0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در باب شجاعت

معرفی، خرید و دانلود کتاب در باب شجاعت

نویسنده:
جفری اسکار
درباره در باب شجاعت

مفهوم شجاعت یکی از مهم‌ترین مفاهیم بشری است و کتاب باب شجاعت در این باب نوشته شده است. این کتاب با عنوان اصلی «On Courage» در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. نویسنده در این کتاب از این صحبت می‌کند که چگونه شجاعت در طول تاریخ به یک فضیلت تبدیل شده است. همچنین نویسنده در ادامه از این می‌گوید که نقش این فضیلت در دنیای امروز چیست و چه کاربردهایی دارد. در این کتاب از ایده‌های ارسطو، اکویناس و سایر فیلسوفان درباره شجاعت صحبت شده است و نمونه‌هایی مانند جنبش رز سفید که بر ضد نازی‌ها راه‌اندازی شده بود هم مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب به زبانی ساده و گیرا نوشته شده است و مفاهیم مربوط به این موضوع اخلاقی را از روش‌های مختلف بررسی کرده است. این کتاب پس از انتشار به زبان‌های مختلفی برگردانده شد و هنوز هم یک کتاب شناخته شده به‌حساب می‌آید.

کتاب در باب شجاعت در ایران هم طرف‌داران زیادی دارد. رسول سعدونی این کتاب را به فارسی برگردانده است و انتشارات شمعدونی آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این اثر هم در دسترس است و اگر به این نوع کتاب علاقه‌مندید می‌توانید در باب شجاعت را در همین صفحه از دسته‌بندی فلسفه فیدیبو دانلود کنید.

موضوع کتاب در باب شجاعت چیست؟

کتاب در باب شجاعت همان‌طور که از نامش پیداست درباره‌ی شجاعت نوشته شده است. در این کتاب شجاعت از زوایای مختلف و در طول تاریخ بررسی شده است. چیزهایی که می‌توانید بخوانید این است که شجاعت به‌مثابه فضیلت بررسی شده است و در ادامه واقعیت شجاعت را بررسی کرده است. همچنین می‌توانید مطالبی درباره شجاعت برای مردان و زنان را در این کتاب بخوانید و درباره‌ی این مفهوم در مقابل استقامت و بردباری و ... چیزهای تازه‌ای یاد بگیرید.

در این کتاب درباره‌ی شجاعت مدرن هم بحث شده و این سوال مطرح شده است که آیا فضیلتی منسوخ است و آیا در جهان مدرن معنای مشخص خودش را دارد و کاربردی است یا نه. همچنین درباره‌ی اینکه شجاعت می‌تواند در اختیار اهداف بد قرار بگیرد یا نه هم صحبت شده است.

جفری اسکار کیست؟

Geoffrey f scarre نویسنده‌ی متولد سال ۱۹۵۰ است. او در حوزه‌هایی مانند فلسفه غرب و فلسفه معاصر کار می‌کند و بسیار شناخته شده است. او در دانشگاه دورهام فلسفه اخلاق تدریس می‌کند. او رئيس مرکز اخلاق در مجموعه میراث‌فرهنگی دانشگاه است و تحقیقاتش بر مجموعه‌ای از موضوعات وابسته به اخلاق استوار است. چیزهایی مانند هولوکاست، مرگ، شجاعت، باستان‌شناسی و ... چیزهایی هستند که در تحقیقات او پیدا می‌شوند. فلسفه‌ی او بر فلسفه جان استوارت استوار است. از این نویسنده چندین کتاب برجای‌مانده است:

  • فایده‌گرایی
  • پس از شیطان
  • مرگ

سه دلیل برای خواندن کتاب در باب شجاعت

  • کتاب در باب شجاعت را یک فیلسوف دانشگاهی نوشته است و اطلاعات آن پشتوانه‌ی علمی دارد.
  • موضوع شجاعت موضوع بسیار مهمی در طول تاریخ است و ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد. شناخت این موضوع می‌تواند به شما کمک کند درک بهتری از این مفهوم به دست آورید و در نتیجه در رفتارهای شخصی و اجتماعی خود دقت بیشتری را به کار بگیرید.
  • این کتاب با لحنی روان و ساده نوشته شده است و پیچیدگی ندارد. همین موضوع آن را برای گروه‌های سنی و اجتماعی مختلف مناسب کرده است.

