی کودکان و نوجوانان است و از میان بیش از 21 هزار رای کاربران وبسایت آمازون، امتیاز 7/4 را دریافت کرده است. همچنین کاربران وبسایت گودریدز، بزرگ‌ترین وبسایت کتاب و کتابخوانی جهان، به این کتاب امتیاز 1/4 را اعطا کرده‌اند.

دختری که ماه را نوشید؛ جادوی قلم کلی بارن‌هیل

هر سال مردم سزرمینی به نام پروتکتوریت، نوزادی را به عنوان پیشکش به جادوگری تقدیم می‌کنند که در جنگل زندگی می‌کند. آن‌ها با این امید این کار را می‌کنند که جادوگر در شهرشان وحشت ایجاد نکند. اما جادوگر جنگل که زان نام دارد، مهربان است. او در خانه‌ی خود با یک هیولای خردمند به نام گلرک و یک اژدهای کوچک به نام فیریان زندگی می‌کند. او نوزادان رها شده در جنگل را نجات داده و آن‌ها را به خانواده‌های خوبی که در آن سوی جنگل زندگی می‌کنند، تحویل می‌دهد و به آن‌ها با نور ستاره‌ها غذا می‌دهد. اما یک سال او نوزادی را به جای نور ستاره‌ها با مهتاب تغذیه می‌کند و اینگونه می‌شود که این کودک معمولی دارای توانایی‌های خارق‌العاده‌ای می‌شود. زان تصمیم می‌گیرد این دختر را خودش بزرگ کند و او را لونا بنامد. اما زان تصمیم می‌گیرد جادوهای او را مخفی کند تا زمانی که به تولد 13 سالگی‌اش برسد. در همین هنگام مردی از پروتکتوریت تصمیم می‌گیرد جادوگر جنگل را بکشد تا مردم شهرش را آزاد کند. حالا لونا باید با استفاده از جادوهای خود از جادوگر، گلرک و فیریان محافظت کند. حتی اگر این کار به معنای پایان دنیای دوست داشتنی و امنی باشد که او می‌شناخت.

این کتاب که با زبانی ساده و روان نوشته شده است می‌تواند خواننده را تا پایان با خود همراه کرده و اوقات خوبی را ضمن مطالعه‌ی آن برایش رقم بزند.

معرفی کلی بارن‌هیل

کلی بارن هیل نویسنده‌ی کتاب‌های کودک آمریکایی است. او تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی طلایی انتخاب والدین، جایزه‌ی Bluebonnet انجمن کتابخانه تگزاس و جایزه‌ی شارلوت هاک را دریافت کرده است. کتاب جادوگر بدون مجوز در سال 2016 جایزه‌ی جهانی فانتزی برای داستان بلند را دریافت کرد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه سنت کاترین است، همسرش معمار بوده و آن‌ها دارای سه فرزند هستند. بارن‌هیل پیش از آن‌که به عنوان یک نویسنده مشغول به کار شود، در زمینه‌ی نویسندگی خلاق مشغول به آموختن بود و برای پارک ملی آمریکا کار می‌کرد و همچنین آتش‌نشان داوطلب بود. او پس از آن‌که دومین فرزندش را به‌ دنیا آورد شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد و این داستان‌های کوتاه سرانجام به رمان‌های بلند ختم شدند. کلی بارن‌هیل هم‌اکنون با خانواده‌اش در مینه‌پولیس از ایالت مینه‌سوتای آمریکا زندگی می‌کند. 

چرا باید کتاب دختری که ماه را نوشید را بخوانیم

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های ادبیات کودکان و نوجوانان است و داستان جذاب آن خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند. همچنین وجه فانتزی این کتاب باعث بالا رفتن قدرت تخیل و تقویت قوه‌ی تخیل در کودکان و نوجوانان می‌شود که در ادامه به تقویت تفکر خلاق آن‌ها می‌انجامد. ترجمه‌ی روان این اثر نیز که که بر عهده‌ی فروغ منصورقناعی بوده است، مطالعه‌ی آن را برای کودکان و نوجوانان آسان و لذت‌بخش ساخته است.

در بخشی از کتاب دختری که ماه را نوشید می‌خوانیم:

وقتی لونا پنج سالش شد، جادویش هم پنج‌برابر شده بود. ولی همه‌ی جادو درونش باقی مانده بود و با پوست و گوشت و خونش آمیخته بود. توی تک‌تک سلول‌هایش بود. کاملاً ساکن، پر از آمادگی و بدون هیچ فشاری.

