0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افذاد دلیر، جسور و متفاوت

معرفی، خرید و دانلود کتاب افذاد دلیر، جسور و متفاوت

داستان های حقیقی از پسران و دخترانی که به پا خاستند و ایستادگی کردند
نویسنده:
بن بروک
درباره افذاد دلیر، جسور و متفاوت

این یک کتاب خاص است، یک کتاب جذاب و خواندنی درباره‌ی افراد دلیر، جسور و متفاوت که توانسته‌اند تغییر ایجاد کنند. همان‌طور که هر کودک دیگری می‌تواند در آینده این کار را انجام دهد.

Series for kids who dare to bedifferent در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این مجموعه که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است در حقیقت داستان کوتاه زندگی ۷۶ نفر از افراد مشهور دنیاست که کارهای بزرگی انجام داده‌اند. آن‌ها متعلق به طبقات مختلف اجتماع و سراسر جهان هستند و دستاوردهایشان باهم متفاوت است. آن‌ها کسانی هستند که در نوع خودشان تلاش کرده‌اند دنیا را به‌جای بهتری تبدیل کنند. افرادی مانند اما گونزالس، اندی وارهول، هانس کریستین اندرسن، سالی راید و ... در این کتاب معرفی شده‌اند. بعضی از این داستان‌ها شاد و بعضی غمگین‌اند اما مهم‌تر از آن این است که همه‌ی آن‌ها اثرگذارند.

این کتاب جالب در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا طرفداران خودش را دارد. مینا رمضانی این اثر را با عنوان کامل «افراد دلیر، جسور و متفاوت، داستان‌های حقیقی از پسران و دخترانی که به پا خاستند و ایستادگی کردند.» ترجمه کرده و انتشارات نسل نواندیش چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه روی دستگاه‌های الکترونیکی در فیدیبو قرار گرفته است و می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی زندگی نامه، سفرنامه و خاطرات دانلود کنید.

بن بروک کیست؟

بن بروک (ben brook) نویسنده‌ی مشهور و جوان انگلیسی است که در سال ۱۹۹۲ در گلاستر شایر در جنوب غربی این کشور به دنیا آمد. او خیلی زود به یک نویسنده‌ی شناخته شده تبدیل شد و در سال ۲۰۱۱ درحالی‌که حتی ۲۰ سال هم نداشت برجسته‌ترین اثر خودش یعنی بالغ‌شدن را نوشت. این کتاب که درباره‌ی یک نوجوان سال آخر دبیرستان است نظرات زیادی را به خود جلب کند. او در سال ۲۰۱۵ کتاب لولیتو را نوشت که جایزه‌ی ادبی سامرست موم را برایش در پی داشت. او چندین کتاب دیگر هم دارد که هنوز به فارسی برگردانده نشده‌اند.

چرا باید کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت را خواند؟

کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت یک کتاب معمولی نیست؛ بلکه کتابی است که در نهایت هوشمندی نوشته شده است. در این کتاب  به بچه‌ها یاد داده می‌شود با سخت‌کوش و دلیر باشند و به خودشان اعتماد کنند. کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت یکی از بهترین کتاب‌ها برای بچه‌هاست تا انگیزه‌هایشان را نه برای تبدیل‌شدن به فردی صرفاً موفق که فردی تأثیرگذار افزایش دهد. در این کتاب بچه‌ها می‌توانند قهرمان موردعلاقه‌ی خود را پیدا کنند و به آنچه شخص موردنظر را به فردی متفاوت تبدیل کرده است پیدا کنند. خواندن این کتاب بهترین راه برای معرفی صفات برجسته و نیکو به کودکان است و به کمک آن می‎‌توانید به بچه‌ها یاد دهید کلیشه‌ها را پشت سر بگذارند و پیشرو باشند. این کتاب انتخابی خوب برای معلمان مدارس هم هست تا آن را برای بچه‌ها بازخوانی کنند.

در بخشی از کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت می‌خوانیم

پیتر در روز هالووین در یک دهکده کوچک ساحلی واقع در زلاندنو به نام خلیج پوکرد به دنیا آمد. او تک فرزند بود؛ بنابراین برای پرکردن اوقاتش فیلم‌هایی از هیولاهای قدیمی به نام گودزیلا و کینگ کنگ را تماشا می‌کرد. نه‌ساله بود که تصمیم گرفت خودش فیلم بسازد.

با دوربین والدینش و همره دوستانش فیلمی از جنگ جهانی دوم ساخت. او سوراخ‌هایی در باغچه کند تا در فیلم آن‌ها را به‌عنوان سنگر به تصویر بکشد و برای نشان‌دادن شلیک گلوله از فلاش دوربین استفاده کرد.

پیتر با ساخت این فیلم توانست کاری در روزنامه پست بعدازظهر پیدا کند. پس از آن با هزینه شخصی و به مدت چهار سال طول کشید تا فیلمی درباره موجودات فضایی بسازد که به زمین حمله می‌کنند تا انسان‌ها را به‌عنوان مواد اولیه یک رستوران بین کهکشانی با خود ببرد. این فیلم بعدازظهرها و با هنرنمایی دوستان و همسایگانش ضبط می‌شد و پیتر خود آن را مدل‌سازی و ویرایش می‌کرد. این فیلم که بی‌مزه نامیده شد، هیچ شباهتی به فیلم‌های دوران خود نداشت؛ ‌بسیار عجیب، مشمئزکننده و جذاب بود. عجیب‌تر اینکه این فیلم در بزرگترین فستیوال فیلم دنیا، فستیوال کن، به نمایش درآمد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت

کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت یک کتاب خوب و جذاب است. کتابی که می‌تواند اثرگذاری عمیقی روی ذهن بچه‌ها داشته باشد و حتی افکار آن‌ها را شکل دهد. خوشبختانه در دنیای ادبیات کودکان و نوجوان کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که بسیار مناسب هستند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌های خوبی که در دسترس هستند اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۴۹ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهبن بروک
مترجممینا رمضانی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Stories for Kids Who Dare to be Different , ۲۰۱۸.‎‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۴۹ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افذاد دلیر، جسور و متفاوت
افذاد دلیر، جسور و متفاوت
داستان های حقیقی از پسران و دخترانی که به پا خاستند و ایستادگی کردند
انتشارات نسل نواندیش
5
(2)
69,900
تومان