0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت ریسک های قرارداد

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت ریسک های قرارداد

نویسنده:
رضا پاکدامن
درباره مدیریت ریسک های قرارداد

بازار سرمایه شامل ریسک هایی است که به دو قسمت کلی تقسیم می شود. کتاب مدیریت ریسک های قراداد ماهیت مالی متغیرها و روش های ندیریت ریسک برای کنترل آن ها را به طور جامع بررسی می کند. در این کتاب علاوه بر ریسکی که در بازار سرمایه وجود دارد و به صورت معمول مالی است، ریسک بازار محصول نیز بررسی خواهد شد. نکته مهم در این بررسی ها ارتباط این ریسک‌ها با یکدیگر است که برای مطالعه ریسک در یک سازمان، باید تمامی این ریسک‌ها و تاثیر آنها سنجیده شود.

کتاب مدیریت ریسک های قرارداد تمامی ابعاد و زوایای ریسک در معاملات را بررسی می‌کند، برای مثال این اثر به شما نشان می‌دهد عوامل برون سازمانی و زاییده تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیط بازار سرمایه است و در برگیرنده ریسک‌های تورم، بازار و نرخ بهره است.

کتاب مدیریت ریسک‌های قرارداد را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی چاپ کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است. نسخه الکترونیک این کتاب را فیدیبو در دسته‌بندی مدیریت، بازاریابی و فروش  منتشر کرده است و می‌توانید در همین صفحه دانلود کنید. مزیت نسخه الکترونیک این است که می‌توانید آن را همه‌جا روی گوشی موبایل و لپ‌تاپ در اختیار داشته باشید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

رضا پاکدامن، نویسنده کتاب

رضا پاکدامن متخصص حوزه قرارداد نویسنده‌ی ایرانی است که تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دارد و به‌عنوان مشاور قراردادهای صنعتی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. وی کارشناس و مشاور حوزه نفت و انرژی براساس سال‌ها تجربه درزمینه‌ی مذاکره و معاملات بین المللی کتاب «مدیریت ریسک های قراداد» را با زبانی ساده و روان به نگارش درآورده‌ به همین دلیل مخاطبان زیادی دارد.

برخی از آثار دیگر رضا پاکدامن عبارت است از:

چرا باید کتاب مدیریت ریسک های قراداد را بخوانیم؟

کتاب مدیریت ریسک های قرارداد یک کتاب تخصصی است. این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که برای عموم نوشته نشده است؛ اما به کسانی که مخاطبش هستند کمک‌های زیادی می‌کند. این کتاب از ریسک های موجود در معاملات بازار سخن می گوید. بازار سرمایه و بورس را توضیح می‌دهد و حتی از کنترل ریسک‌ها در سیستم با جزئیات صحبت می‌کند با در اختیار داشتن این کتاب در حقیقت یک راهنمای کامل در اختیار دارید که شما را در مقابل اشتباه در معاملات در امان نگه می‌دارد.

بخشی از کتاب

ریسک را به چند گروه ذیل قابل تقسیم می‌دانند:

 الف) ریسک سیستماتیک ریسکی کاهش ناپذیر، غیر قابل کنترل و تابع عوامل برون سازمانی و زاییده تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیط بازار سرمایه است و در برگیرنده ریسک‌های تورم، بازار و نرخ بهره است. بیشتر سهام‌ها و اوراق بهادار بدون توجه به رفتار یک سرمایه‌گذار خاص تحت تاثیر این ریسک قرار می‌گیرند و این تغییرات برای کلیه ‌سرمایه‌گذاران بحران ساز است. ریسک‌هایی که کنترل آن در اختیار سرمایه‌گذار نیست را ریسک سیستماتیک یا غیر قابل اجتناب می‌نامند. نرخ تورم، بهره بانکی، سیاست‌های اقتصادی و سیاسی، نرخ ارز و …، مواردی هستند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در سودآوری شرکت و در نتیجه قیمت سهام آن‌ تاثیرگذار باشند. توجه کنید که کنترل این ریسک‌ها در اختیار سرمایه‌گذار نبوده و به نوعی مربوط سیستم است.

 ب) ریسک غیر سیستماتیک ریسکی کاهش پذیر، قابل کنترل و تابع عوامل درون سازمانی و در برگیرنده ریسک‌های تجاری، مالی و نقدینگی است، اگر چه اوراق تا حدی از ریسک غیر سیستماتیک برخوردار هستند ولی سهام عادی بیشتر با این نوع ریسک مرتبط است و با ایجاد تنوع‌سازی و پرتفوی می‌توان این ریسک را کاهش داد. به آن دسته از ریسک‌هایی که بتوان با استفاده از برخی روش‌ها از آن‌ها اجتناب کرد، ریسک‌های غیر سیستماتیک یا قابل اجتناب می‌گویند. مثلا در بازار سرمایه (بورس)، این ریسک‌ها معمولا به عوامل کلان اقتصادی وابسته نبوده و ناشی از خصوصیات خاص شرکت‌ها هستند. برای مثال، اگر شرکتی که سهامش را خریده‌اید مدیریت ضعیفی داشته باشد یا توان رقابت با سایر شرکت‌ها را نداشته باشد، ریسک‌های حاصله، ریسک غیر سیستماتیک است. این ریسک‌ها اغلب منشأ درونی دارند و علت بروز آن، به داخل شرکت‌ها مربوط است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کتاب‌های حوزه مدیریت، معاملات و قراردادها بسیار در بازار کتاب پرطرفدار و متنوع هستند و اغلب برای حرفه‌ای‌های این حوزه نوشته شده‌اند. متخصصان زیادی تلاش کرده‌اند این نوع اطلاعات را طبقه بندی کنند و مشکلات را برطرف کنند. در صورتی که به خواندن چنین کتاب‌هایی علاقه دارید می‌توانید به کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هم سری بزنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
242 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۴:۰۰
نویسندهرضا پاکدامن
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۸ مگابایت
۲۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
102,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت ریسک های قرارداد
مدیریت ریسک های قرارداد
رضا پاکدامن
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
102,700
تومان