گلرک غرغرکنان گفت: «نمی‌شه این‌جوری پیش بره. هر چقدر بیشتر جادو جمع کنه، ممکنه جادوی بیشتری فوران کنه.» برای بچه شکلک درآورد و او را به قهقهه انداخت. «به حرفم می‌رسی.» سعی کرد جدی به نظر برسد.

زان گفت:« تو که نمی‌دونی. شاید هیچ جادویی بیرون نیاد. شاید هیچی برامون سخت نشه.»

جدا از وظیفه‌ی سختی که در قبال بچه‌های رهاشده داشت، از چیزهای سخت متنفر بود و چیزهایی که غم‌انگیز بودند و چیزهای چندش‌آور. اگر می‌توانست، ترجیح می‌داد به آن‌ها فکر نکند. کنار دختر می‌نشست و با هم حباب درست می‌کردند و با جادو هرکدام‌شان را به رنگی درمی‌آوردند. دختربچه دنبال حباب‌ها می‌دوید، با دست می‌گرفتشان و روی غنچه‌ی گل‌ها، پروانه‌ها و برگ‌های درختان می‌گذاشت. حتی گاهی داخل یک حباب می‌رفت و روی چمن‌ها غلت می‌خورد.

زان گفت: «این‌همه زیبایی وجود داره. چطور می‌تونی به چیز دیگه‌ای فکر کنی؟»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب دختری که ماه را نوشید

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت بردید، می‌توانید کتاب‌های زیر را نیز در برنامه‌ی مطالعه‌ی خود قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسنده کلی بارن هیل
مترجمفروغ منصورقناعی
ناشرنشر پرتقال
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The girl who drank the moon,
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۱ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (3)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
7 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آرامش‌بخش 🌱

این کتاب چیزی به نام رده ی سنی نداره واقعا هر کسی با هر سلیقه ای توی زیبایی این کتاب مهو میشه من هم نویسنده هستم و به عنوان نویسنده این کتاب پر از تشبیه بود و نویسنده کتاب از تشبیه های بینظیری استفاده کرده و دنیایی که ساخته طوریه که انگار خود توی اون یه عمر زندگی کردی و چند ساله که باشخصیت ها آشنا هستی خیلی خیلی پیشنهاد می کنم بخونید

5

به نظرم کتابیه که مفاهیم زیادی رو در قالب خیال و داستان در خودش جا داده که این باعث میشه کتاب نه تنها برای نوجوانان که برای بزرگسالان هم مناسب باشه این کتاب علاوه بر فانتزی بودن که باعث تقویت تصویر سازی‌های ذهنی میشه داستانی که از لحاظ مفاهیم اجتماعی هم در سطح بالایی قرار داره.

5

سلام من یازده سالمه این کتاب رو خوندم عالییییی بود 😍😍😍😘😘😘 با اینکه سنم نسبتا برای این کتاب کمه، ولی واقعا خوشم اومد ازش 😇😇😇من پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخرید و ممنون از فیدیبو که این کتاب رو گذاشت

5

من ۱۲ سالمه و بنظرم این کتاب بسیار زیبایی بود . کلا موضوع رویایی و قشنگی داشت . خیلی خوب بود پیشنهاد می کنم حتما بخوانید . 🥰🥰😍😍

5

اینقدر همه زیر ۱۵ سالن که خجالت می‌کشم با ۱۸ سال سن عاشق این کتاب شدم، ولی خیلی دنیای خوبی داره حتما پیشنهاد می‌شه :)

5

از اونجایی که یه سریا اومدن سنشون رو گفتن خواستم بگم من با ۲۹ سال سن عاشق این کتاب شدم و به نظر عالی بود😊

5

سلام من ۱۲ سالمه به نظر من این کتاب بهترین کتابیه که من خوندم از کسایی که دارن اینو میخونن درخواست میکنم که حتما این کتابو بخرن و بخونن

5

سلام من ۱۳ سالمه من این کتاب را خوانده ام به نظرم کتاب فوق العاده ایه و من واقعا آن را دوست دارم 💖💝💗

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

این کتاب خیلی کتاب عالی هست من واقعاً به این کتاب وابسته شدم و به غیر از این واقعاً که عاشقش شدم یه کتاب با عنوان و موضوع جالبی بود برام

5

این کتاب جزو بهترین کتابای عمرم بود البته من چاپیش رو خوندم و همیشه توی قسمت مورد علاقه ی کتاب خونمه حتما این کتاب رو بخونید

نمایش 31 نقد دیگر
4.4
(71)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
73,000
٪50
36,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختری که ماه را نوشید
٪50
دختری که ماه را نوشید
کلی بارن هیل
نشر پرتقال
4.4
(71)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
73,000
٪50
36,500
تومان