0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب والدین اندیشمند کودکان متفکر

معرفی، خرید و دانلود کتاب والدین اندیشمند کودکان متفکر

چگونه دشوارترین مشکلات روزمره را به راه حل تبدیل کنیم؟

کتاب متنی
نویسنده:
درباره والدین اندیشمند کودکان متفکر

رفتارهای ما روی کودکانمان تأثیرات بسیار جدی‌ای دارد. این همان چیزی است که کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر می‌خواهد به شما بگوید. این کتاب با عنوان اصلی «Thinking Parent, Thinking Child: How to Turn Your Most Challenging Everyday Problems into Solutions » اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند.

این کتاب یک کتاب بسیار کاربردی است که نشان می‌دهد چگونه باید به فرزندان خود فکرکردن و حل مسئله را بیاموزید. مهارت حل مسئله از آن دسته مهارت‌هایی است که در صورت عدم وجود آن افراد به مشکلات جدی برخواهند خورد. هنگامی که از پیش از دبستان به فرزندتان یاد دهید که چگونه با مشکلاتش روبه‌رو شود و اعتمادبه‌نفس حل آن‌ها را داشته باشد در آینده با مشکلات کمتر و کمتری روبه‌رو خواهید شد. در کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر، میرنا بی شور به‌عنوان یک متخصص در قالب سه فصل و با به‌کارگرفتن سناریوهای مختلف راهی حلی معقول برایتان ارائه می‌دهد تا با کمک آن با کودکان درست برخورد کنید.

کتاب والدین اندیشمند کودکان متفکر، چگونه دشوارترین مشکلات روزمره را به راه‌حل تبدیل کنیم را فاطمه رضایی ملک خیلی به فارسی برگردانده است و انتشارات نسل نواندیش آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این ترجمه در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

میرنا بی شور کیست؟      

میرنا بی شور (myrna b shure) یک روانشناس آمریکایی است که در فیلادلفیا زندگی می‌کند. او مدرک PhD خود را دریافت کرده است و یکی از اعضای انجمن ملی سلامت روان آمریکا است و جوایز مختلفی را هم برای تلاش‌هایش در حوزه‌ی روان درمانی دریافت کرده است. کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر اثر غیردانشگاهی اوست که برای خانواده‌ها چاپ شده است.

چرا باید کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر را بخوانیم؟

بزرگ کردن فرزند جنبه‌های مختلفی دارد و یکی از جنبه‌های آن این است که مهارت‌های اجتماعی و فردی مختلف را به کودکتان یاد دهید. مهارت حل مسئله در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد. فرقی نمی‌کند یک کودک ۴ساله دارید که باید یاد بگیرد لباس‌هایش را خودش بپوشد یا یک نوجوان ۱۵ساله که باید مشکلاتش را در مدرسه حل کند. هر دوی آن‌ها به این نیاز دارند که بتوانند مسئله را بشناسند، آن را تحلیل کنند و برایش راه‌حل پیدا کنند، در حقیقت باید به کودکتان بیاموزید چه چیزهایی ارزش فکرکردن دارند و چگونه باید به آن فکر کنند.کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر همان کتابی است که به شما کمک می‌کند فرزندتان را اینگونه بار بیاورید. این کتاب پر از راه‌حل‌های عملی است و نکات مهم و متفاوتی را به شما می‌آموزد. این کتاب برای معلمان و مربیان مهد کودک هم می‌تواند کتاب خوبی باشد

در بخشی از کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر می‌خوانیم

«وقت مناسبی است؟»، «هنگامی که در انتظار هستم، چه کاری می‌توانم بکنم؟»

پسر پنج‌ساله‌تان درست هنگامی که او را برای بردن به پارک آماده می‌کنید، دست رنگی‌اش را نشانتان می‌دهد. دختر هشت‌ساله‌تان هنگامی که در کنار او نشسته‌اید و صورت‌حساب‌های ماهیانه را بررسی می‌کنید از شما می‌خواهد با او نقاشی کنید. هنگامی که به او می‌گویید صبر کن، غر می‌زند: «هیچ‌وقت به من کمک نمی‌کنی.»

دختر یازده‌ساله‌تان درست هنگامی که گوشت کباب شده را از فر درمی‌آورید گوشی را برمی‌دارد و شماره دوستش را می‌گیرد در این شرایط، چه می‌توانید بکنید؟ چه می‌توانید بگویید؟ می‌خواهید برای خاطر فرزندتان، در هر کاری کنارش باشید؛ ‌ اما درعین‌حال، دلتان می‌خواهد او نسبت به نیازهای شما حساس‌تر باشد و از او می‌خواهید به مسائلی که دوروبرش هست توجه بیشتری داشته باشد. در این صورت فقط به فکر خودش نخواهد بود.

برای پرداختن به این‌گونه مسائل مهم، بازی‌ای را با عنوان «زمان مناسب/ زمان نامناسب» ابداع کردم که کودکان از آن لذت می‌برند. این بازی را در هر زمانی، نه فقط درست بعد از آنچه پیش‌تر ذکر شده، در طول روز به کار ببرید  و در آن از شخصیت‌های تخیلی استفاده کنید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر

تربیت کودک موضوع بسیار مهمی است و لازم است همواره اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و سعی کنید چیزهای بیشتری یاد بگیرید تا فرزندتان از نظر جسمی و روانی سالم بار بیاید. خوشبختانه نویسندگان زیادی درباره‌ی تربیت فرزند کتاب‌های جالبی را نوشته‌اند. اگر فکر می‌کنید کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر برایتان مفید بوده است کتاب‌های زیر را هم مطالعه کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
340 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۰:۰۰
نویسنده میرنا ب شور
مترجم فاطمه رضایی ملک خیلی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Thinking parent, thinking child: how to turn your most challenging everyday problems into solutions
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۸ مگابایت
۳۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
0 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
100 ٪
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
79,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
والدین اندیشمند کودکان متفکر
چگونه دشوارترین مشکلات روزمره را به راه حل تبدیل کنیم؟
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
79,900
تومان