0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرآینده مذاکره و تحقق معاملات بین المللی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرآینده مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات
نویسنده:
رضا پاکدامن
درباره فرآینده مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

علم حقوق دانش بسیار گسترده‌ای است و ابعاد مختلفی دارد. کتاب فرایند مذاکره  و تحقق معاملات بین‌المللی یکی از کتاب‌های این حوزه است. در این کتاب جالب که رضا پاکدامن آن را نوشته است مباحث تخصصی بسیاری مطرح می‌شود. مباحث حقوقی‌ای که می‌تواند به بسیاری از افراد که درگیر معاملات بین‌المللی هستند کمک کند تا بهتر کارشان را انجام دهند و نتایج بهتری بگیرند.

واقعیت این است که در دنیای گذشته بستن قرارداد در هر شرایطی ساده بود؛ اما دنیای ما دنیای قوانین مالی و حقوقی بسیار پیچیده است و وقتی پای معاملات بین‌المللی به میان می‌آید این موضوع پیچیده‌تر هم می‎‎شود. دلیل این موضوع این است که کشورها نظام اقتصادی و حقوقی خاص خود را دارند و ممکن است در این میان تعارضاتی اتفاق بیفتد. رضا پاکدامن در کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی تلاش کرده است این موضوع را با جزئیات باز کند. او درباره‌ی سه مرحله‌ی اصلی این فرایند یعنی پیش مذاکره، فرایند مذاکره و عقد قرارداد و اجرای قرارداد و نظارت بر انجام درست آن با جزئیات زیادی صحبت کرده است و به‌این‌ترتیب به کسانی که در این حوزه فعال‌اند کمک می‌کند این فرایندها را با سرعت و دقت بیشتری پیش ببرند

کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی چاپ کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است. نسخه الکترونیک این کتاب را فیدیبو در دسته‌بندی حقوق  منتشر کرده است و می‌توانید در همین صفحه دانلود کنید. مزیت نسخه الکترونیک این است که می‌توانید آن را همه‌جا روی گوشی موبایل و لپ‌تاپ در اختیار داشته باشید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

رضا پاکدامن کیست؟

رضا پاکدامن نویسنده‌ی ایرانی است که تخصصش در حوزه‌ی قراردادها است. این نویسنده کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دارد و به‌عنوان مشاور قراردادهای صنعتی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. او کارشناس حوزه نفت و انرژي هم به‌حساب می‌آید و سال‌ها تجربیاتش را در کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی در اختیار مخاطبانش گذاشته است.

از این نویسنده کتاب‌های دیگری هم وجود دارد:

چرا باید کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی را بخوانیم؟

کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی یک کتاب تخصصی است. این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که برای عموم نوشته نشده است؛ اما به کسانی که مخاطبش هستند کمک‌های زیادی می‌کند. این کتاب از پیش‌نیازهای عقد قرارداد می‌گوید.مطالعات اقتصادی را توضیح می‌دهد و حتی از انتخاب طرف معامله با جزئیات صحبت می‌کند با در اختیار داشتن این کتاب در حقیقت یک راهنمای کامل در اختیار دارید که شما را در مقابل اشتباه در معاملات تجاری خارجی مصون نگه می‌دارد.

در بخشی از کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی می‌خوانیم

درصورتی‌که بخصوص در مورد قرارداد‌‌های بین‌المللی، اگرچه با امضای قرارداد حق و تکلیفی برای طرفین ایجاد می‌گردد، لیکن فاصله زیادی بین ایجاد حق و «تحقق حق» وجود دارد؛ لذا ضروری است که در فرایند اجرای قرارداد‌‌های بین‌المللی به مرحله نهایی؛ یعنی مرحله اجرا و نظارت بر حسن اجرای قرارداد توجه کافی مبذول گردیده و مرحله مزبور مورداستفاده قرار گیرد.

همان گونه که در نمودار (۱) مشاهده می‌شود در هر معامله بخصوص چنانچه از وجهه بین‌المللی برخوردار باشد، نخستین و اساسی‌ترین اقدام انجام مطالعات اقتصادی با محور موضوع معامله به‌منظور اخذ اطلاعات اساسی در مورد بازار کالا و فروشندگان بالقوه، برای تصمیم‌گیری و تنظیم برنامه تجاری (Business Plan) است. اگرچه اقدامات مربوط به بررسی بازار در معاملات داخلی نیز ضروری است، لیکن در معاملات بین‌المللی این موضوع از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا در این معاملات: اولاً، اشخاص ذی‌نفوذ متعددی بر اجرای معامله و حتی توافقات طرفین معامله دخالت دارند که مهم‌ترین آن‌‌ها عبارت‌اند از:

دولت‌‌های طرفین معامله دولت‌‌هایی که اجرای بخشی از قرارداد تحت قلمرو حاکمیت آن‌‌ها صورت می‌گیرد از قبیل ترانزیت کالا پرداخت از طریق بانکی در کشور ثالث و غیره) سازمان‌‌های بین‌المللی دولتی) از قبیل سازمان جهانی تجارت (WTO) - سازمان‌‌های بین‌المللی غیردولتی از قبیل اتاق بازرگانی بین المللی و اتحادیه بین المللی حمل‌ونقل هوایی.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

کتاب‌های حوزه حقوق، معاملات و قراردادها بسیار متنوع‌ هستند و اغلب برای حرفه‌ای‌های  بازار نوشته شده‌اند. متخصصان زیادی تلاش کرده‌اند این نوع اطلاعات را تدوین کنند و مشکلات را برطرف کنند. در صورتی که چنین کتاب‌هایی مدنظر شماست می‌توانید به کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هم سری بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
9.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
305 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۱۰:۰۰
نویسندهرضا پاکدامن
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۹.۰۶ مگابایت
۳۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
117,000
٪50
58,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرآینده مذاکره و تحقق معاملات بین المللی
٪50
فرآینده مذاکره و تحقق معاملات بین المللی
پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
117,000
٪50
58,500
تومان