در بخشی از کتاب در باب شجاعت می‌خوانیم

در اینکه بخواهیم تمام کارهای شجاعانه را هم سنگ کنش‌هایی قهرمانانه بدانیم نیز اشتباهی مشابه خواهد بود. باوجوداینکه بسیاری از الگوها و سرمشق‌های شجاعت برای ما نمونه‌هایی تقریباً غیرقابل‌باور و دست‌نیافتنی از بردباری و شجاعت در برابر خطر هستند، این فضیلت به همان اندازه در کوخ‌ها بوده که در کاخ‌ها به همان اندازه در کارخانه‌ها و دفترهای کار بوده که در میادین پیکار اگر دو مسئله را درک نکنیم، از همین خشت اول تأملاتمان در باب شجاعت کج خواهد رفت نخست اینکه شجاعت می‌تواند در شرایط بسیار عادی هم نمود پیدا کند و دیگر اینکه شجاعت خصلتی است که درجات متفاوتی دارد اینکه شهروندی اهل مونیخ بخواهد از مقابل فلدرنهاله بگذرد و به پیشوا سلام نازی نفرستد حدی از شجاعت را می‌طلبد؛ اما نه به‌اندازه شجاعت هانس ویلی و الکس در هتک حرمت مقدس‌ترین مقدسات نازی‌ها حتی بزرگترین نویسندگان در باب شجاعت هم ممکن است با تمرکزشان بر نمودهای افراطی، شجاعت ناخواسته برداشتی گمراه‌کننده از این فضیلت ارائه داده باشند. مانند ارسطو که گفت دلیرمردان با امور هولناک دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بزرگترین این امور مرگ است . آکویناس که گفت قلمروی منحصربه‌فرد شجاعت (fortitudo) همانا خطرهای حقاً مهیب است ارسطو، 64 1954: [1115a]؛ آکویناس، ۱۹۶۶ ۲ 123 .2a2ae بااین‌حال این توصیفات قصار بی‌جهت تقلیل دهنده‌اند.

پیشنهادهایی برای خوانندگان کتاب

کتاب می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
214 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۸:۰۰
نویسندهجفری اسکار
مترجمرسول سعدونی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On courage
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۳۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
86,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۲۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
22 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
22 ٪
1
ستاره
22 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

كتابهايي كه دكتر مجتبي شكوري معرفي ميكنن معمولا كتاب هايي هستن كه ارزش خوندن رو براي كتابخون ها داره،چه برسه براي اون هايي كه كمتر كتاب ميخونن به نظرم حتي اگه به محتواي معرفي شده علاقه نداريد اما مطمئن باشيد با خوندنشون جواب خيلي از سوالاتمون رو ميگيريم و اون هايي كه كمتر كتاب ميخونن و براي انتخاب ،دنبال كتابي ميگردن كه بهشون معرفي بشه ، بهشون پيشنهاد ميكنم از اين قسمت كتاب بعديشون رو انتخاب كنن و اگه به پادكست هم علاقه دارن ميتونن قسمتي از روز كه مشغول فعاليت هاي روزانه شون هستن پادكست هاي دكتر مجتبي شكوري رو گوش بدن تا روزي پر بار رو بگذرونن،مطمئن باشيد بعد از گذشت مدتي بينش لازم براي يافتن نياز فردي و اجتماعي رو بدست مياريم و با انتخاب كتاب مناسب برطرف ميكنيم. به اميد روزي كه آيندگان به ما افتخار كنند.

5

درد رو از هر طرف که بنویسی دردِ

1

کتاب جالبی نبود

2.7
(10)
160,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در باب شجاعت
در باب شجاعت
جفری اسکار

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در باب شجاعت
در باب شجاعت
جفری اسکار
نشر بیدگل
2.7
(10)
160,300
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر