0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جانم باش

معرفی، خرید و دانلود کتاب جانم باش

ناشر:
شادان
درباره جانم باش

نقد و بررسی کتاب جانم باش

کتاب جانم باش نوشته منیر مهریزی مقدم، یک رمان ایرانی جذاب و خواندنی 495 صفحه‌ای است که سال 1404 توسط نشر شادان به چاپ رسیده است. این کتاب در ژانر درام و عاشقانه، ادامه داستان کتاب مدارا را بازگو می‌کند. بهار پس از سال‌های زندگی مشترک با امین، قبول می‌کند که همسرش قادر به فراموش کردن خاطرات همسر قبلی خود نیست. امین با خاطرات همسر فوت شده خود زندگی می‌کرد و تحمل این شرایط برای بهار راحت نبود، در نتیجه تصمیم به طلاق گرفت. او هنوز هم حس زیادی نسبت به امین داشت و با خانواده او هم رابطه خود را ادامه داد اما نمی‌توانست در آن زندگی بماند. اگر به مطالعه رمان‌های فارسی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان فارسی فیدیبو سر بزنید.

خلاصه کتاب جانم باش نوشته منیر مهریزی مقدم

کتاب جانم باش نوشته منیر مهریزی مقدم داستان زندگی پیرزنی را بیان می‌کند که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. بهار با همراهی دوستش به یک خانه سالمندان سر می‌زند که در این بازدید با پیرزنی به اسم شهلا آشنا شده و رابطه خوبی برقرار می‌کنند. اسم این پیرزن شهلا است و احساس خوبی نسبت به بهار پیدا می‌کند، به همین دلیل تصمیم می‌گیرد داستان زندگی خود را برای او بازگو کند.

شهلا تک دختر یک خانواده روستایی بوده که در سن کم، او را به عقد پسر عمه‌اش در می‌آورند. پس از مدتی که متوجه نازایی او می‌شوند، شهلا را طلاق داده و او را به خانه پدری‌اش بر می‌گردانند. شهلا به علت مطلقه بودن به اجبار با مردی هم‌سن پدرش ازدواج می‌کند. پس از مدتی او فوت کرده و شهلا باز هم به خانه پدری خود بر می‌گردد. دخترعموی شهلا خواستگاری به اسم آقامیر را به شهلا معرفی می‌کند که مردی مومن و سرشناس بوده و پس از مرگ همسرش، با تک پسر خود به اسم بهرام زندگی می‌کند. امکانات زندگی جدید به شهلا احساس خوشبختی می‌داد، آن هم با وجود 25 سال اختلاف سنی که با همسرش داشت اما با آمدن بهرام همه چیز تغییر می‌کند. او عاشق پسر شوهرش می‌شود و ....

معرفی نویسنده کتاب جانم باش

کتاب جانم باش اثری از منیر مهریزی مقدم است. ایشان متولد 1347 در سبزوار بوده و هفتمین فرزند ( 6 خواهر، 3 برادر) یک خانواده پر جمعیت و صمیمی است. پدر منیر مهریزی مقدم راننده کامیون و مادرش خانه‌دار بوده‌اند. خانم منیر مهریزی مقدم از همان دوران ابتدایی علاقه زیادی به ادبیات، املاء و انشاء نشان داده و دائما در حال کتاب خواندن بود. ایشان در 18 سالگی ازدواج کرد. پس از ازدواج و با تشویق همسرش، در سال 1386 اولین کتاب خود را با عنوان «پارسا» منتشر کرد. کتاب‌های این نویسنده با استقبال زیادی روبه‌رو شده و سبک نوشتن او مورد پسند خوانندگان زیادی قرار گرفته است. متاسفانه منیر مهریزی مقدم، در 53 سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. اگر به مطالعه آثار ایشان علاقه‌مند هستید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·     کتاب کوچه

·     کتاب آواز قو

·     کتاب بازیگر

چرا باید کتاب جانم باش را بخوانیم؟

کتاب جانم باش نوشته منیر مهریزی مقدم دارای نثری روان است و کشش زیاد داستان، شما را تا پایان کتاب با خود همراه می‌سازد. اگر به دنبال یک رمان ایرانی متفاوت هستید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب جانم باش می‌خوانیم

تو کلاس که یه لحظه نمیشینه.... خدا به داد دل معلم ورزشش آقای عمارلو برسه. چطور ورجه ورجه‌های این بچه رو تحمل می‌کنه؟ خدایی نکرده اتفاقی هم براش بیفته نمیگن که چقدر شیطونه! همون مادری که دست به پشتش می‌کشه و رفتارش رو تأیید می‌کنه دنبال مقصر می‌گرده که مسئولیت رو بندازن گردنش. اونم واسه اینکه مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام کرده و شهریه خدا تومنی داده.....

خطاب به عمارلوی همچنان درگیر پرسید : شما چطور کنترلش میکنی؟

با این سؤال نگاه آقایان همکار به سمت آقای عمارلو کشیده شد و با دیدن حالتش که به جای جواب، سر به گوشی در حال پیام دادن برای کنترل خنده لبهایش را به هم می‌فشرد، صدای شلیک خنده‌شان بلند شد و او متعجب و پریشان تکانی خورده و سر بالا داد! آقای پهلوان با خنده دستی توی هوا تکان داد و پرسید: کجایی شاه داماد؟ با ما باش نهایت دو ساعت دیگه خونه‌ای.

پیشنهادهای برای علاقه‌مندان کتاب جانم باش

اگر از مطالعه کتاب جانم باش نوشته منیر مهریزی مقدم لذت بردید، 5 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·     کتاب رمان کیمیا خاتون نوشته سعیده قدس

·     کتاب پاییز فصل آخر سال است نوشته نسیم مرعشی

·     کتاب شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

·     کتاب سال بلوا نوشته عباس معروفی

·     کتاب روی ماه خداوند را ببوس نوشته مصطفی مستور


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
495 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۳۰:۰۰
نویسنده منیر مهریزی مقدم
ناشرشادان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
8.۵ دلار
قیمت چاپی
189,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۹۱ مگابایت
۴۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩

من در صفحه های کتاب، غلط املایی و جابه جایی اسامی اشخاص و همچنین، عدم رعایت علائم نگارشی دیدم. کتاب نیاز به ویراستاری داره بنظرم بیشتر میشد روی موضوع بهار و امین مانور داد ولی سریع جمع شد. نویسنده از شخصیت های داستانش عاشق های واقعی میسازه، حتی اگر به وصال ختم نشه! موقع خوندن کتاب مثل یک فیلم سینمایی تمام صحنه ها از جلوی چشمتون رد میشه! و در نهایت برای تعطیلات و اوقات فراغت عاشقانه ی خوبی هست.

5

من عاشق رمان های ایشون هستم.این رمان و وقتی شروع کردم به خوندن و متوجه شدم جلد دوم رمان مدارا هست با ذوق و شوق بیشتری شروع کردم..فقط ای کاش مشخص میکردن که اجانم باش جلد دوم مداراست.وای کاش کاش زنده بودن 😔❤️❤️❤️❤️❤️❤️

5

کتاب پرکشش و فوق العاده مثل تمام کتابهای خانم مهریزی مقدم و حیف و هزاران حیف که فوت شدن و دیگه نمیتونیم از قلم زیباشون لذت ببریم.لعنت به کرونا که ایشون و ااز دست دادیم.

5

عالی ای کاش ایشون زنده بودن

5

عاشق کتاب‌های خانم مهریزی مقدم هستم این کتاب هم عالیه روحشون شاد

5

عالي بود روح خانم مقدم شاد

1

قلم خانم مهریزی مقدم بسیار عالی بود روحشون شاد

5

😭😭😭😭😭🥺🥺🥺🥺🥺

3.9
(17)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جانم باش
جانم باش
منیر مهریزی مقدم
شادان
3.9
(17)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
89,000
تومان